Mijn Duits Zomer uniform

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Laat ik mijn steun aan het standpunt van Maj. Cain en Peter hier ook nog maar even uitspreken. Daarnaast wilde ik nog even kwijt dat ik vind dat tegenwoordig iedereen ook iets TE bang is geworden voor replica's. Tegenwoordig wordt alles maar als replica bestempeld en daarna pas goed bekeken.
En wat sommige mensen ook niet lijken te snappen is dat regels en voorschriften wat betreft kleding en uitrusting nogal eens aan de laars werden gelapt en dat er op iedere uitrusting en ieder uniform duizend en een varianten en uitzonderingen geweest zijn.

Helaas weet ook ik nog lang niet alles in die 2 jaar dat ik nu verzamel. Maar gelukkig heb ik onder andere dankzij dit forum veel mogen leren. Denk dat het bericht inmiddels wel duidelijk is: HET IS EEN MOOIE HOBBY, LATEN WE DAT ZO HOUDEN!
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

SiNiStEr schreef: HET IS EEN MOOIE HOBBY, LATEN WE DAT ZO HOUDEN!
helemaal mee eens!
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

Hallo jongens, ik heb deze even op wehrmacht awards gezet, en hij is van de italiaanse militaire politie in 1950/1960
http://www.wehrmacht-awards.com/forums/ ... hp?t=91409

dus petje af voor mij :D
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Sander heb je Guido toestemming gevraagd voor het posten van zijn uniform op Wehrmacht-Awards? En het feit dat er 2 mensen een niet onderbouwde mening gegeven hebben wil voorlopig nog niks zeggen.

Ik vind het overigens wel heel opmerkelijk dat volgens jou Wilco niet zijn conclusies uit foto's zou kunnen trekken, maar jij aan de hand van foto's wel met zekerheid weet te zeggen dat iets repro is..

Een uniform privé aangemaakt in de tweede wereldoorlog kan natuurlijk veel dingen gemeen hebben met een na-oorlogs uniform. De koper heeft namenlijk zelf bepaald hoe de zakken moesten zijn etc.
Het feit dat er dan 10 jaar later uniformen op de markt komen die praktisch dezelfde zakken hebben etc. maakt het in de tweede wereldoorlog aangekochte uniform niet meteen na-oorlogs natuurlijk.

Zie ons maar eens te bewijzen aan de hand van bijvoorbeeld stempel oid dat dit uniform idd na-oorlogs is, en dat het niet gewoon een oorlogs uniform is, met veel overeenkomsten met een na-oorlogs uniform.

Oow, en onderbouw je mening sander.

Michel.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Sander you really did it this time.. Haal dat maar van dat klote forum van je! want ik bene cht bloedlink.. nu gaat het echt niet meer on dat jasje maar nu is het persoonlijk

gooi alles er alles hier maar af.. en geef dat kleine verwaande ***** jong een schop onder zn kont!

Houdoe en bedankt..

Sander spreek me maar niet aan op meeting, weet niet of dat zo'n goed idee dan is... :-#
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Miesjel schreef:Sander heb je Guido toestemming gevraagd voor het posten van zijn uniform op Wehrmacht-Awards? En het feit dat er 2 mensen een niet onderbouwde mening gegeven hebben wil voorlopig nog niks zeggen.

Ik vind het overigens wel heel opmerkelijk dat volgens jou Wilco niet zijn conclusies uit foto's zou kunnen trekken, maar jij aan de hand van foto's wel met zekerheid weet te zeggen dat iets repro is..

Een uniform privé aangemaakt in de tweede wereldoorlog kan natuurlijk veel dingen gemeen hebben met een na-oorlogs uniform. De koper heeft namenlijk zelf bepaald hoe de zakken moesten zijn etc.
Het feit dat er dan 10 jaar later uniformen op de markt komen die praktisch dezelfde zakken hebben etc. maakt het in de tweede wereldoorlog aangekochte uniform niet meteen na-oorlogs natuurlijk.

Zie ons maar eens te bewijzen aan de hand van bijvoorbeeld stempel oid dat dit uniform idd na-oorlogs is, en dat het niet gewoon een oorlogs uniform is, met veel overeenkomsten met een na-oorlogs uniform.

Oow, en onderbouw je mening sander.

Michel.
Mee eens. bovendien is het niet netjes om zonder toestemming foto´s te publiceren zonder eerst toestemming gevraagd te hebben op een ander forum.
Sander you really did it this time.. Haal dat maar van dat klote forum van je! want ik bene cht bloedlink.. nu gaat het echt niet meer on dat jasje maar nu is het persoonlijk

gooi alles er alles hier maar af.. en geef dat kleine verwaande ***** jong een schop onder zn kont!

Houdoe en bedankt..

Sander spreek me maar niet aan op meeting, weet niet of dat zo'n goed idee dan is... :-#
De reactie van Guido is die van woede, wat ik volkomen begrijp! Als ik mijn items toon op het net, en iemand `steelt` de foto´s ( in principe is het diefstal ) om het `gelijk`te halen, dan is dat unfair daar het persoon waarvan de foto´s zijn en dus het item zich niet kan verdedigen. Als dit mij zou overkomen zou ik er bitter weinig waardering voor op kunnen brengen. Nogmaals, niemand heeft alle wijsheid in pacht, ook de heren van het wehrmacht-awards forum niet!
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Moderator, gooi dit topic maar dicht! Ik weet wat ik hier thuis heb liggen en daar heb ik geen 13jarig belgje voor nodig of een ander forum!

Sander, haal die foto's er af. Anders zorg ik wel dat er een mail verstuurd worden naar de leiding dat die het er afhalen!

Peter bedankt nog voor je reactie!
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

kunnen jullie er niet tegen dat ik gelijk heb mischien :P :lol:

topic op wh awards verwijdert! :wink:

guido, voor mijn part kom ik niet eens op de meet :wink:
Gesloten