hoe zou de wereld er nu uitzien als hitler gewonnen was?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie

zou jij willen leven in een "hitlerwereld" ?

absoluut ( wel fijn al dat extreme gedoe! )
1
3%
beetje wel ( want niet alles was er slecht aan )
3
9%
niet echt ( meer slechte dingen dan goede )
7
21%
no way ( ik denk er niet over. Die vuile marginale extreme dudes)
23
68%
 
Totaal aantal stemmen: 34

Gebruikersavatar
Seo.
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 nov 2003, 19:50
Locatie: @ the inside

hoe zou de wereld er nu uitzien als hitler gewonnen was?

Bericht door Seo. »

als ie gewonnen was, wie/wat waren wij dan?
zeg me gewoon jullie mening,gedacht,... eens over een nazistische wereld!
Seo. is floatin' but not ready to fly
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Ik kan perfect duits lezen, maar praten niet dus...
Gebruikersavatar
Lord_Vetinari
Lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 20 sep 2003, 22:18
Locatie: Oss

Bericht door Lord_Vetinari »

Als Hitler gewonnen HAD, had je niet beter geweten, dus kun je geen oordeel vellen.
Hij, die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen... / Si non confectus non reficiat / Fighting for peace is like making love for virginity
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

wanneer hitler gewonnen zou hebben dan zou ik geen lang leven beschoren zijn met die grote bek & anarchitische ideeen van me.
los hiervan is een wereld geregeerd door uitingen van angsten niet iets wat mijn voorkeur uitdraagt.....
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Maximus
Lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 mar 2003, 01:46

Bericht door Maximus »

als hitle rhad gewonnen had ik waarschijnlijk hier niet gezeten.

ben nl. niet het arische voorbeeld.

en benmaf vraag me af of jij die dan nog zou hebben, je zou met een angst leven, mischien wel anders opgevoed worden waardoor je die ideeen niet heb.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Maximus schreef:
en benmaf vraag me af of jij die dan nog zou hebben, je zou met een angst leven, mischien wel anders opgevoed worden waardoor je die ideeen niet heb.
het is juist daardoor dat ik die ideeën heb.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Verzamelaar_Freak
Lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 27 dec 2002, 19:07
Locatie: kattttttttt

Bericht door Verzamelaar_Freak »

denk dat het er nogal Duits uit gezien had.....
Gebruikersavatar
Maximus
Lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 mar 2003, 01:46

Bericht door Maximus »

benmaf schreef:
het is juist daardoor dat ik die ideeën heb.
ja nu maar denk waarschijnlijk als de oorlog niet was afgelopen dan je dan anders was opgevoed.
Robbert
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 okt 2003, 12:58

Bericht door Robbert »

Als Hitler gewonnen had dan zou er geen oorlog meer zijn in het middenoosten. (Israel)
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Robbert schreef:Als Hitler gewonnen had dan zou er geen oorlog meer zijn in het middenoosten. (Israel)
De plannen voor een zelfstandige staat Israel stammen al uit de tijd voor Hitler.
De eerste serieuze plannen en toezeggingen in die richting zijn gedaan in de nadagen van WO1.

Ik ben het wle met je eens dat Hitler een en ander in een stroomversnelling heeft gebracht.

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Als Hitler aan de macht gebleven was, was er geen Jood meer te bekenen op deze aardkloot. En ik denk dan ook geen toekomstige staat Israël.

Dat is 1 ding dat ik zeker weet als Hitler echt aan de macht gebleven was.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Mattie
Lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 24 okt 2003, 14:20
Locatie: Zuid Limbabwe

Bericht door Mattie »

Als Hitler gewonnen had? .......dat is natuurlijk koffiedik kijken!
Wellicht dat na zijn natuurlijke dood in 1976 (om maar eens een vergelijking te trekken met Spanje en Franco) de democratie hersteld was.

In de praktijk denk ik dat we op een heleboel gebieden op precies dezelfde plaats stonden als we nu staan;
-Verenigd Europa (ook dat streefde Hitler na)
-Gelegaliseerde Abortus en Euthenasie(ook Hitler had weinig respect voor het ongeboren leven en de zwakkeren)
-De derde Wereld had ook het nakijken; wij onze rijkdom, zij hun honger! (Hitlers Darwinistische invalshoek zie ik tegenwoordig nog steeds in Europa's politiek)

Mat. :(
Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!
Freak
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 dec 2003, 22:26

Bericht door Freak »

1 tip: dl of huur de film Fatherland dan zie je hoe het er zou zien ;)

deze film geeft een goed beeld van hoe het er eventueel uit zou kunnen zien maar ik denk dat het rijk dan opgeheven zou worden na de val van Hitler. Hitler was uniek in zijn soort en er was niemand die deze man met al zijn capaciteiten kon vervangen.
Gebruikersavatar
paulstolk
Lid
Berichten: 711
Lid geworden op: 05 nov 2003, 21:19
Locatie: Ede, gelderland
Contacteer:

Bericht door paulstolk »

Ik heb persoonlijk een hekel aan zogenaamde "als" geschiedenis. Het is niet gebeurd. Een vorige spreker zei al dat hij er geen oordeel over kan vellen. Met mij precies hetzelfde. Je weet 't niet en zal 't ook nooit weten. Filosoferen over de kwestie heeft dan ook weinig zin in dit geval.
Freak
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 dec 2003, 22:26

Bericht door Freak »

paulstolk schreef:Ik heb persoonlijk een hekel aan zogenaamde "als" geschiedenis. Het is niet gebeurd. Een vorige spreker zei al dat hij er geen oordeel over kan vellen. Met mij precies hetzelfde. Je weet 't niet en zal 't ook nooit weten. Filosoferen over de kwestie heeft dan ook weinig zin in dit geval.
als je dat zegt en fantasieloos tegen iets aan moet kijken wordt hier weer het bewijs geleverd dat ik niet geloof dat jij historicus bent.
Plaats reactie