willys motor @ earlymb

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

willys motor @ earlymb

Bericht door seabee »

Ik heb maar even een topic geopend anders vervuilen we de nieuwste aankoop topic.

Ik heb inderdaad een naoorlogs blok. Ik was er ook al achter dat mijn Willys een ex noors legervoertuig was. Gordijn voor de radiateur, schep bevestiging op het windscherm en nog zijn noorse banden.

Ik ben ook pas donateur van Keep them rolling geworden.
En de g503 site breng ik ook regelmatig een bezoek.
Ik moet mijn kennis over de jeep flink bij spijkeren want hierin ben ik echt nog een groentje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
CAN DO
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1753
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Bericht door earlymb »

Dat is inderdaad een na-oorlogse motor. Geen probleem qua gebruik, en ik vind hem wat meer fut hebben dan een originele motor. Je zou kunnen overwegen om de kop te vervangen voor een oorlogs exemplaar en alles in de correcte kleur te verfen, dan zien alleen de echte kenners nog dat je blok zelf na-oorlogs is (heb ik zelf ook en elke kleur is beter dan wat je nu hebt :P ). Heb je 6V of 12V electra? Ex-Noren zijn meestal wel goed onderhouden. Mijn eigen Willys kwam van een boer in Montana. Ik denk wel dat g503.com de grootste kennisbank op dit gebied ter wereld is; ik ben er zelf ook al jaren dagelijks bezoeker! Heb je de goede boeken over jeeps? :)

Grtn

David
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Welcome to the Jeep Club....... G503

Mijn GPW .....

Afbeelding

Johan
Laatst gewijzigd door johan willaert op 10 mar 2005, 12:48, 4 keer totaal gewijzigd.
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

Bericht door seabee »

De kop moet er toch af, wat de kleppen staan vast. De jeep heeft al jaren niet meer gereden. Dan gooi ik er maar gelijk een oorlogse kop er op.

Ik heb nog een 6 volts systeem.

Ik heb al wat boeken:

Jeep van Emile Becker
de 3 tm's in een moderne uitgave en tevens op cd.
pas nog gekocht het foto boek Jeeps in detail.
En natuurlijk de ktr dvd met alle magazines.

Ik zal nog regelmatig wat boeken erbij kopen.
CAN DO
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

Bericht door seabee »

Ook een zeer mooi jeep Johan. Er die van mij er zo uit ziet zijn we paar jaar verder.

Afbeelding

Misschien ook leuk als andere forum leden hun leger voertuig/vervoermiddel laten zien!! wo2 of moderner.
CAN DO
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1753
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Bericht door earlymb »

seabee schreef:De kop moet er toch af, wat de kleppen staan vast. De jeep heeft al jaren niet meer gereden. Dan gooi ik er maar gelijk een oorlogse kop er op.

Ik heb nog een 6 volts systeem.

Ik heb al wat boeken:

Jeep van Emile Becker
de 3 tm's in een moderne uitgave en tevens op cd.
pas nog gekocht het foto boek Jeeps in detail.
En natuurlijk de ktr dvd met alle magazines.

Ik zal nog regelmatig wat boeken erbij kopen.
Met die boeken moet je al een eind kunnen komen. Probeer ook nog "All American Wonder" (beide delen) van Ray Cowdery te pakken te krijgen. Deel 3 is net uit maar die heb ik zelf nog niet kunnen beoordelen. Welke date of delivery heeft je jeep? Dan kan ik je zggen welke kop je nodig hebt (er zijn natuurlijk verschillende!). Onderstaande foto's van mijn slatgrill MB zijn genomen tijdens D-Day 2004 in Normandië. De oude baas die met zijn onderscheidingen staat te pronken is S/sgt. Tom Ratesic, een Combat Engineer van de 1st USID, die op 6 juni 1944 landde met zijn eenheid ter hoogte van Stutzpunkt WN62. De andere foto geeft een goede impressie van de afwijkende grill, die alleen op de eerste Willys productie modellen gebruikt werd.

Afbeelding

Afbeelding

Grtn

David
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

Bericht door seabee »

Ik ben nu op mijn werk. Maar het is rond midden 1943 dacht ik.

zal vanavond framenr posten.
CAN DO
Gebruikersavatar
Frankie
Lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 29 dec 2004, 00:34
Locatie: Holland
Contacteer:

Bericht door Frankie »

Mooie Jeep David! Alleen door dat dat mannetje zo klein is lijkt het net of je jeep heeel groot is!
LEST WE FORGET !
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

Bericht door seabee »

De jeep staat op kenteken bouwjaar 1942.
Mijn frame nummer is 287682 als ik deze vergelijk met de nummers op g503 die het dichts bij de mijne zitten moet het december 1943 zijn.

Afbeelding
CAN DO
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1753
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Bericht door earlymb »

Ik weet niet zeker of dat wel het originele plaatje is. De klinknagels zien er anders uit, en bovendien hoort er "MB" voor het nummer te staan. Dit nummer komt inderdaad uit december 1943. Ik zal het misschien wat precieser kunnen bepalen als ik m'n boeken kan inzien. Je moet dan een kop zoeken waar wel "Willys" op staat, maar geen "Jeep" (dit verscheen pas later). 8)

Grtn

David
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

Bericht door seabee »

Het missen van de leters MB was me ook al opgevallen, misschien vervangen in Noorwegen?
CAN DO
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1753
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Bericht door earlymb »

seabee schreef:Het missen van de leters MB was me ook al opgevallen, misschien vervangen in Noorwegen?
Zou heel goed kunnen. Ze hebben waarschijnlijk dan wel het oude, originele nummer gehouden. 8)

Grtn

David
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

Bericht door seabee »

He David, je jeep staat in de G503 spotlight, :lol: :lol:
CAN DO
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1753
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Bericht door earlymb »

seabee schreef:He David, je jeep staat in de G503 spotlight, :lol: :lol:
Heb ik zojuist gezien en hij heeft nog zo'n 1,5 uur te gaan. Is kennelijk al eens eerder gebeurt, maar die heb ik gemist. Ik ga de foto binnenkort eens vervangen voor een andere. Ik zat te denken aan de onderste van de 2 foto's die een paar posts hierboven staan. :)

Grtn

David
Gebruikersavatar
Frankie
Lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 29 dec 2004, 00:34
Locatie: Holland
Contacteer:

Bericht door Frankie »

seabee schreef:Het missen van de leters MB was me ook al opgevallen, misschien vervangen in Noorwegen?
Mooi he Seabee! :wink:
LEST WE FORGET !
Plaats reactie