Lange tenen van sommigen

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Ok, laten we het hier verder maar bij houden. Ik zal deze verkoop hier op het forum niet voortzetten, maar zal dit ergens anders doen. Dan hebben jullie er ook geen gedoe mee. Ik hoop dat ik hiermee iedereen tevreden stem.

Overigens vind ik het goed dat u(gvdbor), uw werk serieus neemt, ik ben ook tegen wapenhandel e.d. Maar ik vind echter de Nederlandse wet wat dat betreft veeeels te overdreven. Ook dit is slechts weer mijn bescheiden mening, maar hier heb ik zeker medestanders in. Onze zuiderburen hebben heb op dit gebied een stuk beter geregeld vind ik. Maargoed dat terzijde.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Topic even opgesplits, voor de discussie over de Nederlandse wapenwet moet je nu hier zijn:
http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=662 ... 2fbf633b8b
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Dit is een eindeloze discussie....

1. Het is in de US helemaal niet zo makkelijk om legaal aan eender welk vuurwapen te raken als men het hier voorstelt.....

2. Onderzoek wijst uit dat een totaal verbod op vuurwapens zoals men in de UK heeft doorgevoerd na het drama van Dunblane, geen daling van de criminaliteit met vuurwapens voor gevolg heeft gehad.

3. De verzamelaar en liefhebber is niet degene waarvan men schrik moet hebben.

4. En zoals steeds blijven de echte criminelen buiten schot ( :!: ) terwijl de brave burger de dupe wordt van politieke beslissingen waarmee de verkozene alleen electoraal voordeel wil halen.....



Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Dit soort siscussies blijven eindeloos.
ik zeg altijd 1 ding. Wat je zelf persoonlijk vind of zou willen is totaal niet interessant in dit opzicht. Er is nu eenmaal een wet en zolang deze niet gewijzigd wordt heb je er mee te maken en je eraan te houden. Je zal derhalve als website/forum gewoon die wetten moeten naleven.
Om onduidelijkheid te voorkomen moet je denk ik wel met elkaar afspreken of je je aan de Nederlandse of aan de Belgische wet wil houden. Beide is nl heel moeilijk te controleren. En wie weet is er snel een Europese wet.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Ik ben wat de Nederlandse wapenwetgeving betreft van mening dat het in intentie rechtvaardig is, wapens zijn immers bedoeld om mensen te doden maar wel met enkele aantekeningen:

-Het zou mogelijk moeten zijn onklare wapens van alle categorieën in het kader van een militariaverzameling te mogen bezitten. Ik zou er geen bezwaar tegen hebben om het allemaal te laten registreren bij de politie/ justitie en er is wat mij betreft ook geen bezwaar dat door huisbezoek door de politie wordt gecontroleerd of ik me aan de regels hou. Ik als eerlijk burger heb tenslotte niets te verbergen! Een geregistreerde verzamelaarsvergunning dus.
- Het bezit van replica's vind ik discutabel, daar het geen enkele historische waarde heeft echter voor display doeleinden of ter vervanging van het ( kostbare ) orgineel zou het eveneens in diezelfde registratie opgenomen kunnen worden.

Ik ben het met Johan eens dat de normale verzamelaar de dupe is van de wetgeving, immers iemand die kwaad wil kan zeer eenvoudig een wapen regelen in het illegale circuit. Het aantal wapengerelateerde misdaden neemt niet af door de huidige wapenwetgeving! Het is zelfs zo dat er verzamelaars zijn die ondanks de wapenwet tóch wapens bezitten, al dan niet onklaar!
Verder vind ik het bevreemdend dat het bezit van een onklaar grendelwapen toegestaan is terwijl een onklare semi-automaat ( Bijvoorbeeld de M1 Garand ) verboden is. Naar mijn mening houdt een wapen op een wapen te zijn als het onklaar is gemaakt, anders zou je een losse tafelpoot ook onder de wapenwet kunnen laten vallen. ( Daar kun je net zo hard mee slaan als met een onklare 98k :wink: )

De stelling van Johan dat de politiek op deze wijze het electoraat paait deel ik. In Nederland is het naar mijn mening zo dat de "grote jongens" buiten schot blijven, maar de politie wel wordt ingezet voor een uitkeringsfraudeur. De politiek doet slechts aan symptoombestrijding om het electoraat cq de burgerij gerust testellen, en als een agent een crimineel al dan niet per ongeluk neerschiet kan de agent nog gerechtelijk vervolgd worden ook! Wat ik hier schrijf is nogal kort door de bocht omdat ik heel goed besef dat criminaliteit, de bestrijding ervan door justitie en de maatschappij een complex geheel zijn.
Wat de wapenwetgeving betreft:
geregistreerd bezit van onklare wapens voor verzameldoeleinden moet mogelijk kunnen zijn! Men moet af van het idee dat met een wild-west samenleving krijgt waarin iedereen naar de wapens grijpt om problemen op te lossen. Het milieu waarin dát gebeurd hebben al wapens, het is per slot van rekening voor de crimineel worst of hij/zij een wapen mag bezitten of niet.
Dit epistel is overigens alleen van toepassing op Nederland, ik ben niet bekend met de Belgische wapenwetgeving. Ik weet dat in België de wapenwet meer rekening houdt met de verzamelaar, althans die indruk heb ik.
Daar wil ik nog aan toevoegen dat op deze site de Nederlandse wapenwet geldt, daar dit een Nederlandse site is!
Daar is 'ie weer!
Plaats reactie