hitler's dood

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gebruikersavatar
Boroskov
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 18 feb 2005, 12:23
Locatie: Vlaardingen

Bericht door Boroskov »

"Raadsels rond de dood van Hitler" door Renée in 't Veld en Maarten-Jan Dongelmans, Walburg Pers, Zutphen 1993 ISBN 906011.856.1
Gebruikersavatar
paulstolk
Lid
Berichten: 711
Lid geworden op: 05 nov 2003, 21:19
Locatie: Ede, gelderland
Contacteer:

Bericht door paulstolk »

Kan het niet gewoon zijn dat mensen capsules bij zich hadden in een doosje of iets dergelijks? Het moment dat je overweegt zelfmoord te plegen doe je niet door gewoon je kaken heel hard dicht te slaan.
Leeghoofdigheid ter bestrijding van het maken van domme beslissingen
Gast

Bericht door Gast »

gvdbor schreef:Hij deed beiden:
Vlak voordat hij het pistool afdrukte beet hij een gifcapsule door.

Daarna werd inderdaad zijn lichaam en dat van Eva Braun verbrand.

Goebbels schoot eerst zijn vrouw dood en daarna zichzelf, ook zijn lichaam en van zijn vrouw werden verbrand. Hun kinderen waren daarvoor al door zijn vrouw vergiftigd.

zie ook: http://www.nieuwsdossier.nl/details.php?id=385
Dus niet Hitler heeft hem door zijn mond dood geschoten, Dan kun je volgens mij moeilijk nog gauw een gifpil stukken bijten.
Als jullie discoverie hadden gekeken hadden jullie dit kunnen weten. Daar lieten de Russen enige jaren geleden foto,s en de resten van de schedel van het lijk van Hitler zien.
Uit de foto,s kom je zien dat hij zich door zijn mond geschoten had.
Gast

Bericht door Gast »

junior schreef:Dat is FOUT. Er zal altijd wel iemand (al dan niet groot of klein in rang) cyancali bv. in de mouw zoals jij zegt hebben gehad. Maar het meest relevante en waar men zéér zeker over is, is een holle tand met een capsule in, zodanig dat men alleen hoefde te bijten.
ZIT JIJ NU EVEN GOED FOUT J.R want het verhaaltje over de holle kies is een fabeltje.
Als je flink na denkt zul je zelf ook wel begrijpen dat dat verhaal nietr klopt.
Ze hadden de pillen in hun kleding verborgen, En deden die voor het verhoor in hun mond als ze van plan waren zelfmoord te plegen.
Heb jij trouwens ooit eens een foto gezien van de holle kies van een nazi .
Als de nazi,s wel een holle kies hadden voor hun gifpil hadden er daar van foto,s moeten zijn lijkt mij.
Gast

Bericht door Gast »

hup :P
Gebruikersavatar
paulstolk
Lid
Berichten: 711
Lid geworden op: 05 nov 2003, 21:19
Locatie: Ede, gelderland
Contacteer:

Bericht door paulstolk »

geloof aub niet meteen alles wat discovery laat zien. Het is een goede zender met hele goede documentaires. Maar er zijn me iets teveel docu's geweest waar mijn wenkbrauwen zich in verbazing omhoog deden bewegen.
Leeghoofdigheid ter bestrijding van het maken van domme beslissingen
Gast

Bericht door Gast »

paulstolk schreef:geloof aub niet meteen alles wat discovery laat zien. Het is een goede zender met hele goede documentaires. Maar er zijn me iets teveel docu's geweest waar mijn wenkbrauwen zich in verbazing omhoog deden bewegen.
Dat is mischien wel zo dat je het met een korreltje zout moet nemen.
Maar als het wel de schedel van Hitler was ''iets waar ik niet aan twijfel'' en je ziet het schot uitgang aan de achterkant van de schedel lijkt het mij moeilijk om door je mond te schieten en ook nog een pil stukken te bijten.
Beste Paulstolk heb jij dan ooit een kies van een Duitse officier gezien waar hij de pil in kon verbergen!!!!!!
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Anonymous schreef:lijkt het mij moeilijk om door je mond te schieten en ook nog een pil stukken te bijten.
En wat als hij het nu in de andere volgorde deed?
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

het gif duurde een klein beetje langer voordat het werkte dan het pistool, dus bijten en schieten zou lukken
(volgens Der Untergang)
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

tja, eerst moet de cyanide eerst nog in het bloed komen dus het zou kunnen lukken ;)
Ik heb er geen kracht meer voor
Gast

Bericht door Gast »

vincent schreef:tja, eerst moet de cyanide eerst nog in het bloed komen dus het zou kunnen lukken ;)
Als dat zo was had het gekund.
Maar cyanide werkt binnen een paar seconden ,Voor je auw kunt zeggen.
cyancali

Bericht door cyancali »

Anonymous schreef:
junior schreef:Dat is FOUT. Er zal altijd wel iemand (al dan niet groot of klein in rang) cyancali bv. in de mouw zoals jij zegt hebben gehad. Maar het meest relevante en waar men zéér zeker over is, is een holle tand met een capsule in, zodanig dat men alleen hoefde te bijten.
ZIT JIJ NU EVEN GOED FOUT J.R want het verhaaltje over de holle kies is een fabeltje.
Als je flink na denkt zul je zelf ook wel begrijpen dat dat verhaal nietr klopt.
Ze hadden de pillen in hun kleding verborgen, En deden die voor het verhoor in hun mond als ze van plan waren zelfmoord te plegen.
Heb jij trouwens ooit eens een foto gezien van de holle kies van een nazi .
Als de nazi,s wel een holle kies hadden voor hun gifpil hadden er daar van foto,s moeten zijn lijkt mij.
Duurt weer lang voor _JUNIOR_ hier eens op reageerd :P
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

cynaankali of kogel....dood = dood
Meulenberg
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 mar 2005, 16:59
Locatie: Serooskerke

Bericht door Meulenberg »

Miesjel schreef:Klopt, Hitler heeft een cyanide capsule ingenomen en daarna zichzelf met een luger door het hoofd geschoten.
Daarna is hij door SS mannen met brandstof overgoten en verbrand (zoals hitler hen vantevoren opgelegd had).

Ik heb zo even geen links naar bronnen, maar zover ik weet is dit het enige door getuigen bevestigde verhaal dat er bestaat.
Hallo, om even hierop terug te komen:

Die ss-ers die dat gedaan hebben...is dat ook bekend wie dat waren...hebben ze de oorlog overleefd oid..of hebben ze ook zelfmoord gepleegd?

En na het verbranden van het lijk van Hitler en Eva...moet ik me dan voorstellen dat ze dat zo buiten hebben laten liggen..of is dat nog begraven...en daarna weer gevonden door de russen...en hoe wisten ze zo zker dat het Hitler was...?
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Hallo Anonymous (ik vind het behoorlijk lullig om zo'n schuilnaam te gebruiken maar kom),

Heb jij dan foto's gezien van pillen die verborgen waren in kleren?
Oh ja, hoe kunnen er nu foto's zijn van iets wat IN een tand verstopt zat? Was jij erbij om eventuele veronderstellingen te maken?

Junior
Anonymous schreef:
junior schreef:Dat is FOUT. Er zal altijd wel iemand (al dan niet groot of klein in rang) cyancali bv. in de mouw zoals jij zegt hebben gehad. Maar het meest relevante en waar men zéér zeker over is, is een holle tand met een capsule in, zodanig dat men alleen hoefde te bijten.
ZIT JIJ NU EVEN GOED FOUT J.R want het verhaaltje over de holle kies is een fabeltje.
Als je flink na denkt zul je zelf ook wel begrijpen dat dat verhaal nietr klopt.
Ze hadden de pillen in hun kleding verborgen, En deden die voor het verhoor in hun mond als ze van plan waren zelfmoord te plegen.
Heb jij trouwens ooit eens een foto gezien van de holle kies van een nazi .
Als de nazi,s wel een holle kies hadden voor hun gifpil hadden er daar van foto,s moeten zijn lijkt mij.
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Plaats reactie