wehrmacht schop?

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Hi Guido,

Kan je de zin voor alle duidelijkheid nog eens "tegoei" formuleren, want ik snap er eerlijk gezegd geen snars van! :)

Junior
Guido schreef:Junior,

Dus een Duitse M35 helm ook niet onder de term Wo2 mag/kan vallen? want. want dat is met andere woorden precies het zelfde als wat jij net zei? of zie ik dat fout?
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

Ik snap niet zo goed waarvoor deze reakties dienen.
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

ik ook niet :?:
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Vóór de Klappspaten (eind jaren '30) produceerde men de rechte. Erna ook, wegens makkelijkere productie.
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

junior schreef:Stravers,

We hebben het hier over WO2, of niet? Wel zoals je zelf zegt, de klapschop is ingevoerd in 1940, nietwaar, en wordt dat niet aanschouwt als het respectievelijke begin van WO2? Is die schop dan niet eerst gekomen als we het hier hebben over WO2? Bent U de almachtige expert? Ik zeg toch wat juist is? Jij probeert mijn juiste woorden te verdraaien... - Aanpassing door Antwerpx: persoonlijke aanval geschrapt -


Junior

Ten eerste jij denkt dat je de "expert" bent, korte incorrecte zinnen zeggen zonder onderbouwde mening! Ik onderbouw mijn mening en jij durft gewoon niet toe te geven dat ik gewoon gelijk heb (ik heb ook helemaal niet gezegt dat ik de expert ben dit wist ik toevallig!). Dan begin je dat we het over WO2 hebben, we hebben het hier over de schepjes, en 1939 is ook WO2!

- Aanpassing door Antwerpx: persoonlijke aanval geschrapt -
Laatst gewijzigd door Daan S. op 12 mar 2005, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Boroskov
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 18 feb 2005, 12:23
Locatie: Vlaardingen

Bericht door Boroskov »

Naar mijn weten is de klapschop vanaf 1940 de vervanger geworden van de rechte schop, die al in de Eerste Wereldoorlog gebruikt werd. Deze rechte schop werd tijdens de eerste oorlogsjaren ook nog wel gebruikt. Het spijt me voor Junior, maar de rechte schop was er dus al vóór de klapschop.
grten,
Koen
Hic manebimus optime
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Ik heb (op een zéér zuinige manier dan nog) enkele berichten aangepast...

Persoonlijke twisten graag buiten dit forum uitvechten (of liever: uitpraten).
Volgende kemphaanberichten zullen als vanzelfsprekend minder zuinig worden aangepast.

Dank voor de bereidwillige medewerking.
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Ik ga met jullie VOLLEDIG akkoord als we praten over de complete tijdslijn van de Duitse krijgsgeschiedenis, dan was de klapschop inderdaad "de eerste". Maar als we het over WO2, periode '40-'45, hebben, dus Reichswehr tijdens het interbellum NIET meegerekend en WO1 alsook niet meegerekend was de klapschop eerst en werd naarmate het einde van WO2 naderde de rechte schop (terug) ingevoerd. DUS, de klapschop was eerst... Gewoonweg een kwestie van interpreteren en jaartallen...

Junior
Boroskov schreef:Naar mijn weten is de klapschop vanaf 1940 de vervanger geworden van de rechte schop, die al in de Eerste Wereldoorlog gebruikt werd. Deze rechte schop werd tijdens de eerste oorlogsjaren ook nog wel gebruikt. Het spijt me voor Junior, maar de rechte schop was er dus al vóór de klapschop.
grten,
Koen
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Welke mening zou ik moeten onderbouwen?

Ten tweede denk ik niet dat ik de expert ben, in verre van; mijn vraag: vanwaar haal je deze veronderstelilng? (P.S.: mening onderbouwen, want dat doen ze hier precies graag.)

Dus ik durf niet toe te geven dat je gelijk hebt: is dit niet één van de symtomen van het "ik-ben-klein-en-jij-bent-groot"-syndroom?

Ik zeg inderdaad dat we het hier over WO2 hebben, misschien enkele lessen Nederlands gaan volgen of een woordenboek radplegen als je het woordje "respectievelijk" niet begrijpt...

"I rest my case"

Junior
Stravers schreef:
junior schreef:Stravers,

We hebben het hier over WO2, of niet? Wel zoals je zelf zegt, de klapschop is ingevoerd in 1940, nietwaar, en wordt dat niet aanschouwt als het respectievelijke begin van WO2? Is die schop dan niet eerst gekomen als we het hier hebben over WO2? Bent U de almachtige expert? Ik zeg toch wat juist is? Jij probeert mijn juiste woorden te verdraaien... - Aanpassing door Antwerpx: persoonlijke aanval geschrapt -


Junior

Ten eerste jij denkt dat je de "expert" bent, korte incorrecte zinnen zeggen zonder onderbouwde mening! Ik onderbouw mijn mening en jij durft gewoon niet toe te geven dat ik gewoon gelijk heb (ik heb ook helemaal niet gezegt dat ik de expert ben dit wist ik toevallig!). Dan begin je dat we het over WO2 hebben, we hebben het hier over de schepjes, en 1939 is ook WO2!

- Aanpassing door Antwerpx: persoonlijke aanval geschrapt -
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Junior, waarom draai je er een heel verhaal om heen? zie je niet dat je wat raar zit te ouwehoeren? wat je daar zegt slaat nergens op. want ik weet wel zeker dat niet alleen de klapschop het enige model schop er was die in 1940 werd gedragen!

zie hier: http://www.politicsforum.org/images/war ... 40_003.jpg

op site staat er : France 1940 Rouen in flames

wat ik daar zie is toch wel de rechte schop.
Gebruikersavatar
Jeroen2
Lid
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 nov 2004, 12:18
Locatie: Mechelen, België

Bericht door Jeroen2 »

WO2 is toch begonnen in '39?
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

junior schreef:Maar als we het over WO2, periode '40-'45, hebben, dus Reichswehr tijdens het interbellum NIET meegerekend en WO1 alsook niet meegerekend was de klapschop eerst en werd naarmate het einde van WO2 naderde de rechte schop (terug) ingevoerd. Dus de klapschop was eerst... kwestie van interpreteren en jaartallen...

Junior
Even Guido's vraag naar eigen interpretatie herschrijven: Dus dan is de M35 helm niet WOII volgens jou? Overigens is WOII in 1939 begonnen.
Dus de klapschop was eerst...
Fout, de rechte bestond al sinds eind 19e eeuw, de klapschop is pas eind jaren '30 ingevoerd. Jacco's bewering was dus de volle 100% juist. Jouw reactie hierop was fout.
junior schreef:Excuseer, éérst was er de klapschop en daarna de rechte.
Junior
jacco1 schreef:Ziet er wel uit als een origineel Werhmacht schopje. Vroeg model. Later kreeg men de klapschop.
De Wehrmacht is in 1935 ontstaan. Toen had men nog de rechte Spaten. De Wehrmacht is dus eerst met de rechte, dan pas met de opvouwbare uitgerust.
Gebruikersavatar
marc
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 01 feb 2005, 17:36
Locatie: Vlaanderen
Contacteer:

OMG

Bericht door marc »

je was me net voor antwerpx :)
Op die manier kan de K98 ook nooit the backbone of the Wehrmacht zijn, want het concept van die spuit dateert van een eeuw daarvoor,...
en de MP38 is dus ook niet WOII...
enzovoort enzovoort...
Alsof men in september 39 plots allemaal nieuw materiaal aan hun lijf hadden :?

Jezes jongens, ben blij dat ik aan pensioensparen doe, want als jullie de toekomst zijn - I am shocked :shock: :D :D
(deze opmerking mag verwijderd worden moderator - ik heb me duidelijk gemaakt :) )
I finally found the perfect girl, I could not ask for more
She's deaf and dumb and overs*x*d and owns a liquor store
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Raadpleeg het woordenboek--- "respectievelijk"
Jeroen2 schreef:WO2 is toch begonnen in '39?

Guido,

Bedankt voor de interessante foto zekers... Wat bedoel je met "ouwehoeren", ik ben niet zo goed in Nederlandse uitdrukkingen...

Naar mijn weten (@Stravers (en al de rest met dezelfde interpretaties), een 'genoeg' onderbouwde mening om te zeggen dat ik geen expert ben?) --ik ben even radeloos hoe ik mijn zin het beste zou moeten afwerken dus ik zal even alles wat ik heb gezegd rangschikken--


- WO2 is (voor de meeste mensen) respectievelijk (If you don't get it, get the dictionary) begonnen in 1940 en zowaar geeindigd in 1945.

-Hitler wou, om zijn 'superieure' rijk een beetje te doen uitblinken qua materiaal het beste vh. beste, wederom-->respectievelijk, en dus (in die tijd hoogst gesofisticeerd...) ook een klapschopje. Als de mensen dit niet willen geloven bekijk dan maar eens al het materiaal dat vroeg in de oorlog is gemaakt en laat in de oorlog.

--Schematische voorsteling:

-vroeg-goed
-laat-slecht

------------------------------


En dan eentje speciaal voor onze goede vriend Guido:

Ik kan als 'tegen' én 'voor' argument aanhalen dat de Affe toch ook in WO1 is ingevoerd en in WO2 is doorgebruikt (weliswaar tijdens het interbellum aangepast) en dit toch ook is gebeurd met de schopjes? Je kan dus toch niet zeggen dat een Affe vroeg- of laat-oorlogs is? Bij een klapschopje kan dit toch wél daar jullie beweren dat dit in WO1 niet is ingevoerd?

Wie heeft nu gelijk? Aan julie om te oordelen want het zwaard van Damocles hangt ons allen boven het hoofd in deze nauwe discussie...


Junior
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Jeroen2
Lid
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 nov 2004, 12:18
Locatie: Mechelen, België

Bericht door Jeroen2 »

waarom is de oorlog voor de meeste mensen 'respectievelijk' begonnen in 40?

Het is toch algemeen geweten dat die in 39 begonnen is zeker
Plaats reactie