De aantrekkingskracht van het derde rijk.

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

"Gast", wat is er mis met het beargumenteren van je mening? Het lijkt mij toch logisch dat je een opinie op een forum moet kunnen onderbouwen, niet?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gast

Bericht door Gast »

Harro schreef:"Gast", wat is er mis met het beargumenteren van je mening? Het lijkt mij toch logisch dat je een opinie op een forum moet kunnen onderbouwen, niet?
''harro''Ik kan je daar groot gelijk in geven, Maar ik merk aan andere gasten en leden dat ze daar niet van gediend zijn.
Gast

Bericht door Gast »

''harro''Dat blabla komt niet van mij.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Daar heb je dus nog zo'n bezwaar tegen posts van niet-leden. Dat onduidelijk is welke gast nou wat post en dat een gast zich niet meer laat zien als hij in een discussie niet kan overtuigen zie je ook in deze thread...

http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=595 ... c&start=30

Vandaar mijn opvattingen over reageren op gasten.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Het onderdeel #vragen is niet voor discussies bedoelt, maar om vragen te stellen. Eventueel kan een topic verplaatst worden naar #discussies, alwaar men ook geregistreerd moet zijn om te kunnen posten.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gast

Bericht door Gast »

Harro schreef:Daar heb je dus nog zo'n bezwaar tegen posts van niet-leden. Dat onduidelijk is welke gast nou wat post en dat een gast zich niet meer laat zien als hij in een discussie niet kan overtuigen zie je ook in deze thread...

http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=595 ... c&start=30

Vandaar mijn opvattingen over reageren op gasten.
"'harro''Ik doe mijn post steeds met een signatuur zo als je kunt zien.
Zodra een andere dat ook gaat doen laat ik die gene waar ik mee bezig ben dat weten dat ik iets anders ga gebruiken.
Gast

Bericht door Gast »

Proos schreef:Het onderdeel #vragen is niet voor discussies bedoelt, maar om vragen te stellen. Eventueel kan een topic verplaatst worden naar #discussies, alwaar men ook geregistreerd moet zijn om te kunnen posten.
Sorry :oops:
Gebruikersavatar
Gertos45
Lid
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:38
Locatie: Gistel

Bericht door Gertos45 »

Proos schreef:Het onderdeel #vragen is niet voor discussies bedoelt, maar om vragen te stellen. Eventueel kan een topic verplaatst worden naar #discussies, alwaar men ook geregistreerd moet zijn om te kunnen posten.
Ach dat wist ik niet. Ik zou graag nog eens mijn mening over dit onderwerp geven, maar nu niet...
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Het feit dat het Derde Rijk slechts overkwam als een uitstekend georganiseerde maatschappij waarin staat, leger en politie-apparaat perfect functioneerden, is misschien wel één van de meest interessante onderwerpen van de geschiedenis van deze periode.

Functionarissen die exact dezelfde verantwoordelijkheden hadden en tegen elkaar uitgespeeld werden, organisaties met hetzelfde werkterrein die regelmatig onderlinge conflicten hadden, de machtige Gestapo die in sommige plaatsen slechts bestond uit één functionaris, de SS die ontzettend vaak van structuur en beleid veranderde, concentratiekampen waarbinnen bewakers hun eigen corrupte beleid konden uitvoeren en de sterkte van Duitse legereenheden die soms slecht bestond op papier. Dit is het beeld van het Derde Rijk dat veel dichter bij de waarheid ligt dan de perfect georganiseerde staat.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
bartdb4
Lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 20 jan 2005, 18:45
Locatie: ARNHEIM -17km

Bericht door bartdb4 »

paul stolk schreef:
Aan de ene kant heeft het iets jongensboekachtigs, iets heroisch, iets romantisch. Aan de andere kant is het een periode die veel teweeg heeft gebracht. Wie herinnerd zich niet de verhalen van je opa?


jongensboek achtigs? romantisch? de verhalen van m'n opa zijn niet echt leuk wat hij zag was een half verbrande RAF piloot en nog meer erge dingen veroorzaakt door het derde rijk!!
niets romantisch aan die jochie's die vechten op 12 jarige leeftijdvoor die rotzak met het kleine snorretje!

GR Bart
борьба за нашу родину вы трус!
blue
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 05 jan 2005, 19:37

Bericht door blue »

Een paar dingen die mij opvallen in zo'n discussie, als "gast" posten zou naar mijn idee geen probleem zijn, maar als je als gast je continue mengt in één discussie waaruit blijkt dat het eigenlijk gewoon een lid is, kan ik mij voorstellen dat dit wat frustrerend werkt.

En de eerste dingen die ik geleerd heb als je een discussie ingaat is om open te staan voor de ander zijn mening en om soms ook je mening aan te passen Soms als ik hier een discussie volg krijg ik al het idee dat voor sommigen hun mening al vast staat voordat ze er aan beginnen en dat ze deze toch nooit zouden aanpassen, en dat creert naar mijn mening soms de "wellus nietus" discussies zoals bijvoorbeeld in dit topic, waar we eingenlijk niets mee opschieten.

en om op de vraag in te gaan: heel kort!

Je raakt gefascineert door het beeld dat je eerst hebt bij het derde rijk: zoals al vaak genoemd, bijvoorbeeld: de eenheid, het leger, het materiaal(zware tanks etc). en je blijft gefascineert door dat je steeds meer leert dat er heel veel dingen anders zijn dan jij dacht hoe ze waren.

Maar mijn ik benadruk ook, de fascinatie heeft NIETS, met wat voor soort van neo-nazisme te maken.

In mijn geval dan :P

Greetz, blue
Plaats reactie