Britse veteranen boos op popster

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Kilroy
Lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 16 jan 2005, 20:35
Locatie: Vlaanderen

Britse veteranen boos op popster

Bericht door Kilroy »

Londen - Na de Oostenrijkers zijn nu ook Britse oorlogsveteranen woest op Michael Jackson vanwege de medailles en insignes waarmee hij zich tooit. behalve de Orde van Wenen, een Oostenrijks ereteken dat de popster in een antiekwinkel kocht maar dat eigenlijk alleen gedragen mag worden door degene aan wie het is toegekend, blijkt hij ook geregeld op te duiken met insignes van verschillende eenheden van het Britse leger.
"Totaal ongepast", fulmineerde een oorlogsveteraan die op het jasje van Jackson de symbolen herkende van de Royal Engineers, het Welsh Regiment, de Sherwood Foresters, de Wiltshire en Cheshire Regiments, het Royal Corps of Transport en het Royal Warwickshire Regiment.
"Hij zou die dingen niet mogen dragen. Het is fout om de emblemen die zoveel betekend hebben voor dappere mannen te gebruiken als modeaccessoires" (GVV).

Uit Het Laatste Nieuws editie dinsdag 15 maart 2005.
Een zaak is niet noodzakelijkerwijs rechtvaardig omdat een mens er voor sterft (Oscar Wilde).
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

mee eens, redelijk onrespectvol van onze kindervriend Michael Jackson
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Bericht door Jurrie »

Altijd lachen met die Jackson

Dr is altijd wat mee zeg:S

Jurrei
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Heeft-ie het ook al niet eens aan de stok gehad met de Serviërs om eenzelfde reden?

Hij leert het blijkbaar nooit.
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Zitadelle
Lid
Berichten: 798
Lid geworden op: 22 jul 2004, 19:03
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Zitadelle »

Ik vind het echt belachelijk om met medailles te paraderen die jij helemaal niet verdient hebt.
http://www.t-kwadraat.nl/

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
eagle
Lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 17 dec 2004, 15:26

Bericht door eagle »

in groningen woonde in mijn jeugd een straatfiguur hij heette "Jan Roos" hij zong opera-aria's en was behangen met allerlei medailles. Je mocht ze alleen bewonderen elke spot ermee leidde tot woede.
En met carnaval worden ook veel medailles uitgereikt.
Het gaat toch om schertsfiguren.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

In de meeste landen is het strafbaar. Kan hij nog langer de bak in :P
Gebruikersavatar
Lucid
Lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 27 apr 2003, 22:35
Locatie: Utrecht

Bericht door Lucid »

Zitadelle schreef:Ik vind het echt belachelijk om met medailles te paraderen die jij helemaal niet verdient hebt.
Inderdaad. Maar om woedend te reageren vind ik een ander uiterste. Alsof iemand in de wereld zou geloven dat die felblanke inboorling die medailles zelf verdiend heeft... :roll:
The face of tyranny is always mild at first.
— Racine
verellen
Lid
Berichten: 256
Lid geworden op: 26 sep 2004, 14:25
Locatie: geel

Bericht door verellen »

Roel R. schreef:In de meeste landen is het strafbaar. Kan hij nog langer de bak in :P
Nog langer de bak in en helemaal blut zijn :)
Hij die miljarden dollars heeft verdient schijnt nu ook helemaal (of toch zo goed als) blut te zijn. Dat kan er bij mij toch niet inkomen hoor.
monmax
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 26 nov 2002, 22:10

Bericht door monmax »

eagle schreef:in groningen woonde in mijn jeugd een straatfiguur hij heette "Jan Roos" hij zong opera-aria's en was behangen met allerlei medailles. Je mocht ze alleen bewonderen elke spot ermee leidde tot woede.
En met carnaval worden ook veel medailles uitgereikt.
Het gaat toch om schertsfiguren.
Jan Roos kon in ieder geval nog mooi zingen
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Wat een onzinnige "woede" van die veteranen. Alsof Jackson die medailles gekocht heeft met het volle bewustzijn welke onderscheidingen het zijn, waar ze voor staan en toen dacht "goh, daar zullen ze lekker van over de zeik gaan. Ik doe ze snel op mijn jasje". Als ze hem er nu eerst gewoon even rustig en vriendelijk op wijzen wat hun probleem is ipv meteen "woest" te zijn. Het lijkt mij niet dat Jackson het verschil ziet tussen een Oostenrijks grootkruis, de Japanse avondvierdaagse of de orde der miljoen olifanten met het witte zonnescherm van het koninkrijk Eli-Prabang. Straks klagen ze dat de broek die hij graagt alleen is voorbehouden aan houders van de Siamese Ere-pantalon. :roll:
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Kilroy
Lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 16 jan 2005, 20:35
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Kilroy »

Harro schreef:Straks klagen ze dat de broek die hij graagt alleen is voorbehouden aan houders van de Siamese Ere-pantalon. :roll:
Je bedoelt toch niet die pyjamabroek die hij enkele dagen voordien aanhad ? 8)
Een zaak is niet noodzakelijkerwijs rechtvaardig omdat een mens er voor sterft (Oscar Wilde).
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Tsja, wie weet van welk regiment die nou weer was 8)
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Boroskov
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 18 feb 2005, 12:23
Locatie: Vlaardingen

Bericht door Boroskov »

Ik vind het ook wat overdreven. Als Jackson ze nu zou dragen met daarbij het verhaal dat hij ze verdient heeft is het natuurlijk een andere zaak. Zolang hij niet met allerlei Rambo verhalen komt, en ze draagt omdat hij ze mooi vind is er, naar mijn mening, weinig om je druk over te maken. Bij re-enactment worden er ook door sommige mensen medailles gedragen die ze niet hebben verdient, geen hond die daar over zeurt. Nu snap ik wel dat het motief voor het dragen van de medailles in dit geval een andere is dan die van de heer Jackson, maar het principe blijft hetzelfde: je hebt het niet verdient.
Hic manebimus optime
Plaats reactie