hoe betalen op qoop.nl ?

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

hoe betalen op qoop.nl ?

Bericht door Miesjel »

Hoi wie o wie kan deze 16 jarige mede-verzameler vertellen hoe het betalen werkt op qoop.nl ?

Ik heb de hele qoop.nl site gelezen, maar ik snap er helemaal niks van.
Het schijnt dat jullie hier nogal veel kopen dus ik neem aan dat jullie ook een begrijpelijke uitleg kunnen geven, aan mij, en misschien ook andere hier?

Alvast kei bedankt, Michel
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Het beste is van geld te storten op zijn rekeningnummer (is de beste en meest gedane wijze).
Je kan ook in samenspraak met de verkoper geld opsturen via post,liefst ingepakt in zilverpapier of carbonpapier, (maar is niet altijd betrouwbaar want je postpakketje/envelop kan verloren gaan of de verkoper kan zeggen dat hij het niet gekregen heeft. (aangetekend opsturen is een optie)
Je kan het ook bij de verkoper afhalen en contant betalen als hij in de buurt woont,of het bedrag te groot is om risico's te nemen.


Adrian.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

nadat je een qoop gesloten hebt word er een email verstuurt aan de koper en aan de verkoper, daarin staan de mail adressen van beiden,

die nemen dan contact met elkaar op en de koper kan dan het geld overmaken via de bank en soms ook opsturen.

als de verkoper zijn geld heeft stuurt hij het lotje op, als je vaker met elkaar hebt gehandeld gebeurt dit soms direct,

nadat de koper zijn lotje heeft en de verkoper zijn geld geven ze elkaar feedback, daaraan kun je zien hoe betrouwbaar iemand dus is!
Gebruikersavatar
paulstolk
Lid
Berichten: 711
Lid geworden op: 05 nov 2003, 21:19
Locatie: Ede, gelderland
Contacteer:

Bericht door paulstolk »

Geld sturen over de post is volgens mij niet de meest ideale oplossing. Misschien hebben je ouders wel internetbankieren of girotel of iets dergelijks. Als je het zo overmaakt kan er niks gebeuren en het is snel overgemaakt, zodat je het pakketje ook snel kan ontvangen.

Wat was je van plan om te gaan kopen?
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

paulstolk schreef:Geld sturen over de post is volgens mij niet de meest ideale oplossing. Misschien hebben je ouders wel internetbankieren of girotel of iets dergelijks. Als je het zo overmaakt kan er niks gebeuren en het is snel overgemaakt, zodat je het pakketje ook snel kan ontvangen.
ik neem aan dat hij een bankrekening heeft, ff overschrijfformulieren halen, bij de meeste banken krijg je die gratis.
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Bou gewoon via mijn rekening zal dus best lukken. Bedankt voor deze antwoorden allemaanl _/-\o_
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Miesjel,
Bekijk voor het bieden eerst de feedbacks van de desbetreffende verkoper,liever 30 feedbacks en alle positief dan een met een paar hondert waarvan een tiental negatief.

Succes.
Plaats reactie