Tieffliegervernichtungsabzeichen

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
FELIX
Lid
Berichten: 980
Lid geworden op: 25 feb 2005, 14:51
Locatie: Nederland

Tieffliegervernichtungsabzeichen

Bericht door FELIX »

Hoi, ik vroeg mij af of een van jullie een Tieffliegervernichtungsabzeichen in zijn bezit heeft, volgens mij zijn deze zeer zeldzaam. Wat is de prijs van zoiets?
Groeten R.
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
FELIX
Lid
Berichten: 980
Lid geworden op: 25 feb 2005, 14:51
Locatie: Nederland

Bericht door FELIX »

Hier een link naar een site, om er wat meer over te weten te komen.
http://www.lexikon-der-wehrmacht.de/Orden/tfva.html

Groeten R.
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
FELIX
Lid
Berichten: 980
Lid geworden op: 25 feb 2005, 14:51
Locatie: Nederland

Bericht door FELIX »

Wederom een link naar het Tieffliegervernichtungsabzeichen in Gold.
http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... =43&tbnw=1

Ik vind dat het er heel erg mooi uitziet, eigenlijk vind ik de zwarte uitvoering mooier dan de gouden, ook het band vind ik zeer mooi.
Groeten R.
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Deze stukken zijn zo zeldzaam, dat de verkoper prijszetter is, maw, hij kan vragen hoeveel hij wil.
Ik zie dat je graag weet hoeveel spullen kosten, dn kan ik je alleen maar de Detlev Niemann cataloog aanraden, daar staat bij alles een prijs.
Gebruikersavatar
marc
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 01 feb 2005, 17:36
Locatie: Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door marc »

Ik weet het, 't is niet zo belangrijk, maar heeft iemand enig verlicht idee wat het verschil is tussen de oorlogse versie van dit abzeichen en de versie 1957 zoals in de tweede link te zien is?
(Ja die M57-dingen blijven me fascineren 8) )
I finally found the perfect girl, I could not ask for more
She's deaf and dumb and overs*x*d and owns a liquor store
Gebruikersavatar
Hell-Fire
Lid
Berichten: 706
Lid geworden op: 19 aug 2004, 11:35
Locatie: Almere, Nederland

Bericht door Hell-Fire »

Ik heb ergens gelezen dat ze nog geen eens zeker zijn dat deze was uitgegeven toch ? Of is dat wel zeker
"Das gibt`s doch nicht, schnee im september, dass müssen Fallschirmjäger sein."
A German Officer on 17-09-`44

Tommy-Talk.com
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

iK HEB NOG NOOIT EEN ORIGINELME GEZIEN.....
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

In 1957 heeft de DUitse regering besloten dat het aan Duitse veteranen weer was toegestaan om onderscheidingen uit Wo2 te dragen. Voorwaarde was wel dat de hakenkruizen werden verwijderd.
Om hier ook van officiele kant in te voorzien zijn toen alle Duitse Wo2 onderscheidingen uitgegeven zonder het hakenkruis.
Op vertoon van bewijzen dat men in Wo2 een bepaalde onderscheiding had verkregen kon men dan een 1957 versie van die onderscheiding aanschaffen.

Het zijn dus officiele Duitse onderscheidingen die terugslaan op WO2, alleen vanaf 1957 uitgegeven.
Voor mensen die de originele oorlogse onderscheidingen te duur vinden om te verzamelen zijn de 1957 versies een leuke vervanging om te verzamelen. Er zijn verzamelaars die zich hier specifiek op hebben toegelegd.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Gebruikersavatar
marc
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 01 feb 2005, 17:36
Locatie: Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door marc »

Wilco Vermeer schreef:In 1957 heeft de DUitse regering besloten dat het aan Duitse veteranen weer was toegestaan om onderscheidingen uit Wo2 te dragen. Voorwaarde was wel dat de hakenkruizen werden verwijderd.
Om hier ook van officiele kant in te voorzien zijn toen alle Duitse Wo2 onderscheidingen uitgegeven zonder het hakenkruis.
Op vertoon van bewijzen dat men in Wo2 een bepaalde onderscheiding had verkregen kon men dan een 1957 versie van die onderscheiding aanschaffen.

Het zijn dus officiele Duitse onderscheidingen die terugslaan op WO2, alleen vanaf 1957 uitgegeven.
Voor mensen die de originele oorlogse onderscheidingen te duur vinden om te verzamelen zijn de 1957 versies een leuke vervanging om te verzamelen. Er zijn verzamelaars die zich hier specifiek op hebben toegelegd.
Wist ik :P maar wat ik me afvroeg is, wat eigenlijk het verschil is tussen het vliegtuigje op de oorlogse versie en dat van 1957. Enfin maakt niet uit eigenlijk ook :D
En zoals je zegt Wilco: een leuke vervanging voor de originelen en sommige zijn ook niet zo gemakkelijk te vinden. Als ik opnieuw zou beginnen... :lol:
I finally found the perfect girl, I could not ask for more
She's deaf and dumb and overs*x*d and owns a liquor store
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

gilles schreef:iK HEB NOG NOOIT EEN ORIGINELME GEZIEN.....
Toch bestaan er een paar :lol:
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Het materiaal van de 1957 versie is goedkoper en mindere kwaliteit.
Inderdaad Giel ze zijn er wel. Ongeacht of ze zijn uitgegeven. TIjdens WO2 zijn er series geproduceerd.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Er is een mooie thread op wh geweest vorig jaar ergens, maar ik kan hem niet vinden...
Plaats reactie