riem (maar wat voor riem?)

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
dragunov
Lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 mar 2005, 18:27
Locatie: Leuvenheim

Bericht door dragunov »

en wat is hij waard dan??
Gebruikersavatar
Fons
Lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 15 aug 2004, 23:16
Locatie: Huizen

Bericht door Fons »

Niet veel, maar het is wat de gek er voor geeft. Ik heb die van mij samen met riem voor maar 10 euro gekocht maar dat was van een andere verzamelaar. Ik weet zeker dat jij op de beurs in Duiven meer betaald hebt en denk dat je dat als richtprijs moet houden.
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

Peter schreef:
sander vw schreef:
sander vw schreef:lijkt me een copie, normaal zijn ze nooit zo gestempelt, de ss in het ruit werd bijna nooit gebruikt op een riem meetsal gewoon wat letters en met geluk rzm :D
als er dan ss instaat is het in ee cirkeltje :wink:
Dat is niet helemaal waar, ik heb een SS riem die 100% orgineel is maar waarvan de Sig-runen in een ruit staan! Hangt ook af van de fabrikant, RZM stond voor kwaliteitsnormen, maar er waren meerdere manieren om de Sig-runen in te stempelen, in een cirkel, in een ruit of helemaal niet. Wel is het zo dat sloten zonder stempel of afgesleten stempels na de oorlog opnieuw voorzien zijn van stempels om de waarde te verhogen...... Ook zijn copieën van die stempels voorzien, helaas. De vorm maakt niet uit.
leren lezen :P
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

sander vw schreef:
Peter schreef:
sander vw schreef: als er dan ss instaat is het in ee cirkeltje :wink:
Dat is niet helemaal waar, ik heb een SS riem die 100% orgineel is maar waarvan de Sig-runen in een ruit staan! Hangt ook af van de fabrikant, RZM stond voor kwaliteitsnormen, maar er waren meerdere manieren om de Sig-runen in te stempelen, in een cirkel, in een ruit of helemaal niet. Wel is het zo dat sloten zonder stempel of afgesleten stempels na de oorlog opnieuw voorzien zijn van stempels om de waarde te verhogen...... Ook zijn copieën van die stempels voorzien, helaas. De vorm maakt niet uit.
leren lezen :P
Oeps1 :lol: :wink:
Daar is 'ie weer!
Plaats reactie