Etalagepoppen

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1753
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Etalagepoppen

Bericht door earlymb »

Voor degenen die het werkelijk niet lukt om met Nico's handleiding zelf een pop te bouwen ( http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=6680 ), of daar gewoon te lui voor zijn kwam ik deze site tegen: http://www.wems.nl/standaard.htm
Etalagepoppen vanaf 99 euro; de foto's zijn vrij klein, maar ik geloof dat ze wel redelijk zijn. Ik ga bij gelegenheid eens bij die zaak kijken. :wink:

Grtn

David
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Die hebben allemaal een aansluiting met een pin in de voet, zie het niet echt zitten om gaten in de schoenen te maken :)
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Hey David,

De mooiste poppen kosten toch weer 149 euro exc btw, dus180 euro, en ze zijn vrij groot volgens mij hoewel ik dat nergens kan lezen, niettemin een goed alternatief. Het grootste minpunt is toch de maat, aangezien onze uniformen toch uit wat kleinere maten bestaan..
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

van die 99 euro heb ik een keer een pop gehad
en jeroen weet welke
het is geen wonder dat die foto niet te vergroten is want het gezicht is net een wijf !
echt walgelijk !
nee begin hier maar zeker niet aan. daarbij vind ik het persoonlijk super irritant als een pop al van dat mee geperst haard heeft
geeft altijd problemen met een helm of zo !

heb beste kun je voor mooie enig sinds gebruikte poppen naar coen burgers gaan ! die heeft mooie voor een fatsoenlijke prijs !

daarbij, niks tegen de jongens van de zelf gemaakte poppen, maar een mooie etalage pop als onder grond van je uniform heeft een ENORME meerwaarde !!!

kost een beetje helpt een berg !

gr niels
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

killingspree schreef:van die 99 euro heb ik een keer een pop gehad
en jeroen weet welke
het is geen wonder dat die foto niet te vergroten is want het gezicht is net een wijf !
echt walgelijk !
nee begin hier maar zeker niet aan. daarbij vind ik het persoonlijk super irritant als een pop al van dat mee geperst haard heeft
geeft altijd problemen met een helm of zo !

heb beste kun je voor mooie enig sinds gebruikte poppen naar coen burgers gaan ! die heeft mooie voor een fatsoenlijke prijs !

daarbij, niks tegen de jongens van de zelf gemaakte poppen, maar een mooie etalage pop als onder grond van je uniform heeft een ENORME meerwaarde !!!

kost een beetje helpt een berg !

gr niels
Ben het met je eens dat poppen met mee geperst haar niks zijn. Daar hou ik ook niet van.

Maar geef mij toch maar een zelf gemaakte pop. Dit heeft veel meer voordelen voor mij. Vaak de standaard winkel poppen staan in een modieuze houding, wat ik persoonlijk ook niks vind om te zien. De standaard winkel poppen kunnen hun armen of polsen nauwlijks bewegen. De poppen die ik maak zijn aangepast op het uniform. Ik kan ze eigenlijk in elke stand maken die ik wil. De armen en polsen kan ik in alle standen zetten die ik wil. En omdat ik het hoofd en handen wel los koop is aan de buitenkant helemaal niet te zien dat er een frame van hout en pvc onder zit.
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

maar ik heb een afkeer voor piepschuim witte hoofde :D

gr van niels
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

killingspree schreef:maar ik heb een afkeer voor piepschuim witte hoofde :D

gr van niels
Ja daar geef ik je helemaal gelijk in! Dat ziet er niet uit! :lol:

Voor 40 tot 80 kun je een nieuwstaat kop hebben en nog realistisch ook nog.
Plaats reactie