Is toch stom!?

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Imme
Lid
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 17 mar 2005, 10:28
Locatie: Achterin een opel blitz, onder een zletbahn

Bericht door Imme »

Deze laarzen zijn volgens mij nederlands, de amerikaanse jumpboots hebben volgens mij allemaal gaatjes tussen het stiksel op de neus.
17th Engineers, We pave the way!
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Volgens mij waren de Nederlandse jaren '50 laarzen iets lager, en hadden die een andere zool...
Gebruikersavatar
Imme
Lid
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 17 mar 2005, 10:28
Locatie: Achterin een opel blitz, onder een zletbahn

Bericht door Imme »

Die zool ken ik sowieso helemaal niet, en ik weet niet of die lager waren.. ze zien er verder t zelfde uit
17th Engineers, We pave the way!
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

De nederlandse vijftigerjaren laarzen zijn inderdaad lager.
Gebruik ze voor re-enactment.

Shifty
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Ja lijkt me een broodje aap verhaal, of de laarzen echt zijn kan ik niet beoordelen, maar zoiets gaat toch niet weg voor 199 euro, dan is hij echt goed gek, ebay brengt veel meer op! Mensen willen graag het gevoel hebben dat ze koopjesdoen, en willen dan niet weten dat het niet echt is.. Is mij ook overkomen, dus deze verhalen en de prijs die erbij staat duhhhhhhhhhhh echt niet
Gebruikersavatar
onne
Lid
Berichten: 147
Lid geworden op: 17 okt 2004, 18:13

Bericht door onne »

Het lijken mij de "boot, service, combat, russet", geproduceerd van 1948-1958. Kan zijn dat mijn benaming niet klopt, maar volgens mij zijn het de na oorlogse para boots.
Tank Destroyer
Lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 19 sep 2004, 20:35

Bericht door Tank Destroyer »

Precies...

Het zijn geen oorlogse boots in ieder geval, die hadden namelijk gescheiden zool en hiel, verstevigde enkels (van die naden dwars over de zij) en gaatjes over de rand van de capped toe.

Het jaartal 44 in de binnenkant?
Mhm, vraag het me af.

Dus niet dat geld waard.

Trouwens, zo speciaal zijn originele jumpboots niet.
Ruilen voor een paar mooie originele, maar wel ge-issuede roughout boots? :wink:
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

Bericht door seabee »

Het zijn geen jumpboots!!!
CAN DO
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Ik vind dit een figuurlijke 'klap in het gezicht' van de oorlogsveteraan. Hij geeft jou een item omdat hij denkt jou er een plezier mee te doen en dat het item in een collectie terecht komt waarvan hij de eigenaar kent en vervolgens verkoop je dat item om er geld mee te verdienen. Al dan niet om voor dat geld andere ww2-items te kopen. Ik zou dit echt nooit doen. :o :| :mad:

En over de laarzen. Was het eigenlijk wel zo dat Amerikaanse para's reserve-laarzen hadden? En al zou de oorspronkelijke eigenaar gevochten hebben bij Vechel en die andere plaatsen, die reserve laarzen zijn daar nooit geweest dus al is het verhaal waar, dan zijn de laarzen daardoor nog niet meer waard. :!:
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Tank Destroyer
Lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 19 sep 2004, 20:35

Bericht door Tank Destroyer »

Ik geloof dat iedere para wel twee paar kreeg..

Misschien waren deze wel van een veteraan, maar dan wel een Korea veteraan ofzo, want deze schoenen zijn NIET OORLOGS...

Dus eigenlijk zijn we nu een kansloze discussie aan het houden.
kunnen net zo goed over mijn fiets gaan discussieren ofzo :!:
Plaats reactie