luchtfoto's

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

luchtfoto's

Bericht door Tex »

Ik heb thuis 3 mappen met luchtfoto's. Er staat op:

schu-kernriehe
LUFTBILDLESEN
kr49/1942

SCHATTENFALL-VERKEHRS UND INDUSTRIEANLAGEN

durh riechsluftfahrtministerium am 27. august 1942 beschrankt
freigegeben fur unterrichtswecke innerhalb der Wehrmacht und in Schulen.

hiervan heb ik er 3 liggen, FOLGE 1,2,3
Kent iemand deze mapjes en wat zou de prijs zijn voor alle 3?
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Interessante stukken Tex!! Geen idee wat het waard is, maar van welke omgeving is het? Dat zou wel eens mee kunnen spelen met het bepalen van de waarde.

Als het van mijn omgeving is wil ik je er wel goed geld voor geven als je ze kwijt wilt. :lol:
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Nee wat ik denk is dat dit een mapjes zijn voor les doeleinden, dus dat de lucht foto's van verschillende gebieden zijn gemaakt voor lesstof.. Ik denk dit he, ik heb ook een wh mapje met luchtfoto's erin en dat is gewoon lesstof. Van hoe voertuigen, gebouwen, bruggen, enz.. te herkennen, tevens heb ik dit ook van de Amerikanen, hierbij wat scans;

De Duitse versie, deel 2;
Afbeelding

De Amerikaanse versie;
Afbeelding

Als je ze weg doet ben ik geintresseerd! Graag PB sturen, over de prijs worden we het wel eens, kan ik ze compleet maken aangezien ik alleen deel 2 heb :wink:
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

aha ik zal vanavond wel wat scans proberen te maken. Mijn moeder heeft jammer genoeg de digi cam mee genomen naar canada dus zit even een tijdje zonder. Hoop dat het ook lukt met de scanner. Vanavond staat het er hoop ik op. Tja wat is een goede prijs.
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Tex schreef:aha ik zal vanavond wel wat scans proberen te maken. Mijn moeder heeft jammer genoeg de digi cam mee genomen naar canada dus zit even een tijdje zonder. Hoop dat het ook lukt met de scanner. Vanavond staat het er hoop ik op. Tja wat is een goede prijs.
Als er foto's van mijn omgeving bij zitten dan komen wij vast wel uit de prijs. Maar ben benieuwd naar de scans. :lol:
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

hierbij de scans:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In totaal 32 foto's en Nico ik denk niet dat er luchtfoto's bij zitten van omgeving arnhem.
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

iemand een idee van de waarde?
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

De mijne heb ik voor een 10 euro gekocht, maar wil nog niet zeggen dat dit meteen de waarde is.. De luchtfoto's zijn niet originele luchtfoto's maar wel originele copys uit WO2! Zoals ik al zei werden deze voor les doeleinden gebruikt en om dan iedereen originele lucht foto's te geven werd een beetje duur. Maar toch 3 hele mooie originele boekjes met WO2 luchtfoto's :wink:
Plaats reactie