Stempeling Duitse helm...

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Stempeling Duitse helm...

Bericht door SiNiStEr »

Was het zo dat iedere orginele Duitse helm uit ww2 aan de binnenkant gestempeld was? Ik heb hier thuis namelijk een mooie overgeschilderde M35 liggen, maar in deze helm zijn in de nek en in de zijkant geen tekens ingeslagen. :?
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

persoonlijk denk ik wel dat alle helmen gestempeld zijn. Maar dat moet de echte kenner je maar uitleggen
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

bij m40 en m35 werd er er een fabrieksstempel en de maat aan de linkerkant vanbinnen geslagen en een serie nummer in de nek
bij m42 soms alle 2 in de nek.

bij m35, m40 en m42 kun je soms geluk hebben dat er nog een inktstempel in de helm staat (diepste deel van de binnenkant)

en dan heb je nog de stempels op de liner ring, datum en fabriek langs de ene kant, maat lags de andere kant :wink:
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Ok jongens bedankt voor jullie antwoord. Ik stelde deze vraag omdat ik vandaag echt een supermooie opgeknapte M35 binnen heb gekregen(pot is 100% zeker orgineel) maar tot mijn verbazing zonder stempels. Ik ben echter al achter de waarschijnlijke oorzaak hiervan. De helm is naar alle waarschijnlijkheid erg ondiep gestempeld geweest. Toen de helm dus is opgeschuurd en overgespoten zijn de stempels dus onder de verf beland. Dit doet gelukkig niets af aan de schoonheid van deze helm en ik ga zeker geen moeite doen verf te verwijderen zodat ik de stempels weer kan zien. Ik laat hem mooi zo. :D :D :D :blackwhite:
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

heb je een foto?
Plaats reactie