sport

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Sjoerd schreef: en reddingszwemmen.
Oe...reddingszwemmen, dat heb ik ook nog 6 jaar gedaan! :|

Rick
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Wij moeten dat met een ME overal en schoenen aan doen. :? Ik vind het in mijn zwembroek al zwaar genoeg. :|
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

ME :p

Sjoerd ga je ook echt bij de ME of gewoon straat agent
Starting up again
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Ik zit bij het korps Amsterdam Amstelland, daar is ME een verplichte nevenfunctie. Maar voorlopig ben ik er nog niet: eerst nog ruim drie jaar naar school, en in die drie jaar kan er nog van alles gebeuren wat tot vroegtijdig ontslag kan leiden, dus ik kijk nog niet te ver vooruit. :wink:
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

Haha okdan succes der mee in ieder geval
Starting up again
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Elke dag werk ik in de staalindustrie, het maken van stalen roosters. Dat is pas topsport! Zeer zwaar werk, de kilo's vliegen eraf! ;)
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Sjoerd schreef:Ik zit bij het korps Amsterdam Amstelland, daar is ME een verplichte nevenfunctie. Maar voorlopig ben ik er nog niet: eerst nog ruim drie jaar naar school, en in die drie jaar kan er nog van alles gebeuren wat tot vroegtijdig ontslag kan leiden, dus ik kijk nog niet te ver vooruit. :wink:
Politieagent zijn is zowieso topsport. Al dat rapaille wat je op straat tegenkomt.....
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
aKoni
Lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 20 nov 2003, 19:36
Locatie: Tilburg
Ontvangen: 1 keer

Bericht door aKoni »

Ik wou zelf een topic openen over sport, maar ik vond deze dus ik dacht ik schop er effe tegenaan :p

Ik doe aan Freediven, nou vraag je je af wat Freediven is natuurlijk:
De freediver past zichzelf aan de nieuwe omgeving aan. Hij tracht één te worden met het water, door rust en complete ontspanning te zoeken. Relaxed glijdt hij geruisloos door het water. Zonder zware uitrusting is hij volledig vrij in beweging, als een dolfijn. Van dat gevoel komt de naam freediving; je voelt je vrij en van niets afhankelijk.

Onder water zwemmen zonder ademapparatuur, soepel en flexibel als een dolfijn, in de stilte van “the big blue”; als dat toch eens zou kunnen, dat zou toch fantastisch zijn ?
Juist...het kàn en het mooie is, ook jij kunt het leren.

Het uiteindelijke doel van de freediver is om lang, veilig en comfortabel op diepte te verblijven. Dit vereist een absolute controle van je geest over je lichaam. Om dit doel te bereiken is een goede fysieke conditie vereist. Veel lopen, fietsen, zwemmen, fitness, en.... freediven. Daarnaast zijn ontspanningsoefeningen, ademhalingstechnieken en yoga onontbeerlijk om de totale rust te kunnen vinden die onderwater noodzakelijk is. Na een uurtje bezig te zijn geweest is het alsof de freediver ontwaakt uit een diepe slaap. Het gevoel van totale ontspanning, terwijl je je wel degelijk hebt ingespannen.

De freedive sport is net als andere bijzondere outdoor sporten niet vrij van risico’s. Daarom mag men nooit alleen gaan freediven. Het wordt ten stelligste aangeraden om een NFDB freediving opleiding te volgen voordat je er uberhaupt aan begint, anders zijn de risicos onaanvaardbaar hoog. Zonder cursus vooraf ga je immers ook niet zelfstandig parachutespringen.
Links:
http://www.nfdb.org
http://www.deeperblue.net
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Tennis en hockey :)
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
Eric
Lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 15 mei 2005, 21:30

Bericht door Eric »

Voetbal maar ben er vanaf te druk met school :(
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Jeroen2 schreef:Ik zwem 2keer per week, in een club
Ik in een zwembad :lol:

Nee ik speel voetbal , meer bepaald doelman.
Gebruikersavatar
Mike Hazeleger
Lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 13 nov 2005, 18:06
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike Hazeleger »

Tennis minimaal 2x per week en hardlopen minimaal 1x per week =)
'From my rotting body, flowers shall grow and I am in them and that is eternity'
Gebruikersavatar
stengun
Lid
Berichten: 273
Lid geworden op: 12 jan 2005, 17:43
Locatie: N-Limburg
Contacteer:

Bericht door stengun »

iedere vrijdag judoën. Blauwe band.

@ FELIX, nog ff en dan... :wink: :P
Gebruikersavatar
symen
Lid
Berichten: 540
Lid geworden op: 29 sep 2005, 20:57

Bericht door symen »

Hardlopen.
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

Skateboarden, maar niet zo heel vaak
Plaats reactie