Verzamelaars (jonge) die menen dat ze alles al weten!!

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Gesloten
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

@Stravers: mijn ogen en hersenen zijn rongten-stralen die dwars door jou heen kijken, dus probeer geen domme dingen te doen of nog enkele kleinerende dingen te zeggen want ik word dit KOTSBEU!

Stel je aan? Je doorziet lang niet alles en je vind deze discussies toch geweldig?
haha, vertel, waarop basseer jij jezelf dan?

Ik denk dat dat ernaast staat...

Daar staat, jr: Waarop basseer jij jezelf dan. Dus waarop basseer JIJ JEZELF dan? en niet, op wat basseer je je mening?
Niet fout, maar overbodig. "jouw taaltje te zeggen" Waar slaat dit op?


Ok, we zullen grammaticaal beginnen:
Je hebt hier een stuk uit mijn zin genomen dat deel uitmaakte van een vaste constructie (daardoor wek jij iets op dat eigenlijk nergens op slaagt, die zin klopt wel als je de andere woorden erbij neemt), het komt van de uitdrukking: "het in iemands taaltje zeggen". Dat hier in mijn streek nogal veel gebruikt, excuseer als dat niet het geval in Nederland is....
Taaltje is iets anders dan dialect, woordgebruik, accent of wat dan ook. Dus niet taaltje, maar woordgebruik
En daar ik inzie dat jij eerst NIET wist hoe oud ik was?

Ik ben blijkbaar het woordje "niet" vergeten, min foutje. Embarassed
Neen, ik vergat niet te posten, sorry, maar ik snap überhaupt je zin niet. En daar ik inzie!
En wat ik erin zie? leg uit!


De meest nutteloze reacties in deze discussie komt van jou :/
Laatst gewijzigd door Jurryt op 25 mar 2005, 16:50, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

fieeeuuwwww
dat jullie zo'n discusies aangaan vind ik raar...
tchileuu :wink:
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

junior schreef:@Stravers: mijn ogen en hersenen zijn rongten-stralen die dwars door jou heen kijken, dus probeer geen domme dingen te doen of nog enkele kleinerende dingen te zeggen want ik word dit KOTSBEU!
Is dat een dreigement?!? Nou moet je echt gaan oppassen "ventje"!

Dit heb je aan jezelf te danken hoor, door dit soort irritante akkefietjes zijn er al leden vertrokken waarvan ik liever had gezien dat die gebleven waren!

Waarom denk je anders dat Jeroen dit gepost heeft, en dat Jurryt dit allemaal zegt, en Darryl is het er ook al mee eens, wie weet nog meer!! Ik zeg dit echt niet om jou te pesten het is gewoon zo!
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

dat nam ik ook wel wat op als dreigement, maar ik ga hier nik rond maken aangezien het niet tegen mij bedoeld is...
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Ik vind het ook een vrij gewaagde uitspraak... Kom je ook naar de forum meeting? :P :evil:
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Jongens, laten we de vrede hier bewaren :) En Junior, jij probeert van die intelligente taal te gebruiken, gedraag jezelf er dan ook naar......

Rick
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Daar staat, jr: Waarop basseer jij jezelf dan. Dus waarop basseer JIJ JEZELF dan? en niet, op wat basseer je je mening?
Er is in deze thread wel 5x gezegd "waarop basseer je jezelf". Ik wil graag weten wie dit zinnetje heeft gepost want als ik nu iets zeg wordt het waarschijnlijk tegen mij gebruikt dus zeg a.u.b. wie dit heeft gepost en waar dit staat en uit welk van mijn statements dit is voortgekomen.


Taaltje is iets anders dan dialect, woordgebruik, accent of wat dan ook. Dus niet taaltje, maar woordgebruik
Wederom zit je aan grammaticale spullen te prutsen en is de uitdrukking "iets in iemands taaltje zeggen", ik heb toch NERGENS gezegd dat dit in mijn dialect, accent of wat dan ook wordt gebruikt? Ik zeg hier louter dat het in mijn geburen veel wordt gebruikt (de uitdrukking) en mijn land is niet bepaald Nederland...


Neen, ik vergat niet te posten, sorry, maar ik snap überhaupt je zin niet. En daar ik inzie!
En wat ik erin zie? leg uit!


Ik concludeer dus dat Stravers mijn echte leeftijd niet wist alvorens ik het had gezegd.



De meest nutteloze reacties in deze discussie komt van jou :/

Dat is de reden waarom ik van discussies hou, mijn reacties zijn niet nutteloos, ze zijn pas nutteloos als het 'publiek' ze niet begrijpt, en dan is de poster er weer om ze verder te verklaren..


MvG,
Junior


Jurryt schreef:
@Stravers: mijn ogen en hersenen zijn rongten-stralen die dwars door jou heen kijken, dus probeer geen domme dingen te doen of nog enkele kleinerende dingen te zeggen want ik word dit KOTSBEU!

Stel je aan? Je doorziet lang niet alles en je vind deze discussies toch geweldig?
haha, vertel, waarop basseer jij jezelf dan?

Ik denk dat dat ernaast staat...

Daar staat, jr: Waarop basseer jij jezelf dan. Dus waarop basseer JIJ JEZELF dan? en niet, op wat basseer je je mening?
Niet fout, maar overbodig. "jouw taaltje te zeggen" Waar slaat dit op?[/i]


Ok, we zullen grammaticaal beginnen:
Je hebt hier een stuk uit mijn zin genomen dat deel uitmaakte van een vaste constructie (daardoor wek jij iets op dat eigenlijk nergens op slaagt, die zin klopt wel als je de andere woorden erbij neemt), het komt van de uitdrukking: "het in iemands taaltje zeggen". Dat hier in mijn streek nogal veel gebruikt, excuseer als dat niet het geval in Nederland is....
Taaltje is iets anders dan dialect, woordgebruik, accent of wat dan ook. Dus niet taaltje, maar woordgebruik
En daar ik inzie dat jij eerst NIET wist hoe oud ik was?

Ik ben blijkbaar het woordje "niet" vergeten, min foutje. Embarassed
Neen, ik vergat niet te posten, sorry, maar ik snap überhaupt je zin niet. En daar ik inzie!
En wat ik erin zie? leg uit!


De meest nutteloze reacties in deze discussie komt van jou :/
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Wel nu ik vind dit allemaal wel degelijk nutteloos worden.
En vermoeiend :oops: :cry: :|
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Dat is geen dreigement, absoluut niet. Ik zie trouwens ook niet in waar jij er een dreigement in ziet, maar daar moet je niet op antwoorden, want van verklaringen worden jullie hier zot.

Voor wat zou ik trouwens moeten gaan oppassen als ik niet dreig met iets? Oppassen om gebanned te worden? Wat heb ik misdaan? Ik heb jou helemaal niet bedreigd, de moment waarop ik jou een dreigbrief à la Kleinhof stuur stem ik zelfs toe om gebanned te worden, dus....


Dit vind ik het beste wat er tot nu toe is gezegd:
Dit heb je aan jezelf te danken hoor, door dit soort irritante akkefietjes zijn er al leden vertrokken waarvan ik liever had gezien dat die gebleven waren!

Dus eigenlijk wil jij zeggen dat er door MIJ leden zijn vertrokken? Welke leden dan? Wie heb ik hier bedreigd? Als er leden door mij zijn vertrokken zou ik graag namen hebben, want DAT is een in mijn ogengewaagde uitspraak...


Waarom denk je anders dat Jeroen dit gepost heeft, en dat Jurryt dit allemaal zegt, en Darryl is het er ook al mee eens, wie weet nog meer!!
Als ze het allemaal op mij haden bedoeld en dit onderling was afgesproken, wat een beetje boven water komt door je post waarin je verwijst naar MSN, vind ik dit compleet achterbaks. Dan hadden jullie mij beter kunnen PM'en want dan waren we verlost van discussies zoals deze...

Maar Jeroen heeft het hier blijkbaar over meerdere personen, welke zijn dat hier? Ohja Jurryt, nu mag jij eens inspringen voor het gebruik van enk./mv.


Beter nog is deze uitspraak:
Ik zeg dit echt niet om jou te pesten het is gewoon zo
Kan je dat dan niet via PB of via deze thread doen? I.p.v. het via threads te doen waar ik speciaal voor jullie muggenzifters en "graag uitleg"'ers doe? Mijn woorden heb je daar trouwens compleet verdraaid...

MvG,
Junior


P.S.: PB me nu eens een keer wat er op MSN allemaal gezegd is geweest, want je maakt me nieuwsgierig...


Stravers schreef:
junior schreef:@Stravers: mijn ogen en hersenen zijn rongten-stralen die dwars door jou heen kijken, dus probeer geen domme dingen te doen of nog enkele kleinerende dingen te zeggen want ik word dit KOTSBEU!
Is dat een dreigement?!? Nou moet je echt gaan oppassen "ventje"!

Dit heb je aan jezelf te danken hoor, door dit soort irritante akkefietjes zijn er al leden vertrokken waarvan ik liever had gezien dat die gebleven waren!

Waarom denk je anders dat Jeroen dit gepost heeft, en dat Jurryt dit allemaal zegt, en Darryl is het er ook al mee eens, wie weet nog meer!! Ik zeg dit echt niet om jou te pesten het is gewoon zo!
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Wilco Vermeer schreef:Wel nu ik vind dit allemaal wel degelijk nutteloos worden.
En vermoeiend :oops: :cry: :|
Je bent niet verplicht om het allemaal door te lezen :wink:

Rick
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Zie m'n bovenstaande post om je van de dreigement-gedachten af te helpen...
Simon schreef:dat nam ik ook wel wat op als dreigement, maar ik ga hier nik rond maken aangezien het niet tegen mij bedoeld is...
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Nee, ik kom HELAAS niet naar de forum-meeting, spijtig, vind je niet...:wink:
Jurryt schreef:Ik vind het ook een vrij gewaagde uitspraak... Kom je ook naar de forum meeting? :P :evil:
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Ach skylighter het is gewoon humoristisch allemaal om te zien waar sommigen zich al niet druk om maken
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

Dit geeft een slechte indruk op een bezoeker.....oudewijventheekransje....

De eerste berichten heb ik begrepen maar toen werd het een warrig gevit tussen jong volwassenen.
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Wilco Vermeer schreef:Laat ik het weer eens positief proberen op te pakken.
Verzamelen leer je gaandeweg. En goed verzamelen leer je alleen maar door regelmatig gewoon plat op je bek te gaan.
Zo daar zou ik het na 28 jaar verzamelen bij kunnen laten.

ZOnder gekheid nu. Bovenstaand is geen onzin, maar natuurlijk maar een deel van het verhaal. Verzamelen is kijken, voelen, ruiken soms zelfs heel voorzichtig proeven, vergelijken, luisteren naar mensen die al veel vaker op hun bek zijn gegaan dan jijzelf en vooral gewoon durven. Daarnaast zorgen dat je een gigantische boekenkast vol met boeken hebt staan waar uitleg wordt gegeven over die items die jij wil verzamelen.

Een item als goed of vals bestempelen van ene foto is onmogelijk. Ik ken geen enkele verzamelaar die zich eerlijk opstelt die direct kan zien of iets goed is of dat iets een fake is. Ja door veel ervaring kan je soms aan een foto zien of het er wel goed uitziet, of dat het wel neigt naar replica. Maar zekerheid kan je never nooit geven.

.
Daar sluit ik me volledig bij aan Wilco, alleen dat sommigen niet zn grote mond moeten hebben..
Gesloten