rook je?

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.

Rook je?

ja
9
16%
nee
37
65%
ik heb gerookt
11
19%
 
Totaal aantal stemmen: 57

Tank Destroyer
Lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 19 sep 2004, 20:35

Bericht door Tank Destroyer »

wittmann schreef:uhm ja zoiets
maar die-hard wil ik het niet noemen

Gewoon DIE dan?
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Ik zeg niet doen. Naast dat je mijn omgeving vervuilt en ik in de rook moet staan als ik op de bus moet wachten, ben je longkanker aan het kweken. Wil je dood, knoop je dan op. Gaat een stuk sneller.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

héhé je hebt eigenlijk gelijk Wilco...
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Ik rook niet, ben niet gek ;)
Gebruikersavatar
WO2 Joost
Lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 mar 2005, 17:40
Locatie: Beek en Donk

Bericht door WO2 Joost »

Ik ook niet maar ja ik ben ook maar 13 maar ik ben van plan omdat nie te doen ik krijg al van de rook kopijn dus daar heb ik niks aan. :lol:

Joost
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Willem ter Haar schreef:Ik zeg niet doen. Naast dat je mijn omgeving vervuilt en ik in de rook moet staan als ik op de bus moet wachten, ben je longkanker aan het kweken. Wil je dood, knoop je dan op. Gaat een stuk sneller.
Je longen worden waarschijnlijk meer aangetast door de uitlaat van auto-gassen dan dat beetje rook van de sigaretten. Kijk,dat je niet in openbare ruimtes -Bijvoorbeeld in de trein,bus,etc- mag roken OK,maar over straat mogen mensen voor mij wel roken. En je gaat echt niet dood van een sigaret hoor :wink: (Wat ik er nog even bij wil vermelden,ik rook zelf niet...)
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

robin.h schreef:...... En je gaat echt niet dood van een sigaret hoor :wink: .....
Je leert hier toch elke dag iets bij... :wink:

Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Nou ik heb longen gezien van mensen die in de stad leefde en niet rookte en longen van mensen die wel rookte. Je zag echt een duidelijk verschil in negatieve zin voor de rokers. Ja in een stad leven is schadelijk. Vandaar ook dat er tegenwoordig zoveel "probleem" kinderen leven.

Ben dan ook een groot voorstander van schone energie.

Maar ik kan er niet bij dat mensen hun zuurstof opname opzettelijk willen belemmeren d.m.v. roken en daarnaast nog meer zooi in willen ademen en dan in het openbaar naast me gaan staan en die zooi ook mij opdringen.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Bericht door wittmann »

ach ja.. ik leef maar 1 keer...
laat het die 1e keer wel leuk zijn :lol:
Gebruikersavatar
gvdbor
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 dec 2004, 19:03
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

wittmann schreef:ach ja.. ik leef maar 1 keer...
laat het die 1e keer wel leuk zijn :lol:
Het is net of ik mijn vader hoor praten:

Liever 5 jaar korter leven met roken dan 5 jaar langer zonder roken.

Toen hij op zijn 67e zijn longen zo ongeveer uitkotste heeft hij die mening toch herzien, hoewel het toen te laat was.

Maar goed, als jij graag wil roken. Stoor je niet aan mij, ik heb het zelf ook jaren gedaan dus ik weet waar het over gaat.

Maar om nou te zeggen dat het leven MET roken leuk is, durf ik toch ernstig in twijfel te trekken: Je stinkt zelf, je omgeving stinkt, je kleren stinken. Je moet er constant voor zorgen dat je voldoende shag/sigaretten hebt. Op steeds minder plekken mag je nog roken, je wordt dus naar buiten verbannen, maar Oh, wat is het leuk allemaal.....
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Copy that!
gvdbor schreef:
wittmann schreef:ach ja.. ik leef maar 1 keer...
laat het die 1e keer wel leuk zijn :lol:
Het is net of ik mijn vader hoor praten:

Liever 5 jaar korter leven met roken dan 5 jaar langer zonder roken.

Toen hij op zijn 67e zijn longen zo ongeveer uitkotste heeft hij die mening toch herzien, hoewel het toen te laat was.

Maar goed, als jij graag wil roken. Stoor je niet aan mij, ik heb het zelf ook jaren gedaan dus ik weet waar het over gaat.

Maar om nou te zeggen dat het leven MET roken leuk is, durf ik toch ernstig in twijfel te trekken: Je stinkt zelf, je omgeving stinkt, je kleren stinken. Je moet er constant voor zorgen dat je voldoende shag/sigaretten hebt. Op steeds minder plekken mag je nog roken, je wordt dus naar buiten verbannen, maar Oh, wat is het leuk allemaal.....
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Jelle
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 mar 2005, 22:13
Locatie: Westerlo , Antwerpen , Belgie
Contacteer:

Bericht door Jelle »

een nonkel van mijn moeder is paar weken geleden gestorven aan longkanker , t'kwam doordat hij heel zijn leven Groene michel heeft gerookt
(zwaarste tabak die er is) hij was 52 jaar oud.
NUTS !
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

ja mensen komen er pas later achter als ze niet meer kunnen stoppen....
nog een uitspraak die veel rokers zeggen: ge moet aan iets sterven hé...
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
lapijntje
Lid
Berichten: 234
Lid geworden op: 22 okt 2002, 17:56
Locatie: België (Bredene)

Bericht door lapijntje »

Ik sluit me met volle trots aan bij de niet-rokers. Wittman, je weet niet wat je zegt als je 't leven als roker leuk vindt, geloof me. Een kennis van me (mijn leeftijd) heeft te horen gekregen dat hij nooit 40 zal worden. Ja, je leven kort erg in. En als je zelf niet sterft rond de 45 jaar, dan zorg je er door je egoïstische gedrag wel voor dat mensen rondom je dat doen. De buurvrouw van m'n oma heeft in heel haar leven nooit een sigaret aangeraakt maar woonde wel bij een roker. Ze is gestorven aan longkanker, de dokters zeiden haar: je had maar niet zoveel moeten roken...

Ik ben het dus absoluut eens met alle felle niet-rokers. Begin er nooit aan. Je beseft pas hoe kostbaar het leven is op het moment dat je 't voelt wegglijden.
Maar ik - met mijn kleine vleugeltjes - wil de hele wereld zonnig kleuren...
Gesloten