Je favoriete vondst

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Mc Reynolds schreef:Alles is geregelt. Toen de eerste herkenbaar menselijke resten bovenkwamen is meteen de politie van Svrenkovitz ingeschakelt. Zij hebben het overgenomen.

Ook mijn opa heeft met Autoriteitentoezicht gegraven
Oke mooi! Goede zaak! :)
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

hoe gaat dat dan verder? de menselijke resten waar gaat dat heen? de militaria ? gaat dat weer de grond in of mocht je dat dan houden?
Mc Reynolds
Lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 23 mar 2005, 19:46

Bericht door Mc Reynolds »

Maar genoeg daarover

Ik wil de favoriete objecten uit verzamelingen zien.
:wink:
Mc Reynolds
Lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 23 mar 2005, 19:46

Bericht door Mc Reynolds »

De dingen die niks met de dode te maken hebben mag je houden.

Als je na de politieopgraving echter nog gemiste dingen terugvind moet je die meteen inleveren. Zoeken is echter niet illegaal (in de Oostbloklanden nemen ze het niet zo nauw met opruimen en graafregels)

De resten van de mensen worden zo goed mogelijk geidentificeert en begraven op een oorlogsbegraafplaats of worden op verzoek van de familie naar huis gestuurt. De familie word na identificatie natuurlijk wel ingelicht.

Saaremaa is echter ook een gevaarlijk slagveld. Vele explosieven zijn nog niet opgegraven. Ik ben dan ook heel voorzichtig geweest met onbekende cilindervormige stukken roest. Saaremaa is nooit autoritair opgeruimt en het is ook niet gek als je daar menselijke resten tegenkomt.
Men schat dat slechts 24% van de doden daar geborgen is. Nog minder is het aantal van de explosieven dat daar nog ligt. Ongeveer 80% van de munitie daargebruikt ligt er nog op scherp, ook na 60 jaar.
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Heb je nog meer foto's? En uit wanneer dateerd die foto van je opa?

Rick
Mc Reynolds
Lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 23 mar 2005, 19:46

Bericht door Mc Reynolds »

De foto van mijn opa dateert uit 2002
Die van mij uit 2001.

Ik scan nog maar een paar foto's want ik wil eigenlijk terug naar mijn orginele onderwerp.
Mc Reynolds
Lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 23 mar 2005, 19:46

Bericht door Mc Reynolds »

Dit is een foto van het aantal granaten dat ik vond na ongeveer 4 uur zoeken.

http://img21.exs.cx/my.php?loc=img21&im ... maa8bw.png
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Mc Reynolds schreef:De foto van mijn opa dateert uit 2002
Die van mij uit 2001.

Ik scan nog maar een paar foto's want ik wil eigenlijk terug naar mijn orginele onderwerp.
Ok, ik weet niet echt wat ik er van moet vinden, zolang je alles correct afhandelt is het ok, maar je hoort ook vaak over die "grafrovers" en daar kan ik absoluut geen symphatie voor opbrengen. Op de foto's afgaande (althans die van je opa) is het spul nog in redelijk staat, of heb ik dat mis?

Rick
Mc Reynolds
Lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 23 mar 2005, 19:46

Bericht door Mc Reynolds »

En dit is van een kilometer of 3 verderop in het bos

Wat het is lijkt me duidelijk. Ik moet nu van de computer af van mijn ouders. Ga in op mijn orginele onderwerp.

http://img21.exs.cx/my.php?loc=img21&im ... maa8vr.png
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1754
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Bericht door earlymb »

Mijn favoriete vondst was een partijtje nog in de fabrieksverpakking zittende M1 buitenhelmen (front seams) met khaki kinriemen en originele verf nog in absolute mint conditie op een junkyard in de VS. :)

Grtn

David
Mc Reynolds
Lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 23 mar 2005, 19:46

Bericht door Mc Reynolds »

Het was in opmerkelijk goede staat. Maar omdat het er kouder is als hier is het er ook minder vochtig. En de grond heeft ook een conserverende grondstof erin zitten.

Mijn eigenlijke onderwerp mag nu wel eens aan bod komen.
Mc Reynolds
Lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 23 mar 2005, 19:46

Bericht door Mc Reynolds »

Ik zie morgen wel wat voor reacties ik krijg.
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Echt indrukwekkende vondsten, alleen wat ik gek vind, dat hoopje spul met oa die SS helm met een schedel erin heb ik eerder ergens gezien op een of andere site.....
ik weet alleen niet meer precies welke.

mvg Nick
Gebruikersavatar
Maj.Cain
Lid
Berichten: 1349
Lid geworden op: 13 okt 2004, 17:07
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Ik wil niet onbeleefd overkomen maar wat ik erg vreemd vind aan deze foto's als deze in 2001 en 2002 zijn gemaakt waarom is er dan een zwart wit camera gebruikt?
Als er zoveel munutie nog op het slagveld ligt dan vind ik het reuze gevaarlijk vooral voor iemand van 14 jaar dat die daar mag rond lopen.
Ik heb steeds een gevoel dat ik deze foto's al eens eerder heb gezien.
I'll pop in and out.........
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

pjupie schreef:Echt indrukwekkende vondsten, alleen wat ik gek vind, dat hoopje spul met oa die SS helm met een schedel erin heb ik eerder ergens gezien op een of andere site.....
ik weet alleen niet meer precies welke.

mvg Nick
Jij ook al? ik zei het net ook tegen maj.Cain datik het vaker heb gezien.... Ergens in Rusland als ik mij niet vergis, maar dat waren graf plunderaars
Plaats reactie