Lucht in België zeer vervuild

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Lucht in België zeer vervuild

Bericht door 779 »

BRUSSEL - De lucht in België is door langdurige windstilte zeer vervuild geraakt met klein stof. Het Koninklijk Metereologisch Instituut van België heeft dinsdag alarmfase acht ingesteld op een schaal van één tot tien.

Wie met de auto in de file staat, moet de ramen dichtdoen. Mensen die daarvoor gevoelig zijn, kunnen last krijgen van ademhalingsproblemen zoals bronchitis. Fietsers moeten wegblijven van drukke wegen.
Nou nou, ik weet niet wat jullie Belgen allemaal voor uitlaatgassen produceren hoor 8) :o
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Re: Lucht in België zeer vervuild

Bericht door Zhukov »

779 schreef:Nou nou, ik weet niet wat jullie Belgen allemaal voor uitlaatgassen produceren hoor 8) :o
Ze hebben waarschijnlijk een hoop eieren op met pasen :lol:
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Laatst in Netwerk kaartjes gezien van luchtvervuiling in Europa. In Nederland en het roergebied was d'r niets meer te zien: zo roodgekleurd was het daar. Ik meen dat 't in België nog wel meeviel, maar ik lees dan ook in het artikel hierboven dat 't iets tijdelijk is: windstilte.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Helaas maar ik vraag me al een tijdje af waar de wereld naartoe gaat, ik denk dat er ooit wel een tijd komt dat wet niet meer buiten kunnen....
Als ik na school naar huis ga, en dan mijn husi binnenstapt riekje de uitlaatgassen gewoon uit mijn jas komen.
Dat is echt degoutant eigenlijk....
Vieze trage brommertjes die niet snel genoeg zijn en een kwartier voor je blijven rijen, geen lachertje...
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Midden-Nederland had laatst ook last van Smog, dat kwam ook door windstilte.

Veel mensen belden omdat ze een brandlucht roken. Dit kwam door de vele paasvuren die ontstoken waren, vooral in Duitsland. Die lucht kon niet weg vanwege de Smog die daar in de lucht hing. De geur bleef daardoor hangen.

Maar inderdaad, ons landje heeft geen gezonde lucht!
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Simon schreef:Helaas maar ik vraag me al een tijdje af waar de wereld naartoe gaat, ik denk dat er ooit wel een tijd komt dat wet niet meer buiten kunnen....
De mens maakt de aardbol zelf stuk... Maarja,daar zullen we de consequenties over een aantal jaren wel van ondervinden.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Jelle
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 mar 2005, 22:13
Locatie: Westerlo , Antwerpen , Belgie
Contacteer:

Bericht door Jelle »

robin.h schreef:
Simon schreef:Helaas maar ik vraag me al een tijdje af waar de wereld naartoe gaat, ik denk dat er ooit wel een tijd komt dat wet niet meer buiten kunnen....
De mens maakt de aardbol zelf stuk... Maarja,daar zullen we de consequenties over een aantal jaren wel van ondervinden.
jah de jongere generatie zal het nog niet echt voelen , maar over pak weg 100 a 200 jaar gaat het hier rampzaalig zijn
NUTS !
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Ach ja jongens, ik woon onder de Botlek en als de wind eens verkeerd staat dan hoef je hier ook geen frisse neus te halen...
Вместе мы непобедимы
Gesloten