Duitse Wehrmacht armband

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Oke bedankt! Ik wacht even af op de foto's van de verkoper. Als er geen foto's komen gaat de koop al zeker niet door. Mocht ik ze wel krijgen dan plaats in ze hier wel even. :)
Gebruikersavatar
Fons
Lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 15 aug 2004, 23:16
Locatie: Huizen

Bericht door Fons »

Wat ik op de foto zie is een replica!
Hieronder zie je een foto van een originele uit mijn eigen collectie. Vergelijk ze maar eens met elkaar.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Fons schreef:Wat ik op de foto zie is een replica!
Hieronder zie je een foto van een originele uit mijn eigen collectie. Vergelijk ze maar eens met elkaar.

Afbeelding
Oke bedankt! Dan weet ik een beetje waar ik op moet letten. Zal vanavond de verkoper weer eens mailen of hij foto's wilt sturen. Heb je toevallig ook een foto van de achterzijde van jou orginele band? Zou wel handig kunnen zijn. :)
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Fons schreef:Wat ik op de foto zie is een replica!
Hieronder zie je een foto van een originele uit mijn eigen collectie. Vergelijk ze maar eens met elkaar.

Afbeelding
kan t niet zijn dat r meerdere versie's van die banden werden gemaakt? Lijkt mij nou niet het belangrijkste productie-item..
Kijk maar naar de 'eagle-patches'. Als iedere variatie replica zou worden genoemd, dan kan je een partij van die patches afschrijven. (als t al duidelijk zou zijn wat de 'originele' was..)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

Dodo schreef:
Fons schreef:Wat ik op de foto zie is een replica!
Hieronder zie je een foto van een originele uit mijn eigen collectie. Vergelijk ze maar eens met elkaar.

Afbeelding
kan t niet zijn dat r meerdere versie's van die banden werden gemaakt? Lijkt mij nou niet het belangrijkste productie-item..
Kijk maar naar de 'eagle-patches'. Als iedere variatie replica zou worden genoemd, dan kan je een partij van die patches afschrijven. (als t al duidelijk zou zijn wat de 'originele' was..)
Idd.... :roll: Er bestaan gedrukte exemplaren en gestikte versies....

Mvg,
Willysproject
Gebruikersavatar
Fons
Lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 15 aug 2004, 23:16
Locatie: Huizen

Bericht door Fons »

Ik sluit niet uit dat er meerdere versies bestaan maar op http://www.westland.nl staat ook zo'n gestikte versie te koop waarvan de verkoper niet durft te garanderen dat hij origineel is. Hij vraagt er ook maar 20 euro wat mij genoeg zegt. Ik zeg in ieder geval altijd bij twijfel niet kopen!
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Met de vraag aan de verkoper of hij mij foto's kon sturen van de armband kreeg ik ongeveer het atwoord terug dat hij niet over een digitale cam beschikt. Hij zegt ook dat hij deze heeft laten checken door een verzamelaar. Maar daarmee bevestigd hij niet of het gaat om een orginele. Maar hij geeft wel aan om te item te kunnen checken bij ontvangst en als het niet goed is weer terug te zenden. Wat moet ik hier nou weer mee?
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Nico, ik heb ook nog een Deutsche Wehrmacht armband te koop, ik zal proberen op zo kort mogelijke termijn foto's te maken. Mocht de koop niet doorgaan kun je eventueel die van mij eens bekijken.

Ik zal hem overigens eerst even hier posten om hem te laten 'keuren'.

Michel :)
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

Nico Roelofs schreef:Met de vraag aan de verkoper of hij mij foto's kon sturen van de armband kreeg ik ongeveer het atwoord terug dat hij niet over een digitale cam beschikt. Hij zegt ook dat hij deze heeft laten checken door een verzamelaar. Maar daarmee bevestigd hij niet of het gaat om een orginele. Maar hij geeft wel aan om te item te kunnen checken bij ontvangst en als het niet goed is weer terug te zenden. Wat moet ik hier nou weer mee?
Niet gokken....
Bij twijfel niet kopen...

Beste raad dat men je kan geven....

MvG,
Willysproject
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Ik heb besloten om van de koop af te zien. Prijs werd me te hoog en heb ook geen foto's kunnen bekijken. Wel jammer anders had ik er misschien een leuk stuk bij kunnen hebben.

Michel misschien heb ik dan wel interesse in die van jou. :) Staan hier toevallig ook stempels op? Niet toevallig ook 1 van Nijmegen, Arnhem of een plaats uit de Betuwe? :P
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Ik ben op dit moment hard op zoek naar de digitale camera.. mijn vader heeft hem gebruikt maar weet niet meer waar hij hem gelaten heeft.

Er staan geen stempels op.. sorry..

Zal zo snel mogelijk een foto plaatsen.

Michel. :)
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Miesjel schreef:Ik ben op dit moment hard op zoek naar de digitale camera.. mijn vader heeft hem gebruikt maar weet niet meer waar hij hem gelaten heeft.

Er staan geen stempels op.. sorry..

Zal zo snel mogelijk een foto plaatsen.

Michel. :)
Oke bedankt! Ik zie de foto's dan wel verschijnen wanneer je over een digicam beschikt! :P
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Hehe, eindelijk het gevecht met mijn camera, de computer en Imageshack gewonnen.

Dit is het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop dat de foto's duidelijk genoeg zijn.

Iedereen die een goed onderbouwde mening kan geven over deze mouwband mag dat doen.

Groeten, Michel :)
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Miesjel schreef:Hehe, eindelijk het gevecht met mijn camera, de computer en Imageshack gewonnen.


Ik hoop dat de foto's duidelijk genoeg zijn.

Iedereen die een goed onderbouwde mening kan geven over deze mouwband mag dat doen.

Groeten, Michel :)
mijn onderbouwde mening is dat ik hem mooi vind!...
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

Miesjel schreef: Iedereen die een goed onderbouwde mening kan geven over deze mouwband mag dat doen.

Groeten, Michel :)
Onderbouwde mening van Peter V L: "I am no expert on these...............but I don´t like it................text is never worn like that!"

MvG,
Willysproject
Plaats reactie