bedreiger?

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

willysproject schreef:
Dodo schreef:
(1) Waarom zou hij? Hij heeft een goed lopende site (de meesten kennen deze wel) en bovendien verstaat hij zéér waarschijnlijk geen bal van Nederlands. Anders had hij ook wel NL'se regeltjes een voorwaarden van zijn klanten geplaatst. Immers een kleine moeite als je vloeiend Nederlands kan om de voorwaarden van Marktplaats te kunnen lezen.
(2)Op het moment staat deze zeltbahn nog te koop op de site van mijnheer ww-2militaria.com. Dus de zeltbahn zou moeten zijn verkocht en weer op marktplaats moeten staan voordat mijnheer ww-2militaria.com de mogelijkheid had om de site te vernieuwen en dit 'verkochte' item te verwijderen. Vrij onmogelijk, de verzending duurt lang genoeg om ww-2militaria.com de mogelijkheid te geven de handel even te vernieuwen. Of op zijn minst (het door mij gehate) woordje "Sold" erbij te zetten..(in die afschuwelijke kleur rood)
Ik ken "meneer ww-2militaria.com" persoonlijk... Hij spreekt geen woord nederlands en verkoopt niet op marktplaats...
"Meneer ww-2militaria.com" zijn naam is Peter Von Lucaks en hij is permanent met zijn werk bezig en zit permantent aan zijn computer... Als iets' on hold' of 'sold' is, wordt dat binnen het half uur op de site aangepast...

MvG,
willysproject
Voila, het bewijs van een kennis. Dankje! :)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Daar gaat het het niet om willysproject
Het gaat er om dat iemand anders beschuldigd wordt zonder dat eerst aan die persoon uitleg is gevraagd. Dat is beschuldiging op basis van vermoedens.
Dat is niet netjes
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Wilco Vermeer schreef:Daar gaat het het niet om willysproject
Het gaat er om dat iemand anders beschuldigd wordt zonder dat eerst aan die persoon uitleg is gevraagd. Dat is beschuldiging op basis van vermoedens.
Dat is niet netjes
Je moet de hap niet omdraaien. Wat de verkoper doet is niet netjes. Dit zijn de gevolgen...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Is dat zo, is hem dat al gevraagd?
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Wilco Vermeer schreef:Is dat zo, is hem dat al gevraagd?
Mocht de post aan mij gericht zijn, ik zie niet precies waar je heen wilt.
Wat bedoel je met "dat"?
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Dan heb je de rest van mijn posts dus niet gelezen.
Is de eerste handelaar al gevraagd heo hij aan de foto komt en waarom hij een foto plaatst die niet bij zijn waar hoort maar van een andere site komt?

Er wordt hier iets aangenomen en op basis daarvan gesuggereerd dat iemand iets fout doet.

Of er iets fout is gebeurd zal je eerst moeten aantonen en het is dan op zijn minst netjes dat je de handelaar hier ook een kans in geeft voor je impliceerd dat het een bedrieger is
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Dodo schreef:
Wilco Vermeer schreef:Daar gaat het totaal niet om.
Iemand wordt beschuldigd op basis van vermoedens zonder enig bewijs.
Of het dan waar is of niet doet niet ter zake.
Je beschuldigd iemand hier zonder diegene de kans te geven zich te verdedigen of zonder hem zelf er eerst mee te hebben geconfronteerd.
Dit vind ik ongepast en is zelf wettelijk niet toegestaan, maar daar wordt hier geloof ik helemaal niet meer naar gekeken.

Een schande dat het op deze manier gebeurd.
Ga eerst eens na bij beide verkopers wat hun verhaal is en kom dan pas met publicaties.
Onbegrijpelijk dat dit hier op deze manier wordt toegestaan.
Zou jij ooit iets kopen met een vermoeden dat de verkoper de boel oplicht? Het is gewoon een waarschuwing, mocht je een zeltbahn nodig hebben, doe wat je niet laten kunt. Er moet echter wel in het achterhoofd gehouden worden dat de verkoper beroerd is om op zijn minst nieuwe foto's te plaatsen of foto's te maken van het item dat die verkoper wél in zijn bezit heeft.
Dat de verkoper zoiezo geen nieuwe foto's plaatst vind ik schandalig, wie weet is de staat van het item veranderd. Grote kans...

Iedere verzamelaar weet dat ie moet uitkijken, en bij deze advertentie moet extra uitgekeken worden. Zeker omdat er niet vermeld word dat deze foto dient als voorbeeld.

Het enige wat ik doe is argumenten geven waarom men zou kúnnen denken dat deze verkoper een oplichter is. Ik maak nérgens duidelijk dat deze verkoper een bedrieger (r staat nog steeds bedreiger in de topictitel) zou zijn.

Ik vind het wel degelijk begrijpelijk dat dit soort oproepen op het forum komen. Als je elkaar niet helpt in het verzamelaars wereldje dan hebben de mensen een grote kans dat ze veel geld gaan uitgeven, voor niets. Dat wil niemand natuurlijk.
Voordat we in herhaling vallen..

Ik suggereer dus niets over het item. Ik zeg alleen dat het zéér waarschijnlijk is dat het item dat hij daar te koop stelt zal afwijken van het item waarvan hij een foto heeft geplaatst. Dit om eerder genoemde argumenten.
In mijn ogen is deze verkoper een bedrieger. Hij zit de boel op te lichten. De verkoper voldoet precies aan de voorwaarden van een oplichter:
iem. die anderen door valse voorspiegelingen geld of goed afhandig weet te maken => afzetter, bedrieger, charlatan, flessentrekker, fraudeur, knoeier, kwakzalver, kwartjesvinder, zwendelaar
Valse voorspiegeling, letterlijk! Een verkeerde foto!!
Tja voor de rest mag je het zelf vinden.
Hij had anders op zijn minst wel duidelijk mogen maken dat hij een andere foto gebruikt. Dit doet hij niet, dus hij zit de boel te belazeren...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Boroskov
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 18 feb 2005, 12:23
Locatie: Vlaardingen

Bericht door Boroskov »

Ik weet niet of iemand van jullie weleens contact heeft gehad met Die persoon (ik wel, via msn). Hij houdt er mijns inziens nogal vreemde politieke ideëen op na. Ik was van plan een tijd terug iets bij hem te kopen, heb er uiteindelijk toch maar vanaf gezien (onder andere doordat ik van iemand anders hoorde dat die al een zeer lange tijd op zijn spullen zat te wachten). Misschien een beetje off-topic, aangezien het niet over de bewuste advertentie gaat, maar toch....

EDIT Roel R.: Woonplaats en voornaam verwijderd.
Hic manebimus optime
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Het Nederlandse recht gaat uit van het volgende;

"Een verdachte wordt geacht onschuldig te zijn tot het tegendeel bewezen is"

Daarom is de enige juiste actie inzake deze, het emailen van:

1 / De verkoper, waarom gebruik je een bestaande foto? Ben je misschien vergeten te vermelden dat dit een voorbeeld foto is?

2 / De maker van de foto, weet je dat jouw foto ergens anders gebruikt wordt?

3 / Marktplaats, een verkoper op jullie site gebruikt foto's zonder bronverantwoording, en niet van het object dat hij verkoopt.

Ik vind het aan de schandpaal nagelen op een publiek forum geen logische en juiste actie zonder dat bovengaande zaken gebeurd zijn.

Daarom plaats ik dit topic op slot, als de topic starter echt begaan is met zijn medeverzamelaars, dan gaat hij nu het eerste mailtje versturen.

Het staat je vrij om medeverzamelaars buiten dit forum om, msn bijv. te verwittigen.
Gesloten