foute kleding??

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Zitadelle schreef:Nee, een Dammertje is gewoon een glas bier --> Amsterdammetje, maar dan afgekort
Oh :D bij ons is het gewoon een pil :D
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

Ik vind dat het wel overdreven word, zoals in mijn klas draagt een blanke Karl Kani!
Net zoals met die Nederlandse vlag onzin, dan mogen ze gelijk het hele koningshuis afschaffen omdat het te blank is! >_<
Ik heb er geen kracht meer voor
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Yes indeed! :wink:
Peter schreef:Overigens draag ik Fred Perry, veel stijlvoller! ;)
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

junior schreef:Yes indeed! :wink:
Peter schreef:Overigens draag ik Fred Perry, veel stijlvoller! ;)
Defenately more style :wink:
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Jelle
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 mar 2005, 22:13
Locatie: Westerlo , Antwerpen , Belgie
Contacteer:

Bericht door Jelle »

Werd lonsdale vroeger (en nu) niet gedragen door zwarte boxers ?
NUTS !
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

vincent waarom is dat van die nederlandse vlag onzin? Jij denkt niet dat als rechts extremisten lonsdale dragen met die kragen dat dat iets uitlokt volgens allochtonen?
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

en wat heeft in godsnaam het koningshuis ermee te maken
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
Enigma
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 31 mar 2005, 11:25
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Enigma »

Met Lonsdale is niets mis. Jongeren die dat dragen zijn geen misdadigers maar zo worden ze in de media wel bestempeld. Wat is dat voor politiek correcte waanzin? Ze zetten zich af tegen de multikulturele samenleving en dat is hun volste recht. We leven tenslotte niet voor niets in een land waar vrijheid van meningsuiting in de grondwet is vastgelegd. Ook de pogingen om het dragen van een Nederlands vlaggetje op scholen te verbieden zijn te belachelijk voor woorden. Hoe komen ze er bij? Zullen we de Nederlandse vlaggen op Nederlandse legervoertuigen dan ook meteen maar verbieden?
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Omfg, waanzinnige vergelijking.
Scholen horen onafhankelijk te zijn van de Staatsideologie. Anders kunnen dingen verdraaid worden. Kijk maar naar de 2e Wereldoorlog. Een politieke overtuiging hoort niet opgedringd te worden aan de leerlingen. Anders is het in strijd met het recht van vrije meningsuiting. Het verbieden van de Nederlandse vlag lijkt mij weliswaar wel overdreven.

De Nederlandse vlaggen op de Nederlandse legervoertuigen zijn toch echt ter identificatie. Zou jij anders het verschil zien tussen een Duitse en een Nederlandse leopard?

Beetje maffe vergelijking.

Wat lonsdale betreft:
Een kledingsstuk met een nadeel, weet je als je het koopt. Als ik iemand zie lopen volledig gekleed in Lonsdale maak ik direct het verband met die asocialen.
Kleding kies je zelf, je weet toch ook waarom je het koopt? Iedere jongere kiest z'n kleren omdat ie bij een bepaalde groep wilt horen.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Dodo schreef:Iedere jongere kiest z'n kleren omdat ie bij een bepaalde groep wilt horen.
Ik koop ze persoonlijk omdat ik ze 'mooi' vind...ik vind het altijd zo zwakjes dat mensen pas bij een groep horen als ze er uiterlijk gelijkaardig uitzien.
Gebruikersavatar
Enigma
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 31 mar 2005, 11:25
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Enigma »

We leven nu eenmaal in Nederland, en in een Nederlandse school hoort de Nederlandse vlag gerespecteerd te worden. Door iedereen. Ook door allochtonen. De hele discussie over onze Nederlandse vlag is pervers en bedoeld om opstandige Nederlandse jongeren onder de duim te houden. Wanneer stopt deze waanzin?

Mijn opmerking over legervoertuigen is niet zo vreemd als je je bedenkt dat sommige allochtonen ook dat al rascistisch vinden. Legerchauffeurs worden regelmatig voor rascist en fascist uitgescholden en dat is geen sprookje maar bittere realiteit.
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

De Nederlandse vlag mogen we zeker trots op zijn: op Koninginnedag, op bevrijdingsdag, tijdens voetbalwedstrijden, bij de Nederlandse ambassades in het buitenland etc. Maar wanneer jongeren vlaggetjes op hun jassen dragen om bewust te provoceren verpesten ze mijn trots op de Nederlandse vlag. Dit heeft niks meer met trots te maken.

Niet iedereen die een Nederlandse vlag draagt op zijn bomberjack zal dit overigens bewust doen om te provoceren, maar het merendeel doet dit bewust om te laten zien waarvoor ze staan. In discotheken mag je ook geen voetbalshirts dragen en zo zijn er meerdere keldingcodes die vergelijkbaar zijn.

Als vlaggetjes op jassen op scholen conflicten veroorzaken gewoon verbieden. Uiteraard zijn dan ook vlaggetjes van andere nationaliteiten verboden. Heb ik verder helemaal geen problemen mee en ik snap niet waarom hier zo moeilijk om gedaan moet worden.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
FELIX
Lid
Berichten: 980
Lid geworden op: 25 feb 2005, 14:51
Locatie: Nederland

Bericht door FELIX »

KevinP schreef:De Nederlandse vlag mogen we zeker trots op zijn: op Koninginnedag, op bevrijdingsdag, tijdens voetbalwedstrijden, bij de Nederlandse ambassades in het buitenland etc. Maar wanneer jongeren vlaggetjes op hun jassen dragen om bewust te provoceren verpesten ze mijn trots op de Nederlandse vlag. Dit heeft niks meer met trots te maken.

Niet iedereen die een Nederlandse vlag draagt op zijn bomberjack zal dit overigens bewust doen om te provoceren, maar het merendeel doet dit bewust om te laten zien waarvoor ze staan. In discotheken mag je ook geen voetbalshirts dragen en zo zijn er meerdere keldingcodes die vergelijkbaar zijn.

Als vlaggetjes op jassen op scholen conflicten veroorzaken gewoon verbieden. Uiteraard zijn dan ook vlaggetjes van andere nationaliteiten verboden. Heb ik verder helemaal geen problemen mee en ik snap niet waarom hier zo moeilijk om gedaan moet worden.
Precies!!

Groeten R.
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

antwerpx schreef:
Dodo schreef:Iedere jongere kiest z'n kleren omdat ie bij een bepaalde groep wilt horen.
Ik koop ze persoonlijk omdat ik ze 'mooi' vind...ik vind het altijd zo zwakjes dat mensen pas bij een groep horen als ze er uiterlijk gelijkaardig uitzien.
Klopt ik formuleer t weer s verkeerd..
K bedoel dus dat je je kleren kiest, en dan in een groep terecht komt. In plaats van andersom..
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Enigma
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 31 mar 2005, 11:25
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Enigma »

Nederlandse jongeren dragen die vlaggetjes als reaktie op het gedrag van allochtone jongeren die al vele jaren met hun eigen vlaggen en symbolen rondlopen en ondertussen op honderden scholen de boel lopen te terroriseren. En wat gebeurt er? De conflict-veroorzakende allochtonen worden weer eens met rust gelaten en de Nederlandse jongeren worden overal aan de schandpaal genageld. Ik vind dat schandalig.
Plaats reactie