Al eens aangezien voor neo?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten
Gebruikersavatar
Imme
Lid
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 17 mar 2005, 10:28
Locatie: Achterin een opel blitz, onder een zletbahn

Bericht door Imme »

En zo ontzettend arisch zijn de turken nou ook weer niet, dus het is eigenlijk een beetje een vreemd verhaal :S
17th Engineers, We pave the way!
Gebruikersavatar
Enigma
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 31 mar 2005, 11:25
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Enigma »

Tot mijn spijt lees ik hier veel onzin over nationalisme en neo-nazisme. Dat zou bijna hetzelfde zijn? Nou, mooi niet! Dat is een fabel die vooral door neo-nazi's en de gevestigde linkse orde in stand wordt gehouden.
Zelf ben ik overtuigd Nederlands nationalist maar zeker geen nazi. Het feit dat ik een warme belangstelling heb voor geschiedenis, en dus ook voor WO2, doet daar geen afbreuk aan.
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Dit topic is opgeschoont daar dit meer een een ruzie werd dan dat het een discussie bleef.

Als een persoon problemen heeft met wat een ander doet op dit forum verzoek ik vriendelijk doch dringent dit kenbaar te maken via een mail of pb aan één van de moderators/admins en NIET doormiddel van een bericht in een topic.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Volgens mij was Willem heel duidelijk, verder is 't bekend dat er geen discussie over een discussie gevoerd moet worden, maar dat men de discussie zelf moet voeren.

Praten over de ingreep via pb onderling of in een communicatie naar Willem die dit topic gemodereert heeft, en niet opnieuw beginnen dus.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Enigma
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 31 mar 2005, 11:25
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Enigma »

Harro schreef:Waarom draai je dit nu naar mijn (veronderstelde) onvermogen te begrijpen waarover het gaat? Je hebt het toch over aangezien worden voor neo-nazi? Leer te onderscheiden wat het verschil is tussen werkelijkheid en imago.

Overigens merk ik dat jij juist geen idee hebt van Nederlands nationalisme. De extreem rechtse (neo-nazi) Smit is degene die banden heeft met Vlaams Belang. Fortuyn wilde daar juist niet aan.
Michiel Smit van Nieuw Rechts is geen neo-nazi. Mensen die dat beweren maken zich schuldig aan laster en dat is volgens de Nederlandse wet strafbaar. Juridische consequenties kunnen het gevolg zijn. Ik heb dit gisteren al bij moderator Proos onder de aandacht gebracht maar die heeft er nog niets aan gedaan. Bij deze nogmaals.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Michiel Smit staat in Nederland algemeen bekend als neo-nazi. Het oppikken van die mening is dus niet zo moeilijk en wijkt niet af. Ik wens je veel succes met je juridische stappen tegen het gros van de Nederlandse bevolking.

Draai het eens om: mensen die niet snappen dat Smit een neo-nazi is zijn precies het domme klapvee waarop extreem-rechts aantrekkingskracht heeft. Mensen die ontkennen dat Smit een neo-nazi is zijn in hun leven in een ontkenningsfase of proberen hun eigen positie in het politiek spectrum te verbloemen.

Mag ik eens vragen hoe oud je bent Enigma?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Enkele foto's van Michiel Smit, spreken voor zichzelf lijkt me.
Bron: geenstijl.nl

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Graag reactie, wat je van deze foto's vind Enigma :)
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

erg.... :|
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Laat me raden: en links-extremist of een allochtoon met photoshop, een look-alike, he was setup, of, of... _/-\o-
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Harro schreef:Laat me raden: en links-extremist of een allochtoon met photoshop, een look-alike, he was setup, of, of... _/-\o-
Hahah :lol: , moet je deze links een lezen, ook wel interessant.
http://kafka.antifa.net/nr.eur.kand.htm
http://www.blokwatch.be/content/view/161/48/lang,nl/
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

LOL. Je hebt gelijk. Wat zeg ik je...
Opmerkelijk is dat er al enige tijd compromitterende foto's van Michiel Smit op internet circuleren, waarin hij aanwezig is op een feestje met NNJ-leden en mensen van Holland- Hardcore. Op de foto's zit Smit onder andere voor een grote vlag met keltisch kruis en de leuze "White Pride Worldwide" en poseert een andere aanwezige met een Duitse helm met een nazi-symbool. Onlangs suggereerde Smit dat hij er bij die bijeenkomst in is geluisd. Laat Rob Copier nou een van de organisatoren van de bijeenkomst zijn geweest en erg waarschijnlijk een deel van de foto's hebben gemaakt. Copier werd tijdens deze bijeenkomst overigens door Michiel Smit kaalgeschoren.
http://kafka.antifa.net/nr.eur.kand.htm

Hij ziet er op de foto's natuurlijk bijzonder ongelukkig en ingeluisd uit O-)
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Zitadelle
Lid
Berichten: 798
Lid geworden op: 22 jul 2004, 19:03
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Zitadelle »

Wat een stelletje no-no's zeg! De één zegt nog stommere dingen dan de ander? Ik bedoel, martelen om informatie te verkrijgen??

Natuurlijk.....
http://www.t-kwadraat.nl/

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
Gebruikersavatar
Lucid
Lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 27 apr 2003, 22:35
Locatie: Utrecht

Bericht door Lucid »

Nationalisme is niet hetzelfde als neonazisme, maar ik vind het niet gek dat je voor neonazi wordt aangekeken als je een Nieuwrechtser bent. Nieuwrechts legt de nadruk namelijk niet op liefde voor het vaderland, maar op het grote gevaar van de islam, dat ze menen te zien.

Ik heb Nieuwrechts eens gewezen op een taalfout die ze niet willen corrigeren:
"Wat voor hen het houden van de eigen stad of land concreet betekend."

Ze vinden het heel belangrijk dat buitenlanders Nederlands beheersen, maar zelf spellen ze als kleuters.
The face of tyranny is always mild at first.
— Racine
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Lucid schreef:Nationalisme is niet hetzelfde als neonazisme, maar ik vind het niet gek dat je voor neonazi wordt aangekeken als je een Nieuwrechtser bent.
Een gegeven dat veel aanhangers van nieuw-rechts liever verbloemen is dat ze Hitler, Mein Kampf en de ideeën en politiek van de NSDAP bewonderen en als voorbeeld zien. Logisch dat ze dit verbloemen, het zou hun toch al niet te benijden imago een definitieve nekslag geven. Dus verschuilen ze zich achter een vreemde, gemankeerde vorm van nationalisme.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gesloten