1st Canadian Parachute Battalion in Limburg jan-feb 1945

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

1st Canadian Parachute Battalion in Limburg jan-feb 1945

Bericht door jeroen1944 »

:shock:
Laatst gewijzigd door jeroen1944 op 30 dec 2005, 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Zitadelle
Lid
Berichten: 798
Lid geworden op: 22 jul 2004, 19:03
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Zitadelle »

Mooie foto en verder interessante/leuke informatie.
http://www.t-kwadraat.nl/

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Hele mooie foto is dat! Heb je bij die rechter ook dat schitterende "water bottle carrier" gezien. :P
Gebruikersavatar
Maj.Cain
Lid
Berichten: 1349
Lid geworden op: 13 okt 2004, 17:07
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Yup idd een hele mooie snapshot, zo te zien hebben deze Airbornes al slag geleverd want ze zien er scruffy uit en de linker man z'n smock is gescheurd ;)
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Nico Roelofs schreef:Hele mooie foto is dat! Heb je bij die rechter ook dat schitterende "water bottle carrier" gezien. :P
En de US Jump Boots, TL122 Flashlight en de US M1907 Rifle Sling op de Enfield.....

Prachtfoto...

Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

johan willaert schreef:
Nico Roelofs schreef:Hele mooie foto is dat! Heb je bij die rechter ook dat schitterende "water bottle carrier" gezien. :P
En de US Jump Boots, TL122 Flashlight en de US M1907 Rifle Sling op de Enfield.....

Prachtfoto...

Johan
Ja die schoenen vielen me ook al op, echt geweldig! Bewijst wel weer dat ze niet alleen met hun eigen spul liepen! Altijd mooi zulke foto's.

Maar die middelste heeft zo te zien een leren riem bij zijn Enfield! Is dat ook niet een US draagriem?
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Nico Roelofs schreef:Maar die middelste heeft zo te zien een leren riem bij zijn Enfield! Is dat ook niet een US draagriem?
johan willaert schreef:........en de US M1907 Rifle Sling op de Enfield.....

Johan :wink:
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

johan willaert schreef:
Nico Roelofs schreef:Maar die middelste heeft zo te zien een leren riem bij zijn Enfield! Is dat ook niet een US draagriem?
johan willaert schreef:........en de US M1907 Rifle Sling op de Enfield.....

Johan :wink:
Oeps sorry! :oops:
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Idd, de Canadezen droegen ook US jumpboots, ik heb alle coy-pics van ze en daar staan ze allemaal op met US-jumpboots!!! Deze Para, de eerste lichting hebben ook een parachute opleiding in de US gekregen voordat ze in 1943 naar de UK vertrokken. Later werd die opleiding in Chilo Canada gegeven.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Erg interessant :)
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

Bericht door seabee »

Hebben jullie nou ook altijd de gedachte wat zou er met die personen zijn gebeurt in hun verdere leven? Je ziet soldaten in de kracht van hun leven en het zijn nu waarschijnlijk oude mannetjes(met respect) of al overleden. Of ben ik de enige die altijd deze gedachte heeft bij het zien van zo'n foto?
CAN DO
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

seabee schreef:Hebben jullie nou ook altijd de gedachte wat zou er met die personen zijn gebeurt in hun verdere leven? Je ziet soldaten in de kracht van hun leven en het zijn nu waarschijnlijk oude mannetjes(met respect) of al overleden. Of ben ik de enige die altijd deze gedachte heeft bij het zien van zo'n foto?
Ja dat vraag ik me ook wel eens af. :)

Zo had ik een in september thuis een week lang een Airborne veteraan. Na de oorlog heeft hij jaren lang een eigen bedrijf gehad dat in de NEON reclame zat en hij deed ook heel veel reizen. :P
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

seabee schreef:Hebben jullie nou ook altijd de gedachte wat zou er met die personen zijn gebeurt in hun verdere leven? Je ziet soldaten in de kracht van hun leven en het zijn nu waarschijnlijk oude mannetjes(met respect) of al overleden. Of ben ik de enige die altijd deze gedachte heeft bij het zien van zo'n foto?
Zelfde vraag ik me weleens af met items die ik hier thuis heb liggen.....wat zouden die allemaal "gezien" en meegemaakt hebben?

Rick
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Skylighter schreef:
seabee schreef:Hebben jullie nou ook altijd de gedachte wat zou er met die personen zijn gebeurt in hun verdere leven? Je ziet soldaten in de kracht van hun leven en het zijn nu waarschijnlijk oude mannetjes(met respect) of al overleden. Of ben ik de enige die altijd deze gedachte heeft bij het zien van zo'n foto?
Zelfde vraag ik me weleens af met items die ik hier thuis heb liggen.....wat zouden die allemaal "gezien" en meegemaakt hebben?

Rick
Ja als die dingen nou eens konden praten! Dan zul je ongetwijfeld de mooiste verhalen horen. :P
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

Bericht door seabee »

Nico Roelofs schreef:
seabee schreef:Hebben jullie nou ook altijd de gedachte wat zou er met die personen zijn gebeurt in hun verdere leven? Je ziet soldaten in de kracht van hun leven en het zijn nu waarschijnlijk oude mannetjes(met respect) of al overleden. Of ben ik de enige die altijd deze gedachte heeft bij het zien van zo'n foto?
Ja dat vraag ik me ook wel eens af. :)

Zo had ik een in september thuis een week lang een Airborne veteraan. Na de oorlog heeft hij jaren lang een eigen bedrijf gehad dat in de NEON reclame zat en hij deed ook heel veel reizen. :P
Heb je ook foto's van deze veteraan van toen en nu? Dat vind ik ook altijd prachtig om te zien.
CAN DO
Plaats reactie