Foto SS?

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
John Rambo
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 14 sep 2004, 15:45
Locatie: Apeldoorn

Foto SS?

Bericht door John Rambo »

Hallo, Ik heb ooit dit fotootje gekocht. Beter gezegd ik kreeg het ergens bij. Een tijdje ging ik ervan uit dat er een arbeitsmann op stond. Totdat ik vandaag wat beter keek. Ik zie namelijk op de muts ook een adelaar met hakenkruis (iets wat RAD niet had?) en daaronder iets ronds (doodshoofd?). Volgens mij gaat het om een vroege foto, deze kerel draagt geen adelaar op de borst. Kan iemand meer zeggen over deze foto?

Gr Rambo

Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Naast de adelaar en de totenkopf op het Schiffchen (schuitje) zie ik ook een SS koppelslot. Vergelijk de vormen maar eens met dit: http://www.germanmilitaria.com/WaffenSS ... 12752.html
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Ja, foto ss :P
Gebruikersavatar
John Rambo
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 14 sep 2004, 15:45
Locatie: Apeldoorn

Bericht door John Rambo »

Ja dat was mij ook op gevallen. Het is denk ik wel zeker geen RAD. RAD had wel koppelsloten volgens mij die ook zon ronde vorm in het midden hadden. Maar is er misschien iemand die een soort vergelijkbare (vroege) SS foto weet?
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Bij een rad man zou hij zwarte kraagspiegels moeten hebben, een spade (op de voor ons rechter) bovenarm en een swastika armband daaronder.

Het is dus duidelijk geen RAD man maar een SS'er
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
John Rambo
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 14 sep 2004, 15:45
Locatie: Apeldoorn

Bericht door John Rambo »

Ja ik ben er nu ook vrij zeker van :) En ik had deze foto pas nog naar jou gestuurd Miesjel, als RAD :wink:
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Is dat zo ja? Nou moet ik toch even gaan zoeken, want iets zegt me dat ik me hard moet gaan schamen :D

Michel
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
John Rambo
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 14 sep 2004, 15:45
Locatie: Apeldoorn

Bericht door John Rambo »

Jep, je 9 van de 12 foto's had je interesse voor geloof ik.. deze hoorde bij die andere 3 :lol:
En dan te bedenken dat ik deze foto bijna had weggegooid of verkocht in een lotje.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Ik moet je helaas zeggen dat deze foto uit een grote serie vervalsingen komt, ik heb er zelf ook enkele, waaronder een meisje in SS uniform en een SDér. Deze foto's worden in Polen, Roemenie etc gedrukt.
Gebruikersavatar
John Rambo
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 14 sep 2004, 15:45
Locatie: Apeldoorn

Bericht door John Rambo »

heb je daar wat meer info over?
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Ik zal je scans laten zien van de vervalsingen die ik heb, kun jij ook even scans maken van de serie die jij hebt? inclusief zijkant van de foto's en de achterkant?
Gebruikersavatar
Boroskov
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 18 feb 2005, 12:23
Locatie: Vlaardingen

Bericht door Boroskov »

Eventjes off-topic: zijn er specifieke kenmerken waaraan je een repro foto kunt herkennen? Of: zijn er kenmerken die een originele foto moet hebben?
Hic manebimus optime
Gebruikersavatar
John Rambo
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 14 sep 2004, 15:45
Locatie: Apeldoorn

Bericht door John Rambo »

Roel R. schreef:Ik zal je scans laten zien van de vervalsingen die ik heb, kun jij ook even scans maken van de serie die jij hebt? inclusief zijkant van de foto's en de achterkant?
Ik heb geen serie, dit is een losse foto die ik ergens bij een lotje kreeg naar ik meen. Ik zal de achterkant even scanne, niks spectaculairs verder hoor geloof ik. :wink:

Afbeelding

De foto heeft verder geen randen, geen kartels bijvoorbeeld als je dat bedoelde. De foto is zoals hij is op de scan
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
John Rambo
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 14 sep 2004, 15:45
Locatie: Apeldoorn

Bericht door John Rambo »

Hartelijk bedankt voor de info en de scans Roel. Mijn foto lijkt er inderdaad verdacht veel op, past precies in het rijtje. Die foto van mij had je nog niet? :D Hoe ben jij er eigenlijk achter gekomen?
Plaats reactie