Iedereen stemmen

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Iedereen stemmen

Bericht door Brianlinden »

Er staat een poll in de Haagse Courant, sectie Zoetermeer, over het te houden Bevrijdingsweekend en de aanwezigheid van Duitsers aldaar. Om deze poll wat inhoud te geven denk ik dat er wat meer stemmen uitgebracht dienen te worden...


http://www.haagschecourant.nl/regioport ... !!,00.html
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

ook even gestemd en mening gegeven.
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Yorick
Lid
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jan 2004, 18:49
Locatie: Doorwerth, vlakbij Arnhem

Bericht door Yorick »

same here.
"Arnhem bridge. And hold it!"
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

die onnozele kranten en televisie heeft ook nooit enig begrip voor deze hobby he goh ziek word ik er van altijd maar mensen in een slecht daglicht stellen en verdoken laten uitschijnen dat we idioten zijn die beetje oorlogje liggen spelen (geallieerde soldaten dan) en de duitse soldaten zijn dan volgens hun een beetje neonazi goh ziek word je van zo een berichtgeving

ze moeten godverdomme eerst is een keertje komen kijken en met een hoop mensen moeten praten over hoe zij hun hobby zien...
maar nee men gooit daar maar een mening in van iets dat ze niet kennen zetten nu in dit geval een poll op een website van een krant en denken van goh effe de lezers om een mening vragen, over iets dat ze NIET kennen zelfs misschien geen weet van hebben wat het inhoud.

Laat ze verdomme is een keer een groot evenement komen bekijken en is spreken met de mensen die het doen en dat ze daar eerst is een artikel over maken zodat de lezers van hun snertkrant is effe zien wat juist Re-enactment inhoud en dat ze dan is een keer een vraag stellen.

ZIEK word ik gewoon van die verslaggevers en kranten ZIEK
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Fok, ik dacht dat de meeste mensen wel 'eens' zouden stemmen. Maar het zijn er toch wel aardig wat die 'oneens' hebben gestemd. Wat is dat nu weer voor;n onzin? Een gevecht naspelen zonder de 'vijand'?? Wat zijn we weer lekker Nederlands...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Heb 'eens' gestemd en heb daarbij een uitgebreide uitleg gegeven.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Zitadelle
Lid
Berichten: 798
Lid geworden op: 22 jul 2004, 19:03
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Zitadelle »

Marc 82 Recon schreef:ZIEK word ik gewoon van die verslaggevers en kranten ZIEK
Hé dimmen makker! Zonder die verslaggevers en kranten weet jij een boel niet! Ikzelf volg de studie Journalistiek nu al driekwart jaar en ik word zo langzamerhand ZIEK van die mensen die MIJ aanvallen over de journalistiek. En dat jij deze opmerking maakt spreekt mij aan èn raakt mij ook.

Natuurlijk is niet alle geschreven/audiovisuele pers van een even hoogstaand niveau. En vergissingen sluipen er natuurlijk in. Want het mag misschien een schok voor je zijn, Marc, maar de journalisten zijn ook mensen. En je kan niet overal evenveel verstand van hebben. Ikzelf doe mijn uiterste best om in mijn nieuwsberichten en -verslagen zo compleet en waarheidsgetrouw mogelijk te zijn.

En wat is nou jou probleem precies? Heb jij ooit een krantenartikel gelezen waarin werd beweerd dat alle 'Duitse' re-enactors nazi's zijn? Dat haal je er zelf uit!
http://www.t-kwadraat.nl/

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Persoonlijk heb ik er geen problemen mee als Duitse re-enactors aanwezig zijn tijdens een bevrijdingsfeest, mits dit natuurlijk op serieuze en gepaste wijze is. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat mensen met minder leuke herinneringen aan de oolog hier gewoon niet op zitten wachten. Daar moet je ook rekening mee houden.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
gvdbor
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 dec 2004, 19:03
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

Dodo schreef:Maar het zijn er toch wel aardig wat die 'oneens' hebben gestemd. Wat is dat nu weer voor;n onzin? ...
Dat heet vrijheid van meningsuiting en respect voor een anders mening.

Overigens heb ik "eens" gestemd.
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Verplaats naar de Babbelbox omdat er in het hele topic geen enkele hobby genoemd wordt ;)

Michel.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

Zitadelle schreef:
Marc 82 Recon schreef:ZIEK word ik gewoon van die verslaggevers en kranten ZIEK
Hé dimmen makker! Zonder die verslaggevers en kranten weet jij een boel niet! Ikzelf volg de studie Journalistiek nu al driekwart jaar en ik word zo langzamerhand ZIEK van die mensen die MIJ aanvallen over de journalistiek. En dat jij deze opmerking maakt spreekt mij aan èn raakt mij ook.

Natuurlijk is niet alle geschreven/audiovisuele pers van een even hoogstaand niveau. En vergissingen sluipen er natuurlijk in. Want het mag misschien een schok voor je zijn, Marc, maar de journalisten zijn ook mensen. En je kan niet overal evenveel verstand van hebben. Ikzelf doe mijn uiterste best om in mijn nieuwsberichten en -verslagen zo compleet en waarheidsgetrouw mogelijk te zijn.

En wat is nou jou probleem precies? Heb jij ooit een krantenartikel gelezen waarin werd beweerd dat alle 'Duitse' re-enactors nazi's zijn? Dat haal je er zelf uit!
wat mijn probleem is he is dat ik in de voorbije jaren nog maar 1 half positief artikel maar nog geen enkel volledig positief artikel heb gelezen over re-enactment. In de meeste artikels werd re-enactment gezien als een stel gekken in een oud uniform dat oorlogje ant spelen is

dus hoe denk je dat wij ons dan voelen als we zoiets lezen?
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

gvdbor schreef:
Dodo schreef:Maar het zijn er toch wel aardig wat die 'oneens' hebben gestemd. Wat is dat nu weer voor;n onzin? ...
Dat heet vrijheid van meningsuiting en respect voor een anders mening.

Overigens heb ik "eens" gestemd.
ai, je hebt gelijk..
sorry. :oops:
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Marc 82 Recon schreef:......In de meeste artikels werd re-enactment gezien als een stel gekken in een oud uniform dat oorlogje ant spelen is.....
Ja, en hoe zou dat nu komen.......

Er zijn twee redenen waarom ik met re-enacten gestopt ben in ±1990....
  • Ik wilde niet langer origineel Materiaal verslijten en wou ook geen repro kopen....
  • Ik kon het opkomend 'cowboyisme' niet langer aanzien.....
Ik weet goed genoeg dat er veel re-enactors hun best doen om zo getrouw mogelijk over te komen.... maar er zijn er honderden die het gewoon doen om stoer over te komen en met een geweer te mogen rondlopen..... Als je eerlijk bent, dan kan je in je onmiddellijke omgeving er zeker een aantal terug vinden....
Hoeveel re-enactors weten echt waarmee ze bezig zijn, kennen de historiek en gebruiken van de eenheid die ze uitbeelden, weten wat de kentekens op hun voertuigen betekenen, enz........

Het dragen van een uniform en rijden met een voertuig wordt teveel (ge)(mis)bruikt als excuus om zich allerlei excessen te veroorloven.....
Teveel verzamelaars hebben nog steeds een attitude in de zin van 'Waar Blijft de Whiskey voor de Bevrijders???'


Het ligt ook allemaal te dicht achter ons....
Aan Middeleeuwse of Napoleontische toestanden neemt niemand aanstoot, aan Duitsers in Wehrmacht uniform wel...... :?: Zelfs re-enactment van WO1 wordt al beter aanvaard dan WO2......


Mijn twee (Euro)Cents...

Johan
29th Let's Go!!!!!
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

johan willaert schreef:
Marc 82 Recon schreef:......In de meeste artikels werd re-enactment gezien als een stel gekken in een oud uniform dat oorlogje ant spelen is.....
Ja, en hoe zou dat nu komen.......

Er zijn twee redenen waarom ik met re-enacten gestopt ben in ±1990....
  • Ik wilde niet langer origineel Materiaal verslijten en wou ook geen repro kopen....
  • Ik kon het opkomend 'cowboyisme' niet langer aanzien.....
Ik weet goed genoeg dat er veel re-enactors hun best doen om zo getrouw mogelijk over te komen.... maar er zijn er honderden die het gewoon doen om stoer over te komen en met een geweer te mogen rondlopen..... Als je eerlijk bent, dan kan je in je onmiddellijke omgeving er zeker een aantal terug vinden....
Hoeveel re-enactors weten echt waarmee ze bezig zijn, kennen de historiek en gebruiken van de eenheid die ze uitbeelden, weten wat de kentekens op hun voertuigen betekenen, enz........

Het dragen van een uniform en rijden met een voertuig wordt teveel (ge)(mis)bruikt als excuus om zich allerlei excessen te veroorloven.....
Teveel verzamelaars hebben nog steeds een attitude in de zin van 'Waar Blijft de Whiskey voor de Bevrijders???'


Het ligt ook allemaal te dicht achter ons....
Aan Middeleeuwse of Napoleontische toestanden neemt niemand aanstoot, aan Duitsers in Wehrmacht uniform wel...... :?: Zelfs re-enactment van WO1 wordt al beter aanvaard dan WO2......


Mijn twee (Euro)Cents...

Johan
oei dan ben ik zeer stout omdat 90% van mijn uitrusting en kleding nog origineel is

mjah ik weet dat er genoeg mensen de hobby kiezen om blanks te knallen en soldaatje spelen maar er zijn ook nog ontzettend veel mensen die het niet doen om soldaatje te spelen hoor maar die kant word ook nooit bekeken.

Nou ja op de voorbije bijna twee jaar heb ik er wel een aantal meegemaakt die het voor het capbusten doen maar die mensen staan gewoon op mijn negeerlijst als men gewoon wil rondlopen in een bos en soldaatje spelen mogen ze van mij een ablpakkie gaan kopen en int bos gan zitten hoor maar als je public events doet dan moet je er gewoon voor zorgen dat je er correct bijloopt en je correct kan gedragen.
Ik hou me dan ook gewoon alleen bezig met de mensen die het zo waarheidsgetrouw willen doen en als er iemand in mijn groep zit die het meer op capbusten heeft zal ik hem ook is aanspreken erover wat ik daar van vind en of hij het wel nodig vind om al die euro's in een uitbeelding te steken als hij alleen maar caps wil busten....maarja ik zal mij maar gelukkig prijzen dat ik me meer bezig houd met de mensen die de hobby wel serieus opnemen en niet cowboyke willen spelen in WOII spullen
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1754
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Bericht door earlymb »

Kun je die commentaren ergens nalezen? Een kennis van mij zit in de organisatie van dat evenement en heeft gevraagd of ik een keertje mee wil doen. Was ik wel van plan. :wink:

Grtn

David
Gesloten