Scheveningen Duinen

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
CKY
Lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 03 apr 2005, 00:30

Scheveningen Duinen

Bericht door CKY »

Weet iemand iets meer over mogelijke bodemvondsten in de duinen van Scheveningen??

En wat er kan gebeuren als je wordt gepakt met een MD? want volgens mij is het best illegaal.. :?
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

D'r staan zat bordjes dat je niet van de paden af mag. Dus het is zeker verboden, tenzij je op het pad wil gaan zoeken...
Als ze je pakken ben je in ieder geval je vondsten kwijt, krijg je een boete en ben je wellicht je md kwijt.
Dacht ik hoor!

Nog even wachten op de mensen die wel zoeken en er wat vanaf weten :)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

buiten de paden mag je niet, ben een keer in katwijk buiten de paden bij bunkers gaan kijken....

stond er ineens iemand van staatsbosbeheer :P of ik onmiddelijk naar het pad wilde gaan...
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
CKY
Lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 03 apr 2005, 00:30

Bericht door CKY »

Ja ik wacht eerst even de reacties af of iemand anders er iets over weet... :)
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Dean- schreef:buiten de paden mag je niet, ben een keer in katwijk buiten de paden bij bunkers gaan kijken....

stond er ineens iemand van staatsbosbeheer :P of ik onmiddelijk naar het pad wilde gaan...
Hehe, lucky bastard ;)
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
CKY
Lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 03 apr 2005, 00:30

Bericht door CKY »

Dean- schreef:buiten de paden mag je niet, ben een keer in katwijk buiten de paden bij bunkers gaan kijken....

stond er ineens iemand van staatsbosbeheer :P of ik onmiddelijk naar het pad wilde gaan...
Wat denken jullie dat er nog te vinden is in de duinen langs hoek van holland, scheveningen,katwijk, noordwijk enz...

Mijn opa viste regelmatig binnenhelmen op uit de noordzee, hoe zouden die daar terecht gekomen zijn??
Philip,ABRG
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 26 mar 2005, 16:33

Bericht door Philip,ABRG »

Hoek van Holland kan je wel schudden, Saricon munitie explosieven onderzoek, heeft daar heel wat schoongemaakt, de grootste vond was dacht ik een .50.
verder aardig wat munitie, de vondsten zijn dacht ik naar de musea daar gegaan.
heb vroeger heel wat dagen in de bunkers daar doorgebracht echter nooit iets gevonden
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

CKY schreef:
Dean- schreef:buiten de paden mag je niet, ben een keer in katwijk buiten de paden bij bunkers gaan kijken....

stond er ineens iemand van staatsbosbeheer :P of ik onmiddelijk naar het pad wilde gaan...
Wat denken jullie dat er nog te vinden is in de duinen langs hoek van holland, scheveningen,katwijk, noordwijk enz...

Mijn opa viste regelmatig binnenhelmen op uit de noordzee, hoe zouden die daar terecht gekomen zijn??
katwijk/valkenburg is in het begin van de oorlog hard gevochten, miss dat je nog wel wat dingetjes vind,

afgezien van een zooi kogeltjes en een paar hulzen niks gevonden (zonder MD :))
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1753
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Bericht door earlymb »

Valkenburg is een militair vliegveld, en er omheen wordt druk gepatrouilleerd. Als je daar in de bosjes rondscharreld gaan ze je wel wat vragen stellen denk ik. Een paar jaar gelden heeft een storm een grote strook duinen weggeslagen, en toen kwamen er wel een paar landmijnen te voorschijn. 8)

Grtn

David
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

earlymb schreef:Valkenburg is een militair vliegveld, en er omheen wordt druk gepatrouilleerd. Als je daar in de bosjes rondscharreld gaan ze je wel wat vragen stellen denk ik. Een paar jaar gelden heeft een storm een grote strook duinen weggeslagen, en toen kwamen er wel een paar landmijnen te voorschijn. 8)

Grtn

David
Valkenburg was een militar vliegveld, het is gesloten ze moeten alleen de Duitsers op leiden met onze orions en dan worden er (waarschijnlijk) huizen gebouwd...

en druk gepatrouilleerd??? ben nog nooit een militair daar tegengekomen :D
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1753
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Bericht door earlymb »

Dean- schreef:Valkenburg was een militar vliegveld, het is gesloten ze moeten alleen de Duitsers op leiden met onze orions en dan worden er (waarschijnlijk) huizen gebouwd...

en druk gepatrouilleerd??? ben nog nooit een militair daar tegengekomen :D
Vooralsnog is het een volledig operationeel vliegveld, zeker nog zoland de opleiding van die Duitsers nog niet is voltooid. Ik kom er regelmatig laat in de avond langs en dan zie ik regelmatig marechassee in de buurt. Ik denk dat ze ook rondrijden in ongemerkte auto's.

Grtn

David
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

earlymb schreef:
Dean- schreef:Valkenburg was een militar vliegveld, het is gesloten ze moeten alleen de Duitsers op leiden met onze orions en dan worden er (waarschijnlijk) huizen gebouwd...

en druk gepatrouilleerd??? ben nog nooit een militair daar tegengekomen :D
Vooralsnog is het een volledig operationeel vliegveld, zeker nog zoland de opleiding van die Duitsers nog niet is voltooid. Ik kom er regelmatig laat in de avond langs en dan zie ik regelmatig marechassee in de buurt. Ik denk dat ze ook rondrijden in ongemerkte auto's.

Grtn

David
Het is maar wat je operationeel noemt, regeringsleiders en dergelijke landen er niet meer...

en dat er in de avond marechassee rondrijd verbaast me niet :D, maar denk dat je toch beter overdag kan rondkijken daarzo :D, als je zoiets in de avond doet trek je toch al gauw meer aandacht...

maar we raken beetje of-topic (sorry :P)
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Mc Reynolds
Lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 23 mar 2005, 19:46

Bericht door Mc Reynolds »

Met een MD in de duinen gaan zoeken is inderdaad verboden. Bij de oude bunkers moet je helemaal uit de buurt blijven. Ik heb nog nooit in de duinen gezocht, ga altijd bij ons in de buurt bij de kazematten kijken en duik ook nog wel eens om de maand in internationale wateren in de noordzee haal ik ook nog wel eens wat boven. Laatst nog per toeval een oorlogschip tegengekomen, vond Duitse kogels (K S 1943) aan boord dus zal wel een Duits schip zijn geweest. Ben niet naar binnen geweest. Ik had geen Minotaurus draad bij me, ik ga er volgende maand nog eens een keer kijken. Waar heeft jou opa die binnenhelmen dan uit het water gevist?
FELIX
Lid
Berichten: 980
Lid geworden op: 25 feb 2005, 14:51
Locatie: Nederland

Bericht door FELIX »

In de duinen van Scheveningen ligt helemaal niks meer, zelfs niet in de bunkers. Misschien vind je wel wat kogels, knopen of oude kranten :) , maar verheug je maar niet op iets groters of interessanters.
Groeten R.
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Alles is meegenomen, en eigen vondsten vind ik zelf altijd leuk hoe klein het ook is :)
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Plaats reactie