foute kleding??

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Enigma schreef:Nederlandse jongeren dragen die vlaggetjes als reaktie op het gedrag van allochtone jongeren die al vele jaren met hun eigen vlaggen en symbolen rondlopen en ondertussen op honderden scholen de boel lopen te terroriseren. En wat gebeurt er? De conflict-veroorzakende allochtonen worden weer eens met rust gelaten en de Nederlandse jongeren worden overal aan de schandpaal genageld. Ik vind dat schandalig.
k weet niet hoor..
Zit je zelf nog op school?
Maar hier in den haag zie ik geen allochtoon lopen met vlaggetjes. En hier op school terroriseert niemand iemand.
Hier ben ik toch echt zeker van, allhoewel ik wél lenzen draag. Misschien moet ik langs de opticien.
Oh nee, dat ook niet. 3 weken geleden nog geweest...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Enigma
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 31 mar 2005, 11:25
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Enigma »

Even heel kort, ik moet zo weg. Ik kan mij niet voorstellen dat de situatie op Haagse scholen anders is dan in de rest van het land. De tijd dat ik op school zat is verstreken maar ik praat vaak met Nederlandse jongeren en ik heb natuurlijk ook zelf ogen in mijn hoofd. Ik zie in deze omgeving (Gelderland) regelmatig allochtonen met een levensgrote Turkse, Marokkaanse of Molukse vlag achterop hun jas genaaid, of een naam of slogan in hun eigen taal die ik niet begrijp maar waarvan de bedoeling niets te raden overlaat. Ook veel sieraden met nationale symbolen, bedrukte portemonnees, armbanden, hoofddoeken, noem maar op. Ik mag niet vergeten de talrijke spullen met de Afrikaanse kleuren (rood/groen/geel) te vermelden. Op de markt zag ik een Turkse jongen staan met een hele kraam van dat spul. 'Heeft u ook iets met de Nederlandse kleuren?' 'Nee, natuurlijk niet, hahaha!' Get the picture?
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Welk onderwijs niveau hebben deze jongeren? Ik denk dat daarin nogal een verschil. Op het vwo zal je minder te maken hebben met 'terrorisme', zoals jij het noemt, dan dat je het op het vmbo tegenkomt.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Enigma schreef:Nederlandse jongeren dragen die vlaggetjes als reaktie op het gedrag van allochtone jongeren die al vele jaren met hun eigen vlaggen en symbolen rondlopen en ondertussen op honderden scholen de boel lopen te terroriseren. En wat gebeurt er? De conflict-veroorzakende allochtonen worden weer eens met rust gelaten en de Nederlandse jongeren worden overal aan de schandpaal genageld. Ik vind dat schandalig.
Een concequente regelgeving verbied dus alle vormen van soortgelijk vlaggenvertoon...

Op de slachtofferrol die je Nederlandse jongeren nu aanspreekt ga ik niet verder in. Bepaalde groepen autochtone Nederlandse jongeren veroorzaken net zoveel conflicten als bepaalde groepen allochtone Nederlandse jongeren. Het is een conflict dat uitgevochten wordt tussen bepaalde subculturen waar 'gewone' allochtone en autochtone Nederlanders niks van moeten weten.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Tsja, ik ben leraar op een zgn. "zwarte school" in Amsterdam maar ik heb er nu een paar dagen specifiek op gelet maar ik zie helemaal nergens opzichtig vertoon van Turkse, Marokkaanse of andere vlaggen en ook geen slogans in een vreemde taal. Even los van een collega met een "Fryslan boppe" sticker op zijn tas :mrgreen:

Ook van intimidatie van autochtone leerlingen is hier geen sprake. Maar Amsterdam is natuurlijk Apeldoorn niet.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Zitadelle
Lid
Berichten: 798
Lid geworden op: 22 jul 2004, 19:03
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Zitadelle »

Nou, als rasechte Apeldoorner is opvallend vlagvertoon mij nooit opgevallen. Natuurlijk lopen sommigen in het shirt van het Marokkaanse of Turkse voetbalelftal - maar dat boeit niet. Er lopen zoveel in het voetbalshirt van hun favoriete voetbalclub/-elftal.

Intimidatie van autochtone leerlingen is mij ook nooit zo opgevallen. Maar dat komt ook omdat ik op een school heb gezeten (voor de insiders: CSG De Heemgaard) waar weinig allochtonen op zaten.
http://www.t-kwadraat.nl/

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
Gebruikersavatar
Enigma
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 31 mar 2005, 11:25
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Enigma »

Zitadelle schreef:Nou, als rasechte Apeldoorner is opvallend vlagvertoon mij nooit opgevallen. Natuurlijk lopen sommigen in het shirt van het Marokkaanse of Turkse voetbalelftal - maar dat boeit niet. Er lopen zoveel in het voetbalshirt van hun favoriete voetbalclub/-elftal.

Intimidatie van autochtone leerlingen is mij ook nooit zo opgevallen. Maar dat komt ook omdat ik op een school heb gezeten (voor de insiders: CSG De Heemgaard) waar weinig allochtonen op zaten.
Bij mijn weten heeft Apeldoorn geen Marokkaans voetbalelftal. Wel een voetbalelftal dat Turkse Kracht heet en waarvan zowel de spelers als de supporters zeer berucht zijn vanwege hun gewelddadige en onsportieve gedrag. Er zijn al scheidsrechters die zijn mishandeld en bedreigd en die daarom weigeren langer voor deze club te fluiten.

Verder had Apeldoorn meerdere trieste primeurs. Er was een allochtone meidenbende die regelmatig blonde meisjes in elkaar beukte omdat ze hun vriendjes zouden inpikken. In werkelijkheid kozen ze uit pure jaloezie willekeurig autochtone meisjes uit die qua uiterlijk mooier waren dan zij. De middenstand klaagde over groepen allochtonen die zich op koopavond in de stad ophielden en Apeldoorners intimideerden waardoor de omzet merkbaar daalde. Slechts door daar permanent veel politie in te zetten is dat probleem opgelost. En dan hadden we ook nog de Matenposse, een bende losgeslagen (voornamelijk allochtone) jongeren op scootertjes die vooral in woonwijk De Maten willekeurige voorbijgangers beroofde en mishandelde. Later, toen de harde kern was opgepakt, bleek dat ze ook inbraken hadden gepleegd. Ter info: dit is slechts een bloemlezing uit de losse pols uit een provinciestad. Als ik er moeite voor zou doen komt er waarschijnlijk nog veel meer soortgelijke rottigheid naar boven.

Het punt dat ik hiermee wil maken is dat het vreemdelingenprobleem nog steeds enorm wordt onderschat en gebagatelliseerd. Ook in Apeldoorn.
Thijs
Lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 10 jan 2005, 21:18
Locatie: Meise/Belgie

Bericht door Thijs »

Ik heb in een Brusselse school gezeten en daar waren er weldegelijk marokkanen en dergelijke die op hun leren jassen een marokkaanse vlag of MAROKKO hadden staan.Ik zou het toen eens moeten proberen met een Vlaamse vlag op mijn jas.Staan ze er onmiddellijk met 200.
Ook als we in brussel lopen (ik doe atletiek) en we lopen door het park van Laken (in de zomer zit het daar vol marokkanen) word ik uitgescholden voor sal flament (vuile vlaming) omdat ik lang blond haar heb.Is dat normaal???????????
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Wie heeft de zaterdag editie vant NRC?
Daar staat een heel stuk in wat al onze "lieve" kaalkopjes hebben uitgevreten de laatste tijd.
Dat houd ook niet op bij een scheldwoord hoor...

(ik probeer nu niet de daden van die groepen die jullie beschrijven te verdedigen, enkel te relativeren)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Thijs
Lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 10 jan 2005, 21:18
Locatie: Meise/Belgie

Bericht door Thijs »

hierbij wil ik dus geen "lieve kaalkopjes" ofz o verdedigen,het komt langst de twee kanten maarja ik zit dan wel met de "gebakke peren "
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Thijs schreef:hierbij wil ik dus geen "lieve kaalkopjes" ofz o verdedigen,het komt langst de twee kanten maarja ik zit dan wel met de "gebakke peren "
jep is klote.
mijn haar is te lang om voor een extreem rechtse aangezien te worden, en ik ben te autochtoons om als een allochtoon aangezien te worden :P
Dus opt moment geen last van beiden.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
www.ww-2.tk
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 mar 2005, 13:47
Locatie: groningen

Bericht door www.ww-2.tk »

ik mag me zelf geen jongere meer noemen aangezien ik mn vwo diploma in 1998 heb gekregen, maar deze discussie gaat iedereen aan denk ik.

vlaggetjes... wat moet je ervan zeggen..
Ik vind het niet meer dan normaal dat mensen hun nationale vlag op hun jas of rugzak willen naaien. Dit moet toch gewoon kunnen? Dat dit nu op sommige scholen verboden is snap ik niet. Het ligt natuurlijk ook aan de context, als je een kale kop ziet met kisten aan en een vlag op zn rug dan kan dat als provocerend worden ervaren. Echter, deze mensen worden ook door de meeste 'nederlanders' als provocerend ervaren (hoop ik dan maar).
Ik vind de nieuwe clip van Ali B. echter ook provocerend. Hij staat daar met zn homies voor een marrocaanse vlag te dansen :? (en staat die vlag niet op de kop, het is nu een omgekeerd pentagram, als ik me nog goed kan herinneren). Mijn punt is: Als een nederlandse popgroep voor een nederlandse vlag zou staan, dan zouden ze direct als nazies bestempeld worden. Om een of andere reden vinden mensen een marrocaan voor een marrocaanse vlag op de nederlandese TV niet erg... die reden zal wel politieke correctheid zijn ofzo...
Gebruikersavatar
Zitadelle
Lid
Berichten: 798
Lid geworden op: 22 jul 2004, 19:03
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Zitadelle »

www.ww-2.tk schreef:ik mag me zelf geen jongere meer noemen aangezien ik mn vwo diploma in 1998 heb gekregen, maar deze discussie gaat iedereen aan denk ik.

vlaggetjes... wat moet je ervan zeggen..
Ik vind het niet meer dan normaal dat mensen hun nationale vlag op hun jas of rugzak willen naaien. Dit moet toch gewoon kunnen? Dat dit nu op sommige scholen verboden is snap ik niet. Het ligt natuurlijk ook aan de context, als je een kale kop ziet met kisten aan en een vlag op zn rug dan kan dat als provocerend worden ervaren. Echter, deze mensen worden ook door de meeste 'nederlanders' als provocerend ervaren (hoop ik dan maar).
Ik vind de nieuwe clip van Ali B. echter ook provocerend. Hij staat daar met zn homies voor een marrocaanse vlag te dansen :? (en staat die vlag niet op de kop, het is nu een omgekeerd pentagram, als ik me nog goed kan herinneren). Mijn punt is: Als een nederlandse popgroep voor een nederlandse vlag zou staan, dan zouden ze direct als nazies bestempeld worden. Om een of andere reden vinden mensen een marrocaan voor een marrocaanse vlag op de nederlandese TV niet erg... die reden zal wel politieke correctheid zijn ofzo...
Daar sluit ik me volkomen bij aan!
http://www.t-kwadraat.nl/

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

www.ww-2.tk schreef:Ik vind het niet meer dan normaal dat mensen hun nationale vlag op hun jas of rugzak willen naaien. Dit moet toch gewoon kunnen?
Tsja. Het moet kunnen maar of het daarmee "niet meer dan normaal" is. Ik ken heel veel mensen. Maar gaat iemand uit mijn kennissenkring een Nederlandse vlag op zijn mouw of rugzak naaien? :frownno:

Mijns inziens is hoe "gewoon" het is om dit te doen uitermate afhankelijk van je opvoeding en leefmilieu cq. vriendenkring
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
www.ww-2.tk
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 mar 2005, 13:47
Locatie: groningen

Bericht door www.ww-2.tk »

Laat me even duidelijk zijn: ik loop niet met een vlag te showen (en ik ken niemand persoonlijk die dat doet), maar als men dat wil doen moet dat kunnen. Blijkbaar kan en mag het niet, maar dan moet dit natuurlijk voor iedereen gelden.

PS: ik loop al 3 uur rond met dat nummer van AliB in mn hoofd :(
Plaats reactie