Je favoriete vondst

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Maj.Cain
Lid
Berichten: 1349
Lid geworden op: 13 okt 2004, 17:07
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Popped back in,
ik ben van mening net als vele anderen die al gereageerd hebben dat deze foto's in de vorige eeuw zijn genomen en niet na 2000, de opmerking over zwart wit scannen kan ik me alleen voorstellen dat je zwart wit foto's krijgt als je die ook inscant of de kleur patroon verandert in je photo programma.
Het zijn in ieder geval hele indrukwekkende foto's, je zult er ongetwijfeld veel gemaakt hebben en je opa hopelijk ook zou je daarom misschien nog meer kunnen scannen en posten?
Die foto van de schedel in de SS helm vind ik wel heel macaber, en ik zie ook nog een Fallschirmjeager helm liggen, en daar op ligt weer een Schmeisser dit is duidelijk samengesteld en is mijn vraag wie heeft dat zo bij elkaar gezet?
Ik wil helemaal niet onbeleefd overkomen of je kwetsen en ik hoop dat ik het fout heb en zal ook zeker bij het tonen van de foto's weer mijn conclusies trekken en als ik jou dan een verontschuldeging verschuldigt ben dan krijg je die oprecht van mij!!
Wederom blijf ik bij mijn standpunt in eerder geschreven topic en vind het heel onverantwoord van je ouders en opa dat die jou uberhaupt toestemming geven al is het onder begeleiding, om over het slagveld te streunen op zoek naar wapentuig of overblijfselen van lichamen!!
Ik heb helaas nooit wat uit de ww2 gevonden in onze bodem, hier is niet gevochten dus valt er niks ww2 te vinden logisch, als 12 jarige had ik een tik om oude tabakspijpen uit de 16e 17e eeuw te zoeken en had een aardige collectie!!
Time to hit the sack............................
Maj.Cain poppin out again and keeping it tidy...............
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Van onder het 'Forum'stof...
johan willaert schreef:Ik ben opgegroeid in een buitenwijk van de Belgische kuststad Oostende en toen ik zo'n jaar of 8 was speelde ik regelmatig 'soldaatje' met een groep kameraadjes in en rond de Duitse bunkers die toen nog massaal aan de Belgische kust te vinden waren. Het merendeel van de bunkers werd halverwege de jaren 70 opgeblazen om plaats te maken voor nieuwe woonwijken en appartementen......
Op een dag gingen we verder een bunker binnen dan anders en ik vond er deze P08 in het slijk.........
Deze was serieus gehavend en de houten plaatjes waren bijna volledig weggerot..... Ik nam 'm mee naar huis en samen met m'n vader kuiste ik het ding volledig op.... In mijn jeugdig enthousiasme spoot ik 'm zwart en plaatste er nieuwe kolfplaatjes op om er deftig te kunnen mee spelen!!!! Een ouwe roestbak was geen zicht :wink:
Deze Luger is gemarkeerd DWM en heeft nummer 8535 en functioneert nog volledig, alhoewel ermee schieten niet meer aan te raden is. Binnenin ziet hij er perfect uit.....

Ik heb deze altijd bijgehouden en enkele jaren later tikte ik de bijbehorende holster op de kop. Deze was voorzien van een US haak afkomstig van een Amerikaanse veldfleshouder, om door een GI gedragen te kunnen worden... Het geschilderde kenteken van de 101 AB Div maakt deze holster uniek....

Hierbij enkele foto's.....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

die blijf ik prachtig vinden Johan!
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Kan ik in jouw testament worden opgenomen Johan? ;) Niet dat ik graag wil dat je snel de pan uit gaat, maar over een jaar of 50-60 ;)
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Volgens mij is er iemand "weggejaagd" :|

Rick
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Skylighter schreef:Volgens mij is er iemand "weggejaagd" :|
En ik denk niet dat het komt omdat mijn reply "niet net" was :P
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Tja je moet iets over hebben om iemand iets wijs te maken hé...
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Philip,ABRG
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 26 mar 2005, 16:33

Bericht door Philip,ABRG »

Stom helemaal vergeten, een grendel van 1 van de 4 75mm houwitsters welke bij het huis van Kate ter Horst in de uiterwaarden stond
Mc Reynolds
Lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 23 mar 2005, 19:46

Bericht door Mc Reynolds »

Ik ben nog niet weg als je dat bedoelde. En ik maak niemand niks wijs. Ik heb op het moment proefwerkweek. In het weekend maak ik die foto wel dus niet te vroeg juichen.
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

En nu weer on-topic! :| :P

Rick
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Wat voor een enorme koffer dat er een complete MG42 inpast. Waarom kan ik zijn foto's niet meer zien als ik op zijn links klik?

En de proefwerkweek zal inmiddels voorbij zijn. Nieuwe foto's?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

Om de foto's te zien moet je de twee delen van de link in je browser plakken.

Ik geef toe dat het verhaal wat ongeloofwaardig klinkt, maar vooraleer de jongen aan te vallen, wacht tot hij zich al dan niet kan bewijzen (over 1 week dus, hoewel het paasvakantie is)
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

[off-topic]
Ik ben wel eens voor Nazi uitgemaakt omdat ik een prentje van hitler heb gekocht met de zin Hitler unser Führer en daar onder de S..g H..l uitspraak. Verder ook nog wel eens door een klasgenoot toen hij bij mij op bezoek kwam en mijn Duitse verzameling voor het eerst zag. Daarnaast ook nog de gemeente toen ik mijn (onklaar) gerestaureerde MG 42 ging registreren. Ze spraken het niet openlijk uit maar ze gaven me wel het gevoel.

-----

Hij is dus gerestaureerd! Ik kan niet wachten totdat ik de foto kan zien :-)

-----

[/off-topic]
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Die zullen we, ben ik bang, nooit te zien krijgen! Toch wel vreemd, bij zo'n mooie vondst, dat je er geen foto van hebt op je pc :lol: :?:
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Ik heb hem een PB gestuurd trouwens...
Jr.
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Plaats reactie