MG 42

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Tja, iedereen zn dromen, als je van zon bodemvondst een MG42 in elkaar kan zetten, dan mag jij van mij met wat stalen platen voor mij een tank in elkaaar zetten.... :)
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Vooralsnog zitten we met een aantal vreemde zaken die echter makkelijk op te lossen zijn:

Zijn ene grootvader is in 1945 neergeschoten in een toestel dat volgens expert Wilco daar niet werd ingezet. Door Wilco's hulp te aanvaarden komt Mc Reynolds hier echter makkelijk onderuit. Gewoon even naam en eenheid van bompa en klaar.

Een MG die van rottende hoop ellende transformeert naar een glanzende, gloednieuwe MG. Bij het opgraven van het dit stuk roest en nog veel meer was zijn andere grootvader betrokken die een jongen van tien zondermeer naar roestige granaten laat zoeken in Oost-Europa en daar nog vergunningen voor krijgt ook. Ook makkelijke op te lossen want hij kan even een foto maken van zichzelf met de MG op schoot of van de MG met b.v. de krant van vandaag. Even fotootje schieten en klaar.

Verplaatsen we ons duizenden kilometers naar het zuidwesten. Het zonder problemen opsporen van een gezonken Sherman DD, een stel gezonken landingsboten en nog meer spul waar de officiële instanties met inzet van groot materieel en met een ruim budget heel lang naar moest zoeken om enkele restanten te vinden. Maar hij weet niet meer waar hij toen was en hij maakte ook geen foto's. Dat is dus lastiger te bewijzen hoewel hij op zijn club zou navragen waar het precies was. Hopelijk had één van die vrienden met dat jacht wel zijn camera bij.

En tijdens die duikexpeditie blijkt hij ook en passant ook nog even de restanten van een duizenden jaren geleden schip te vinden. Maar die sensationele ontdekking, waarbij zijn WO2 ontdekkingen feitelijk verbleken, is zo onbelangrijk dat het slechts terzijde werd genoemd.

Tsja
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Verek op deze site staat ie ook!? Hoe ken dat nou???

http://198.144.2.125/MG42/FULL/MG%20side%20flash.jpg

( http://198.144.2.125/MG42/mg42.htm )
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Go Darryl, go Darryl, go Darryl :cheer:

Duzzz...Mc Reynolds en Kurt Suleski zijn één en dezelfde persoon (niet waarschijnlijk) of Mc Reynolds is een liegebeest die een op internet gevonden plaatje van een MG42 postte om te compenseren dat hij er zelf geen heeft (zeer waarschijnlijk).

Zullen we zijn neergestortte grootvader, zijn opgravende grootvader en de expedities op een jacht ook naar het rijk der fabelen verwijsen en er verder over ophouden.

SLOTJE!!!
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Harro schreef:Go Darryl, go Darryl, go Darryl :cheer:
Don't mess with Darryl *)
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

inderdaad.. laat die mc reynolds maar mooi in zijn dingen geloven
Gast

Bericht door Gast »

Wat ben je toch een zielig ventje, mc reynold! Gaat jr mij en junior nog ff zwart maken :lol: en dan een beetje een pic van google afhalen en zegge dat wij jouw hebben weggejaagd 8) :lol: ik lach me rot hier
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Weer eens vergeten in te loggen :@
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Bart M.
Lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 05 apr 2005, 16:18
Locatie: Sittard

Bericht door Bart M. »

Wat kan er mis met em zijn dat hij zulke rare verhalen verzint :?
Pffff een MG 42 in een koffer over de grens meeslepen, een DD in de Middelandsche zee vinden, raar mannetje!
Dictators die, like all men.
Gebruikersavatar
Maj.Cain
Lid
Berichten: 1349
Lid geworden op: 13 okt 2004, 17:07
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Abra cadabra Mc Gyver style!!! 8)

Beetje jammer dat zulke lui hier komen om ons te foolen..........
Al heb je niks of weinig in je collectie kan je altijd een begin maken met iet's!!
Zo zijn wij ook begonnen, je kiest iet's uit en gaat er voor, het kost wel wat maar het is uiteindelijk wel van jou!!
Gedult is een schone zaak......................
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Ik stel voor om hier een slotje op te hangen :o
Gebruikersavatar
Bart M.
Lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 05 apr 2005, 16:18
Locatie: Sittard

Bericht door Bart M. »

Ware woorden! Denk toch dat hij zich geschaamt zal hebben dat hij niks heeft, maar dat lijkt mij geen reden om zulke rare verhalen op te gaan hangen of wel soms?
Dictators die, like all men.
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Reichscollector schreef:Ware woorden! Denk toch dat hij zich geschaamt zal hebben dat hij niks heeft, maar dat lijkt mij geen reden om zulke rare verhalen op te gaan hangen of wel soms?
We kunnen alleen maar gissen naar zijn ware redenen, totdat hij het hier zelf uit komt leggen. (Overgings denk ik niet dat hij dat komt doen)
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Anonymous schreef:Vraag maar aan Junoir of Relichunter44. Ik ben niet langer gebruiker van dit forum.
Ik vraag helemaal niks, maar als je doorgaat met posten als gast, en ik zou erachter komen dat jij iemand bent die we hebben gebanned van dit forum.... dan is er sprake van computervredebreuk. In dat geval doe ik aangifte bij provider of eventueel justitie.

Keus is aan jezelf.

Slotje.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gesloten