Nederlanders dansen naar de pijpen van Den Haag

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Hauptmann schreef:
Zitadelle schreef:
jeroen1944 schreef:Verder Mr Balkenende heeft toch geen uitstraling, wordt uitgelachen in het buitenland. :P
Ik vind het allemaal wel meevallen met Jan-Peter Balkenende. De man doet gewoon zijn werk en houd ook vast aan zijn programma's. Eén aandachtspunt van hem was bijvoorbeeld normen en waarden... in het begin werd er erg lacherig over gedaan, maar tegenwoordig hoor je er bijna niemand meer over grappen.

Bovendien heb ik niets dan respect voor de man, want hoe vaak hij wel niet wordt uitgelachen door zijn uiterlijk - hij houdt er gewoon aanvast.
Precies.





Daarbij zoals ik al aangaf, schelden is makkelijk, wat is het alternatief?
Net alsof dit kabinet zoveel slechter is dan de vorige drie, lijkt me niet. Toen leek alles beter omdat de economie beter ging.

Genoeg over Balkenende, terug naar het uitgangspunt van dit topic, toon maar eens aan dat het niet waar is wat ik geschreven heb...... En niet onozel reageren op foute zinsopbouw en andere punten er bij gaan betrekken. Wat bv van de miljarden die aan Brussel gegeven worden, terwijl andere landen het begrotingstekort laten oplopen en wij strak 3% aanhouden. En wij maar meer betalen ,we moeten bezuinigen, ja plukken van jan met de pet. Wanneer leren die eikels in Den Haag nu eens wat er leeft. Zij hebben geen WW, lekker wachtgeld, zij hebben geen buitenlanders naast de deur wonen(en ik ben geen racist). Ze zeggen dat zij ook moeten inleveren maar als het Ziekenfons volgend jaar met omhoog gaat, en de gemeentelijke belastingen gaan weer fors omhoog, ook weer een hogere WOZ waarde, wie zal dan het het meeste voelen???De gewone man met 2000 bruto of iemand met een jaarsalaris van 120000 euro. Ja gemakkelijk lullen.
Gebruikersavatar
Zitadelle
Lid
Berichten: 798
Lid geworden op: 22 jul 2004, 19:03
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Zitadelle »

Kijk, het kan natuurlijk nooit zijn dat de paar procenten die de elite van Nederland uitmaken alle klappen moet/kan opvangen, zodat "Jan met de pet" gewoon door kan met leven. Dus wat je nu zegt is meer ontstaan uit onvrede over je eigen financiële situatie. En wat doet je dan? Juist, je gaat maar lopen zeiken op de regering, want die doen nooit iets goed.

Mijn enige kritiek op het kabinet is dat in feite dit kabinet niet gekozen is. Twee van de drie partijen hebben verlies geleden tijdens de verkiezingen van 2003. Volgens de 'regels van de democratie' zouden we nu een PvdA/CDA-kabinet moeten hebben, maarja... het gaat niet altijd zoals je het gewild zou willen hebben.
http://www.t-kwadraat.nl/

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Zitadelle schreef:Kijk, het kan natuurlijk nooit zijn dat de paar procenten die de elite van Nederland uitmaken alle klappen moet/kan opvangen, zodat "Jan met de pet" gewoon door kan met leven. Dus wat je nu zegt is meer ontstaan uit onvrede over je eigen financiële situatie. En wat doet je dan? Juist, je gaat maar lopen zeiken op de regering, want die doen nooit iets goed.
Onvrede waarom zou het overmezelf gaan ik heb het ook over bijstandsmoeders, langdurige zieken. Ja jij en andere hebben niets te klagen als je gezond bent, ik ook niet maar heb wel van dichtbij zoiets meegemaakt en meerdere keren. Je bent pas 18 en nog op school???????? Heb je een eigen huis, je betaald nog niet eens belasting!! En nu gaan we het over een paar procent hebben :roll: :roll:
Ga maar eerst werken en dan praten we over een paar jaartjes dr nog wel eens over.
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

IK HAAT POLITIEK EN IK BEN HET ALTIJD MET JEROEN EENS !!!
Gebruikersavatar
Fisico1982
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 mar 2005, 01:00
Locatie: Amersfoort/Nijkerk
Contacteer:

Bericht door Fisico1982 »

PvdA zit niet in het kabinet omdat ze te hypocriet zijn.. ik heb zelden iemand zo'n lariekoek horen lullen als die wouter bos... wat een verschrikkelijke vent is dat... daar viel toen dus ook niet mee te onderhalen dus het is (gelukkig) hun eigen schuld dat ze niet in het kabinet gekomen zijn toen...
People don't always tell you what they are thinking. They just see to it that you don't advance in life
Gebruikersavatar
Zitadelle
Lid
Berichten: 798
Lid geworden op: 22 jul 2004, 19:03
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Zitadelle »

jeroen1944 schreef:
Zitadelle schreef:Kijk, het kan natuurlijk nooit zijn dat de paar procenten die de elite van Nederland uitmaken alle klappen moet/kan opvangen, zodat "Jan met de pet" gewoon door kan met leven. Dus wat je nu zegt is meer ontstaan uit onvrede over je eigen financiële situatie. En wat doet je dan? Juist, je gaat maar lopen zeiken op de regering, want die doen nooit iets goed.
Onvrede waarom zou het overmezelf gaan ik heb het ook over bijstandsmoeders, langdurige zieken. Ja jij en andere hebben niets te klagen als je gezond bent, ik ook niet maar heb wel van dichtbij zoiets meegemaakt en meerdere keren. Je bent pas 18 en nog op school???????? Heb je een eigen huis, je betaald nog niet eens belasting!! En nu gaan we het over een paar procent hebben :roll: :roll:
Ga maar eerst werken en dan praten we over een paar jaartjes dr nog wel eens over.
Oh? Alleen omdat ik nog maar 'pas' 18 ben en op school zit mag ik per definitie niet mee praten? Is dit een discussie voor 25+ ofzo?

Reken er maar op dat deze studie niet vanzelf betaald wordt - daar moet ik keihard voor werken. En natuurlijk word ik niet blij als ik niet naar de kapper kan, omdat de zorgverzekering nog betaald moet worden - maar that's life. Aan de andere kant, mocht mij straks iets overkomen dan ben ik dondersblij met diezelfde zorgverzekering.

In het kader van nieuwsverhalen die ik moet schrijven voor mijn opleiding heb ik genoeg leed gezien. Dus... waarom zou jij deze discussie pas over een paar jaartjes willen houden? Omdat je 'al' 29 bent?

Dit kabinet doet niet alles goed. Dat kan ook niet. Zie jij maar eens ruim 16 mln. mensen tevreden te houden. Maar, situaties als de WAO die onder Paars uit de hand zijn gelopen en die nu weer aangescherpt worden vind ik zeer positief. Waarom zou ik nu geld moeten verdienen voor al die 'arme stakkers' die niet kunnen werken vanwege een ingegroeide teennagel?

PS: Jeroen, ooit gehoord van LOONBELASTING?
http://www.t-kwadraat.nl/

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Tja.... het zit allemaal wat ingewikkelder in elkaar dan alleen partijpolitiek vrees ik... het is een feit dat de Nederlandse samenleving grimmiger is geworden. De grootste onbenul meent tegenwoordig rechten te hebben die men met een grote bek denkt af te dwingen. Er is ontevredenheid onder het volk terwijl we het beter hebben dan ooit! Natuurlijk vallen er mensen tussen wal en schip maar deze sociale problematiek had je 10 jaar geleden ook. Het probleem is onder meer de privatisering van onder andere de gezondheidszorg. De regering heeft beredeneerd dat door marktwerking bedrijven ( want dat zijn het per slot van rekening.. ) met elkaar gaan concurreren en dat daardoor de consument de lachende derde zou zijn door prijsverlagingen als gevolg van die concurrentieslag. Dat de werkelijkheid vooralsnog anders is bewijzen de energieleveranciers die hun prijzen behoorlijk hebben laten stijgen. Een ander probleem wat Nederland kent is het resultaat van jaren gedoogpolitiek. ( Eigenlijk verboden, maar laten het maar toe... ) Daarmee is het respect voor het gezag en regering verloren gegaan, want als je maar een grote bek hebt krijg je alles voor elkaar! Hoekan men een gezag serieus nemen als het halfslachtige maatregelen neemt? Populisten als Wilders en voorheen Pim Fortuyn speelden handig op deze ontevredenheid in om zelf een positie in te kunnen nemen in de 2e kamer en om eventueel meer macht naar zich toe te kunnen trekken. Politieke verandering is naar mijn mening een illusie omdat de politiek die toch het volk vertegenwoordigen niet namens het volk spreken daar het volk te gepolariseerd is! Het is onmogelijk om het iedereen naar de zin te maken, en zeker als de verdeeldheid zo groot is!
De huidige regering doet voornamelijk aan symptoombestrijding omdat er voor échte verandering een mentaliteitsverandering nodig is. Er is in Nederland geen groepsmentaliteit meer, daar waar eerst de verzuiling was is nu onbegrenst individualisme. Balkenende heeft gelijk als hij zegt dat normen en waarden belangrijk zijn maar wel bezien in het licht van de huidige tijd en niet de jaren '50!
Een ander voorbeeld:
Mijn vriendin die nierpatiënte is moet jaren op de wachtlijst staan voor een donornier. Het is voor de Nederlander onverteerbaar dat het tot een keuze wordt gedwongen om al dan niet donor te worden, vrijheid voor de eigen wilsbeschikking! ( De dood is eng, denk er maar niet aan... ) Een gevolg hiervan is dus dat mijn vriendin een nier heeft gekregen van haar vader. In Nederland is het zo dat eerst iedereen zijn/haar zegje gedaan moet hebben voordat er een besluit wordt genomen en dit kost tijd én geld! Ik zou hier overigens aan toe willen voegen dat ik donor ben,en dat vanaf mijn 13e jaar!!!!
Het volk moet eerst de hand in eigen boezem steken voordat het over de politiek gaat klagen, Nederland wordt gemaakt door de mensen die het bewonen en niet alleen door de politiek! De Nederlandse mentaliteit is verrot!
Wat de politiek betref:
na de D'66 crisis is het kabinet gelijmd, je kan je afvragen in hoeverre de samenstelling van de regering democratisch is. De PvdA was gepasseerd door het CDA om een coalitie te vormen met D'66 en VVD. Die partijen vertegenwoorden evengoed een deel van het volk! Als de grootste partij ( het CDA ) niet tot een akkoord kan komen met de andere grote partij ( PvdA ) blijft er weinig anders over om met andere partijen in zee te gaan, wat alsnog een broze coalitie oplevert. ( getuige de D'66 crisis ) Dit is voor alle betrokkenen verre van ideaal omdat ook het CDA als grootste partij erbij gebaat is een stabiele regering te vormen net als het Nederlandse volk bij een stabiele regering gebaat is.
Verder is het zo dat de media in de loop van de jaren een grotere invloed hebben op het politieke leven, vergelijkbaar met de VS. Het gaat om uiterlijk en charisma en niet meer om daadkracht! Angsten worden aangedikt ( Het islamgevaar... ) en uitgebuit ( Wilders en Hirsi-Ali ) en nationalisme is ineens "salonfähig" ( het bezoekje van dhr. H. Nawijn aan Vlaams Belang, voorheen Vlaams Blok is hier een voorbeeld van... ) Uiteindelijk krijgt het volk de regering die het verdiend....

Ik zeg zeker niet volledig hierover te zijn, daar het een complex geheel is maar het is zeker niet alleen de politiek maar ook de maatschappelike mentaliteit die te verbeteren valt!
Daar is 'ie weer!
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Peter, ik ben het met je eens. Een verbetering van de Nederlandse maatschappij is niet alleen de verantwoordelijkheid van de politiek, maar des te meer van de Nederlandse bevolking. De maatschappij van angst, ontevredenheid en respecteloosheid kunnen we alleen maar zelf omkeren.

Ik heb er best het vertrouwen in dat dit gaat lukken, maar uiteraard zijn er ook binnen de politiek zaken die moeten veranderen. Hirshi Ali, Geert Wilders, Hildebrand Nawijn en andere volksmenners kunnen echter weinig bijdragen hieraan. Zij praten mensen namelijk angst, ontevredenheid en respecteloosheid aan en komen niet met uitvoerbare oplossingen.
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Zitadelle schreef:
jeroen1944 schreef:
Zitadelle schreef:Kijk, het kan natuurlijk nooit zijn dat de paar procenten die de elite van Nederland uitmaken alle klappen moet/kan opvangen, zodat "Jan met de pet" gewoon door kan met leven. Dus wat je nu zegt is meer ontstaan uit onvrede over je eigen financiële situatie. En wat doet je dan? Juist, je gaat maar lopen zeiken op de regering, want die doen nooit iets goed.
Onvrede waarom zou het overmezelf gaan ik heb het ook over bijstandsmoeders, langdurige zieken. Ja jij en andere hebben niets te klagen als je gezond bent, ik ook niet maar heb wel van dichtbij zoiets meegemaakt en meerdere keren. Je bent pas 18 en nog op school???????? Heb je een eigen huis, je betaald nog niet eens belasting!! En nu gaan we het over een paar procent hebben :roll: :roll:


Ga maar eerst werken en dan praten we over een paar jaartjes dr nog wel eens over.
Oh? Alleen omdat ik nog maar 'pas' 18 ben en op school zit mag ik per definitie niet mee praten? Is dit een discussie voor 25+ ofzo?

Reken er maar op dat deze studie niet vanzelf betaald wordt - daar moet ik keihard voor werken. En natuurlijk word ik niet blij als ik niet naar de kapper kan, omdat de zorgverzekering nog betaald moet worden - maar that's life. Aan de andere kant, mocht mij straks iets overkomen dan ben ik dondersblij met diezelfde zorgverzekering.

In het kader van nieuwsverhalen die ik moet schrijven voor mijn opleiding heb ik genoeg leed gezien. Dus... waarom zou jij deze discussie pas over een paar jaartjes willen houden? Omdat je 'al' 29 bent?

Dit kabinet doet niet alles goed. Dat kan ook niet. Zie jij maar eens ruim 16 mln. mensen tevreden te houden. Maar, situaties als de WAO die onder Paars uit de hand zijn gelopen en die nu weer aangescherpt worden vind ik zeer positief. Waarom zou ik nu geld moeten verdienen voor al die 'arme stakkers' die niet kunnen werken vanwege een ingegroeide teennagel?

PS: Jeroen, ooit gehoord van LOONBELASTING?
Begrijp me niet verkeerd, maar je zit over dingen te praten die je nog niet zelf aan de lijve hebt ondervonden, en van loonbelasting :lol: :lol: :lol: :lol:


[/quote]
Dit kabinet doet niet alles goed. Dat kan ook niet. Zie jij maar eens ruim 16 mln. mensen tevreden te houden. Maar, situaties als de WAO die onder Paars uit de hand zijn gelopen en die nu weer aangescherpt worden vind ik zeer positief. Waarom zou ik nu geld moeten verdienen voor al die 'arme stakkers' die niet kunnen werken vanwege een ingegroeide teennagel? [/quote]

Je weet niet waar je over praat, allemaal over dezelfde kam scheren zul je bedoelen zeker. De sterkeren dragen de zwakkeren, is toch de bedoeling, nu stel je je zelf asociaal op

Edit: woord verwijderd, voor de goed sfeer...
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Is niet kwaad bedoelt Zitadelle, maar bij sommige dingen kan ik echt heel kwaad worden, ik wil je er ook niet met aanvallen, maar mn vader heeft MS en zit al bijna 15 jaar in de WAO. En weet je hoe vaak je dan moet horen, oh ik zie hem buiten in zn tuintje werken, dan is het niet zo erg. Maar dat ie s`avond bijna niets meer kan dat zien de mensen niet. Ik weet wat er over WAOers en de WAO gedacht wordt, maar moet iedereen er dan voor boeten. En zo is het helaas met veel dingen. :(
Gebruikersavatar
Zitadelle
Lid
Berichten: 798
Lid geworden op: 22 jul 2004, 19:03
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Zitadelle »

Ik begrijp je situatie Jeroen en ik leef ook mee met de mensen die gewoon daadwerkelijk mijn hulp nodig hebben. En dat ben ik best bereid af te staan. Begrijp me niet verkeerd. Ik ben geen a-sociaal figuur. Met dat "ingegroeide teennagel" voorbeeld bedoelde ik ook mensen die eigenlijk nog best voor 50%+ aan de bak kunnen, maar die het vervolgens niet doen.
http://www.t-kwadraat.nl/

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Tja blijft een moeilijk item, we kunnen evengoed nog een biertje pakken samen, niet?!!!!!!
Gebruikersavatar
Zitadelle
Lid
Berichten: 798
Lid geworden op: 22 jul 2004, 19:03
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Zitadelle »

Is goed! Betaal jij?

Want jij werkt, toch? :P
http://www.t-kwadraat.nl/

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
mrrob
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 apr 2005, 21:01

Bericht door mrrob »

[quote="Hauptmann
Ik vind het allemaal wel meevallen met Jan-Peter Balkenende. De man doet gewoon zijn werk en houd ook vast aan zijn programma's.



Hahahahahaha............Nou dat hebben we wel gemerkt de afgelopen 3 jaar.................Hahahahahahahaha......Hij naait ons met zijn programma had je zeker nog niet door..Hahahahahahaha..DE MAN DOET GEWOON ZIJN WERK ....Laat me niet lache joh.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Hahahahahaha............Nou dat hebben we wel gemerkt de afgelopen 3 jaar.................Hahahahahahahaha......Hij naait ons met zijn programma had je zeker nog niet door..Hahahahahahaha..DE MAN DOET GEWOON ZIJN WERK ....Laat me niet lache joh.
Tussen het hoongelach door lees ik geen enkele onderbouwing. Zoals gezegd: het is makkelijk om anderen af te vallen, maar kijk dan ook even naar de opdracht van Balkenende.

Is Balkenende verantwoordelijk voor de massale grondstofconsumptie in China? De constante tereurdreiging? Onze in- exportpositie ten opzichte van niet-euro landen? Je moet geen wonderen verwachten, maar meer kijken wat reeel mogelijk is.

Kom nu, Balkenende is een zeer intelligente man. Van verraf straalt zijn degelijke opvoeding er vanaf. Normen en waarden all-over-him, en het is inderdaad geen Wouter Bos. Het is een persoon waar ik zó zaken mee zou doen en daarnaast is het gewoon een mens. En niets is een mens vreemd.

Ik zie een president die als CDA-man wel degelijk oog heeft voor het gezin en de zwakkeren in onze samenleving. Maar het is en blijft een afweging tussen een sociaal gezicht en basis leggen voor een opbloeiende economie.

De VVD kant van de coalitie trekt meer richting het bedrijfsleven, kleinere overheid en vermindering van de staatsschuld. Dat is niet de schuld van het CDA, maar van de PvdA waar geen land mee was te bezeilen in de formatiebesprekingen.

Het zou mooi zijn wanneer het CDA ook eens een keer het geld mag uitgeven wanneer ze hun werk weer hebben gedaan. Het is grappig om te zien hoe het puin mag ruimen en de PvdA in de betere economie sinterklaas mag spelen.

En natuurlijk mag je klagen. Ook over Balkenende en alle partijen, maar probeer dat dan te richten op de inhoud in plaats van iemand alleen maar uit te lachen. Probeer dan ook te bedenken wat een overheid nu eigenlijk allemaak kan, mag en doet. Probeer dan ook te bedenken hoe jijzelf het aangepakt zou hebben en visualiseer je dan alle beperkingen van het ambt daar even bij.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Plaats reactie