Spijt komt met de jaren.

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Spijt komt met de jaren.

Bericht door Glenn Janssens »

Sommigen zullen dat wel eens hebben meegemaakt.
Je geeft iets weg aan een ander of ge verkoopt iets waarvan je later denkt van "verdomme,waarom heb ik dat nou weggedaan"
Dus,welk stuk heb je weggedaan tegen beter weten in,waar ge nu een beetje spijt van hebt?

Bij mij was dat een Belgische wo1 stormdolk die ik aan een beginnende verzamelaar heb cadeau gedaan.


Adrian.
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Heb nergens echt spijt van,ik bekijk het zo als ik bepaalde dingen niet had verkocht/ruilt dan waren sommige items die ik nu heb er niet gekomen :wink: .
Fritz
Lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 21 okt 2003, 21:14
Locatie: Belgium

Bericht door Fritz »

Hallo Adrian

Momenteel heb ik nog nergens spijt van. Zou het graag zo houden.
Als ik iets verkoop is het om iets beter in de plaats te kopen.

En nog iets
"Ik geef niets weg" :P
Groeten
Fritz
Mattie
Lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 24 okt 2003, 14:20
Locatie: Zuid Limbabwe

Bericht door Mattie »

Fritz; ge geeft niks weg? Weet ge zeker dat ge Belg zijt?

Maar nu serieus; spijt van iets wegdoen heb ik niet; als ik al eens iets weggedaan heb dan was dat in een ruil (komt zelden voor) of heb ik het weggegeven (en dan praten we over kopiespullen). Verkocht heb ik nog nooit iets!
Waarschijnlijk dat daarom de verzameling toch al redelijk groot is..... :P


Mattie. :)
Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!
Fritz
Lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 21 okt 2003, 21:14
Locatie: Belgium

Bericht door Fritz »

Mattie schreef:Verkocht heb ik nog nooit iets!


Mattie. :)
Hoi Mattie

We kunnen daar verandering in brengen é :P
Mattie
Lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 24 okt 2003, 14:20
Locatie: Zuid Limbabwe

Bericht door Mattie »

He, he, die Fritz......

We zouden dat wel kunnen........
(geduld is een schone zaak)
Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!
Fritz
Lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 21 okt 2003, 21:14
Locatie: Belgium

Bericht door Fritz »

das waar maar verlies me nie uit het oog é
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Fritz den sjachelaar is weer bezig zenne. :D


Adrian. :)
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

m'n shoonbroer heeft 2 SS helmen weggegeven toen hij nog niet met mijn zus was getrouwd... :(
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Fritz
Lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 21 okt 2003, 21:14
Locatie: Belgium

Bericht door Fritz »

Weggegeven??????
:o Aan wie??? :o
I wanne know, I wanne know :evil:
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

mijn opa heeft engels sabel en waarschijnlijk duits sabel, parade bayonet en veel ander spul geruild tegen onder andere een aquarium :( :( maja toen was ik nog niet geboren maar toch!!!!
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Guido schreef:mijn opa heeft engels sabel en waarschijnlijk duits sabel, parade bayonet en veel ander spul geruild tegen onder andere een aquarium :( :( maja toen was ik nog niet geboren maar toch!!!!
Ja dat heb ik ook,allebei mijn opa's en oma's hebben de 2de wereldoorlog meegemaakt,nu zeggen ze nog steeds: Had ik dat allemaal maar bewaart.
Want ze hadden veel spullen van uit de oorlog,kleren,hulzen,zelfs een stuk van een vliegtuig dat bij maastricht was neergestort,maar naar een paar jaar hadden ze het allemaal weggegooid,zonde maarja ze wisten niet tot ik wo2 ging verzamelen :lol: .Maar ze hadden ook nog paar spullen bewaart van wo2,die heb ik nu in mijn verzameling.

Robin.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

En wat te denken van het gevangenpak van mijn grootvader? Toen hij thuis kwam had hij zowel zijn DRK-pyama bij als zijn 'uniform'. Maar dat laatste zat vol met dode luizen (was al gedesinfecteerd), en is bijgevolg door mijn overgrootmoeder de vuilbak ingekieperd...
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

aan vrienden van hem, die het dan weer doorverkocht hebben :(
en dit kwam ik zonet te eten : m'n tante had brieven gevonden van Engelse parachutisten op de zolder van mijn overgrootvader en ze heeft ze verbrand... :?
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
thrill me
Lid
Berichten: 329
Lid geworden op: 08 jan 2004, 21:00
Locatie: Zuidoost-Vlaanderen BELGIË
Contacteer:

Bericht door thrill me »

:x Mijn stiefvader heeft vroeger een Duitse pickelhaube meegegeven met het groot vuil. Kwam nog via zijn vader etc... Toen ik da hoorde heb ik toch efkes, ma efkes goe goe goe goe goe gevloekt!!!!! En hem verteld wa da nu ongeveer waart zou kunnen zijn...twas rap minder. Maar ja, tis zoals eerder al gezegd, vroeger hadden zo een dingen geen waarde eh, tis mr vanaf de jaren '80 dat de verzamelmania begonnen is.? Ook een Duitse Luger die zijn vader ergens op zolder verstopt had, die kan er nog liggen maar heb ik echt geen hoop in. Trouwens het huis is al verkocht aan derden... :? . Eens horen vertellen van iemand die ik ken, zijn vader heeft de oorlog meegemaakt als kind en op een dag waren er Duitsers in een fabrieksgebouw terwijl hij en een vriendje daar aan het spelen waren. Nen officier moest nr het twalet (lees w.c.) en deed zijn riem en daaraan hangende holster en wapen uit en hong het over de deur. Toen heeft hij dat wapen uit die holster gehaald en nr huis gehold... Toen hij der mee thuis gekomen is heeft zijn pa hem duchtig onder zijn voeten gegeven en...het in den beerput gegooid. Is wel te begrijpen toen, moesten de Duitsers het gevonden hebben zou hij het waarschijnlijk niet meer kunnen vertellen hebben. Is wel jammer van da pistool, ligt er waarschijnlijk nog in.
Plaats reactie