Kijkerstip:

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Kijkerstip:

Bericht door Sjoerd »

In dit topic kun je andere forumleden wijzen op interessante tv-programma's, websites en/of boeken over de WO2.

Voor zover er nog mensen zijn die het programma niet kennen, wilde ik graag even het programma 'Andere Tijden' (dinsdagavond 20.30 uur op Nederland 3) onder de aandacht brengen.

Dit is een machtig interessant programma waarin voorvallen uit de moderne geschiedenis worden teruggehaald en geanalyseerd. Vaak zijn het interessante documantaires en sommige van die docu's worden gemaakt aan de hand van nieuwe boeken over vroegere gebeurtenissen.

Als er mensen zijn die het niet kennen zou ik het bij deze graag willen aanraden.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Maximus
Lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 mar 2003, 01:46

Bericht door Maximus »

discovery channel is een hele goede zender met heel veel docu's over wo2.

vaak wel heel laat maar gelukkig dat ze de video hebben uitgevonden :-P :-P
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Drie keer raden welke zender UPC in Flevoland uit het standaardpakket heeft gegooid... :evil: :evil: :evil: :evil: :twisted: :twisted: :twisted:
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
B'Elanna
Lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 22 feb 2002, 17:03
Locatie: Castricum

Bericht door B'Elanna »

andere tijden is inderdaad meestal erg interessant.

Verder, de Michael Moore serie op de VPRO iedere woensdag om half 8 's avonds. Ik baal zelf, ga woensdagochtend op vakantie dus kan ik 'm deze keer niet opnemen, dus mist er straks 1 deel van de 10 delige serie! aargh! :)

Sowieso, vpro is vaak het kijken waard. Ik kijk eigenlijk niet veel andere dingen, VPRO, discovery en national geographic zijn zeker nummer 1.
Niets bestaat dat niet iets anders aanraakt
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

http://www.tvgids.nl/detail.php?pid=817482&tab=1

vrijdag 17 oktober
Nederland 1 23:25-00:22 Stalin: Oorlog en terreur (1924-1953)

Die Stalin wordt nogal eens vaak vergeten, maar die heeft pas veel doden op z'n naam staan. Bij deze dan ook mijn kijkerstip.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

is een goeie serie over stalin, is wel al een aantal weken bezig

helaas :D kan ik die avond niet kijken, ben door een meisje uitgenodigd om t komen eten :P
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

_The_General_ schreef:is een goeie serie over stalin, is wel al een aantal weken bezig

helaas :D kan ik die avond niet kijken, ben door een meisje uitgenodigd om t komen eten :P
Het was mij ontgaan, ik kijk niet zoveel TV. Had 'm nu aanstaan en de meneer van de omroep maakte mij erop attent.

Hee, maareh, jij hebt een goeie reden om niet kijken! :mrgreen:
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Vanavond (maandag 22 december 2003) is er rond 20.20 uur op Ned3 in Dokwer een docu over het identificeren van stoffelijke resten van soldaten uit WO1 en WO2 die vandaag de dag gevonden worden.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

en op 4 januari op discovey een docu over de zoektocht van de amerikanen tot in de jaren 70 naar adolf hitler in de andes!
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Ja ja de serie "Allo Allo" is vorige week weer begonnen,elke dag op rtl 5 om 10 minuten voor half 8.
Wat vinden jullie van deze serie trouwens?

Robin.
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

robin.h schreef: Wat vinden jullie van deze serie trouwens?

Robin.
Goed.
Ik maak daar ook graag tijd voor om een aflevering ervan te kunnen zien.
Als Renee altijd maar weer betrapt word en deze zin zegt "you stup.. women" tja dan lig ik telkens in een deuk. :lol:
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Adrian schreef:
robin.h schreef: Wat vinden jullie van deze serie trouwens?

Robin.
Goed.
Ik maak daar ook graag tijd voor om een aflevering ervan te kunnen zien.
Als Renee altijd maar weer betrapt word en deze zin zegt "you stup.. women" tja dan lig ik telkens in een deuk. :lol:
Ja dat is altijd grappig,ook als die michelle van het verzet er is:"Lissing verry carefully i shall say this only 1's".Vandaag(als je het hebt gezien)is die agent erbij gekomen met zijn: Gutmorning :lol:

Robin.
ralf
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 feb 2002, 18:52
Locatie: Zaandam

Bericht door ralf »

Onderstaande commerciele site is wellicht interressant om te kijken wat er allemaal op de markt is


http://ihffilm.com/
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Alo Alo, is briljant, ik ben vooral gecharmeerd door die kleine van de gestapo :)
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Ik vind Herr Flick en die twee 'British Airmen' geweldig. En niet te vergeten Kapitein Hans. :+

Op Tweede Kerstdag komt op Veronica trouwens Kelly's Heroes.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Plaats reactie