HJ m34 DubbelDecal?

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

HJ m34 DubbelDecal?

Bericht door Michael_Wittmann »

Hallo

Ik kreeg sinds gister een M34 Hitler Jugend Dubbel decal aangeboden maar Had de HJ wel m34 DD?

en kunnen jullie misschien aan de fotos een beetje zien of hij orgineel is of niet?(niet alleen de helm maar ook de decals) :lol:

mvg michael

http://img120.echo.cx/my.php?image=hj17dx.png
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Ik denk dat je betere foto's zal moeten maken...
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

***** Howdie people, *****

Moest deze foto van Michael nog erbij posten.

http://img146.echo.cx/my.php?image=helmhjmichl7hh.png

Ik weet het zelf niet zeker, maar heb ze nog nooit met 2 van deze decals gezien. Op de site http://www.germanhelmets.com staat er ook niks over. De decals zien er wel oud uit, ja. Maarja, de kopieen van vroeger en nu (vaak uit Tjechië). Ik zou in elk geval opletten. Ik zeg nu niet dat de helm nep of echt is, maar heb zo me twijfels. En ook wat je ervoor moet geven. Ik ken de persoon en die is niet gek hoor om die helm zo goedkoop weg te doen, naar mijn mening.
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

Of hij verwacht meer van het jasje. Zorg dat ie weet wat de schades zijn op m'n ex jas voordat je weer zon gezeik krijgt net zoals met die andere jongeman.

Heb een kennis de foto's laten zien en die durfde het ook niet 100% te zeggen. Hij zei wel dat je moet oppassen daar m34 helmen makkelijk verkijgbaar zijn en hj toch een zeldzamere helm (kwa decals) heeft. Rede genoeg om na te maken dus.
Mimi
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2005, 18:10

Bericht door Mimi »

Beste Michael,

Heb linkje gekregen van vriend. Zou er niet zo snel op rekeken dat deze origineel is. Zelf vind ik de helm decals slecht kwa opmaak. Toch leuk als kopie maar als je een jasje ertegen gaat ruilen, nou!!!
Trouwens, als het een origineel is dan kan het alleen nog een HJ brandweerman helm zijn. Naam zegt het al en er werd ook mee geholpen na luchtaanval. Zie ook die site die die andere gaf.
DIE HARD
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Ik heb zo m,n twijfels over die helm, althans wat de decals betreft... het is zo dat de HJ ook M34 feuerschutz helmen uitgereikt kreeg, evenals luftschutzhelmen van het gladiatortype. Dit gebeurde vooral tegen het eind van de oorlog toen er schaarste was wat uitrusting betreft. Ik denk wel dat de helm orgineel is hoewel ik dat vanaf een foto lastig vind te zeggen. Ik heb dergelijke decals op een M34 nog nooit gezien, en ik kan het ook nergens terug vinden. Het was zeker tijdens de laatste jaren van de oorlog geen gewoonte helmen met dubbele decals te verstrekken, de HJ moest het doen met wat er nog te krijgen was. Dergelijke helmen dragen doorgaands de politie en brandweer decals die bestaan uit enerzijds het partijschild ( zoals bij de SS ) en anderzijds de politie adelaar ( adelaar met swastika, omkransd met eikenloof ). Wel ken ik M34 helmen met op de voorzijde een HJ ruit. Het is een moeilijk geval, die helm maar aan de orginaliteit van de decals twijfel ik. Zodra ik meer weet meld ik me weer. :wink:
Laatst gewijzigd door Peter op 14 apr 2005, 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Daar is 'ie weer!
Mimi
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2005, 18:10

Bericht door Mimi »

Beste Verzamelaar,

Das even fijn uitgelegd, ja. Ik denk ook dat de balle aan de helm klopt. De helm zelf is wel 100% origineel. Maarja, die helmen krijg je voor 35 euro al dus niet echt de moeite waard. Zou het niet doen voor een uniformjasje.

Wat ik raar vind is dat er 2 dezelfde decals op zitten terwijl het er maar 1 was. En meestal kom je de luftschutz model HJ helmen tegen. Wel heeft er 1 divisie van Hj ventjes bij de feuerwehr gezeten. Maar dan vind ik het nog steeds gek dat er DD op zit tevens omdat ze bij de feuerwehr haast nooit de helmen met Hj tekens droegen maar gewoon polizei/feuerwehr helmen.

Als ik jouw was zou ik echt niet ruilen. Er is trouwens ook niet veel vraag naar Hj. Je zou het dan nog aan een helmenverzamelaar kunnen verpatsen maarja die ziet ook wel dat iets er niet aan klopt. En alleen de m34 helm is niet in trek.

Moet wel zeggen dat dit erg mooie kopie decals zijn. Maarja vraag jezelf vervolg af hoe vaak deze helmen voor komen en dan snap je wel hoe veel kopie er in word gemaakt. Ik heb ook even in het helmen boek gebraderd en daar staat er geen in (in dit model met 2 plaatjes).
DIE HARD
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Bericht door Michael_Wittmann »

Ik had weer een email ontvangen en hij zei dat ludwig bear hem een email had verstuurd en daar stond in dat hij 100% orgineel was dus k weet het ni meer
Mehr Sein Als Scheinen!
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

Yeah Right en me buurman is sinterklaas
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Laten gaan die helm.... het is een nepperd. Dergelijke HJ helmen hebben naar mijn weten niet bestaan. Er waren wel M35 en M40 stahlhelmen in gebruik bij de HJ maar niet met deze decals. De decals op de helm zijn voor zover ik weet 100% fantasie....
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Jeroen2
Lid
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 nov 2004, 12:18
Locatie: Mechelen, België

Bericht door Jeroen2 »

..
Laatst gewijzigd door Jeroen2 op 14 apr 2005, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

Ga dan voor Hj flakhelfer. Dat zijn pas nette helmen!
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

En aan Jeroen. Zoek je nog een Belgische Landwacht petadelaar. Is zon metalen weet alleen niet of die juist is.
militaria_assen
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 apr 2005, 15:41
Locatie: assen

De HJ-Fw-Helm DD

Bericht door militaria_assen »

Hallo verzamelaars :)

De HJ-Fw-Helm DD is van mij. Leuk om jullie reacties te lezen, Mimi, geinig, decals slecht qua opmaak?
kopie-decals? nee hoor. K98s: ja ik ken Ludwig Bear, heb tijdje terug de laatste 100 gedrukte helmboeken
(de bekende donkerrode boeken) gekocht en bij hem opgehaald. Ik verzamel al heel lang duitse helmen, ja
dan ken je een hoop verzamelaars in de wereld.
Peter, twijvel hoeft niet, deze helm met dubbeldecal bestond. Roep niet direct hard dat
het een nepperd is, volkomen flauwekul :lol: . Doe je lees- en huiswerk beter :!:
Nou, voor verdere info over deze helm, :arrow: mail mij of nog beter, naar bear of helmut weitze, die heb ik voor de volledigheid
hieronder vermeld. Zij kennen deze helm en weten er van.

Hello, thank you for your message. Yes, this helmet did exist. It is the helmet for HJ-Feuerwehrscharen. Most of the HJ boys were wearing either Luftschutz or Feuerwehr helmets, but this type we could purchase already a couple of times from private homes too. Best regards, Helmut Weitze

Met vriendelijke groet, en bedank. :?
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Mayor situation over here!

Bericht door k98s »

Moet zeggen dat je veel geluk hebt als je vaak bij Bear komt en hij het ook sjiek vind :!: :shock: :!: . Maar me buurman is ook echt sinterklaas :oops: :oops: :P :wink:
Plaats reactie