Wat zal er later met je collectie gebeuren...????!!

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Wat zal er later met je collectie gebeuren...????!!

Bericht door johan willaert »

Hebben jullie daar al eens over nagedacht....
Voor de meesten onder jullie is dit nog heel ver weg, voor sommigen (Ik dus :lol: ) al iets minder ver......
Wat ga je doen met je collectie als je oud en 'versleten' bent..??..
Wat moet er met je verzameling gebeuren, als jou iets overkomt....??..

Een voorbeeldje: In 1994 overleed Wim G, een Antwerpse verzamelaar van Brits AB spul, aan een hartaderbreuk achter z'n tafel op de militariabeurs van Wilrijk....
Hij was twee weken daarvoor 30 geworden....
Wim had een serieuze collectie (een DropMand en ander materiaal in de kelder van Hartenstein komen van hem...) en hij was nog niet begraven en de 'lijkenpikkers' stonden reeds aan z'n deur....

Die dag ben ik begonnen met een inventaris van mijn collectie, eerst op een schrijfmachine, daarna in Word en nu in een Excel bladje.... met aankoopprijs en huidige (Ebay)waarde....
Als mij iets overkomt weten mijn vrouw en ouders wat er met het materiaal moet gebeuren....

Wat zijn de mogelijkheden?? Verkopen, schenking, voor de kinderen???
Ga je alles zelf verkopen als je 65 bent???

Graag enkele reacties.....

Johan
Laatst gewijzigd door johan willaert op 16 apr 2005, 18:43, 3 keer totaal gewijzigd.
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
posse
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 09 dec 2004, 13:42
Locatie: België

Bericht door posse »

JIJ mag altijd alles aan MIJ schenken :lol:

grts
posse
Gebruikersavatar
posse
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 09 dec 2004, 13:42
Locatie: België

Bericht door posse »

Neen, serieus, voor verzamelaars van jouw caliber lijkt me dat inderdaad een serieuze en veilige oplossing om alles te catalogiseren...

Want zoals je zei, in deze tijden, ... mensen hebben weinig respect voor elkaar wanneer ze iets op het oog hebben... jammer!
Gebruikersavatar
posse
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 09 dec 2004, 13:42
Locatie: België

Bericht door posse »

Kruipt er daar trouwens niet ontzettend veel werk en tijd om om steeds de huidge ebayprijs te updaten?
FELIX
Lid
Berichten: 980
Lid geworden op: 25 feb 2005, 14:51
Locatie: Nederland

Bericht door FELIX »

Moeilijke vraag, als je dood bent heb je er niet veel meer aan, zou het aan m'n vrouw overlaten, maar zou het liefst willen dat het weggegeven word aan serieuze verzamelaars!!
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
326_medic
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 apr 2005, 18:27
Locatie: Omg Eindh
Contacteer:

wat te doen met je verzameling

Bericht door 326_medic »

Hallo

Ik heb ook zo'n lijst voor mijn na bestaaande.
Als ik vroeg dood ga dan moet mijn vriendin het maar verkopen, want dan gaat het haar financiel beter af (misschien)

Als ik erg oud ben en ik heb dan geen kinderen die het intresant vinden dan ga ik het denk ik verkopen.
Dat word dan mijn pensioen denk ik, want met deze regering maak ik geen kans meer om eerder te stoppen met werken.
Weg geven of schenken aan een museum NEE nooit dat is echt geen optie.
Ik ken een museum dat verkoopt gewoon schenkingen dat vind ik honds brutaal dan gooi ik het nog liever op de stort.


mvg Dennis
FELIX
Lid
Berichten: 980
Lid geworden op: 25 feb 2005, 14:51
Locatie: Nederland

Re: wat te doen met je verzameling

Bericht door FELIX »

326_medic schreef:Hallo

Ik heb ook zo'n lijst voor mijn na bestaaande.
Als ik vroeg dood ga dan moet mijn vriendin het maar verkopen, want dan gaat het haar financiel beter af (misschien)

Als ik erg oud ben en ik heb dan geen kinderen die het intresant vinden dan ga ik het denk ik verkopen.
Dat word dan mijn pensioen denk ik, want met deze regering maak ik geen kans meer om eerder te stoppen met werken.
Weg geven of schenken aan een museum NEE nooit dat is echt geen optie.
Ik ken een museum dat verkoopt gewoon schenkingen dat vind ik honds brutaal dan gooi ik het nog liever op de stort.


Zijn er serieus musea die dat doen?? Ik zou mijn collectie nooit aan een museum schenken, mar wel aan verzamelaars.


mvg Dennis
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Het updaten valt wel mee....
Het grootste werk is de start..., daarna is het gewoon bijhouden.... en niet alles verandert elke week van waarde....

Nog een voorbeeldje....
Ik heb een kameraad in Luxemburg die ongeveer een 50-tal militaire voeruigen had....
Enkele jaren geleden werd hij 50 en hij realiseerde zich dat z'n enige zoon niet echt geïnteresseerd was in die bakken en hij ze na 'pap's' dood toch zou verpatsen....
Hij besliste een 5-tal auto's te houden voor zichzelf en elk jaar een 3-tal voertuigen te verkopen een stevige prijzen.... Met het geld maakt hij elk jaar een lange reis....
Ook een manier....

Johan
29th Let's Go!!!!!
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

Ik heb geen idee mocht ik op jonge leeftijd de geest geven weten een paar mensen in mijn omgeving dat ze een redelijke schenking kunnen verwachten ( vriend van me heeft een klein museumpje thuis bij hem zelf samen met zijn broer, hebben overlaatst ook op het forum gestaan => gebroeders oostvogels) de rest zal men mogen verkopen aan de hoogste bieders

wanneer ik ooit kinderen zou hebben die er interesse in hebben en ik sterf op oude leeftijd nou dan zou het naar mijn kinderen gaan met de interesse en hopenlijk verkopen ze het niet voor veel geld omdat het een kadootje was van hun vader he

als ik op oude leeftijd zou sterven met niemand die er echt om geeft sjah dan zal het maar verkocht moeten worden.
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
326_medic
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 apr 2005, 18:27
Locatie: Omg Eindh
Contacteer:

museum

Bericht door 326_medic »

Hallo Felix

Ja het noemt zich een serieus museum
En het is niet een kleintje ook niet.
En er zit een k.. van een directeur op.

mvg Dennis
FELIX
Lid
Berichten: 980
Lid geworden op: 25 feb 2005, 14:51
Locatie: Nederland

Re: museum

Bericht door FELIX »

326_medic schreef:Hallo Felix

Ja het noemt zich een serieus museum
En het is niet een kleintje ook niet.
En er zit een k.. van een directeur op.

mvg Dennis
Stelletje kl**tzakken :evil:
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

Re: Wat zal er later met je collectie gebeuren...????!!

Bericht door seabee »

johan willaert schreef:Hebben jullie daar al eens over nagedacht....
Voor de meesten onder jullie is dit nog heel ver weg, voor sommigen (Ik dus :lol: ) al iets minder ver......
Wat ga je doen met je collectie als je oud en 'versleten' bent..??..
Wat moet er met je verzameling gebeuren, als jou iets overkomt....??..

Een voorbeeldje: In 1994 overleed Wim GHIJS, een Antwerpse verzamelaar van Brits AB spul, aan een hartaderbreuk achter z'n tafel op de militariabeurs van Wilrijk....
Hij was twee weken daarvoor 30 geworden....
Wim had een serieuze collectie (een DropMand en ander materiaal in de kelder van Hartenstein komen van hem...) en hij was nog niet begraven en de 'lijkenpikkers' stonden reeds aan z'n deur....

Die dag ben ik begonnen met een inventaris van mijn collectie, eerst op een schrijfmachine, daarna in Word en nu in een Excel bladje.... met aankoopprijs en huidige (Ebay)waarde....
Als mij iets overkomt weten mijn vrouw en ouders wat er met het materiaal moet gebeuren....

Wat zijn de mogelijkheden?? Verkopen, schenking, voor de kinderen???
Ga je alles zelf verkopen als je 65 bent???

Graag enkele reacties.....

Johan
Ik was op die beurs 1994, en heb de reanimatie nog gezien in de ambulance.

Ik denk dat ik het langzaam gaat verkopen als ik met pensioen ben. (nog 20 jaar heren)Anders heeft mijn dochter een leuke erfenis.
CAN DO
326_medic
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 apr 2005, 18:27
Locatie: Omg Eindh
Contacteer:

Re: museum

Bericht door 326_medic »

FELIX schreef:
326_medic schreef:Hallo Felix

Ja het noemt zich een serieus museum
En het is niet een kleintje ook niet.
En er zit een k.. van een directeur op.

mvg Dennis
Stelletje kl**tzakken :evil:


Ja dat kun je zeer zeker zeggen

Dennis
FELIX
Lid
Berichten: 980
Lid geworden op: 25 feb 2005, 14:51
Locatie: Nederland

Bericht door FELIX »

Waar ligt dat museum dan? En verkopen ze dingen die ze niet nodig hebben, of gewoon alle schenkingen?

Groeten R.
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Hmm ik vind het allemaal zo makkelijk wat jullie doen... Verkopen..
Waarom heb je dan verzameld? Ik verzamel om de historie intact te houden zeg maar, dus ik zou het graag door geven aan iemand in de familie, nu is het nog niet veel maar over een jaar of 5/10 zal het wel iets moois zijn. En waarom zou je te oud zijn om te verzamelen? Als je niet meer kunt lopen tijdens beurzen dan ga je toch het internet op als je dat al niet deed? Misschien een museumpje beginnen oid. Zie het dan wel weer...
Plaats reactie