holy piep das ene was lijst
K waag me toch maar niet aan duits ;p
echtheid duitse helmen
-
- Lid
- Berichten: 1407
- Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
- Locatie: Heaven on Earth
- Contacteer:
- www.ww-2.tk
- Lid
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 01 mar 2005, 13:47
- Locatie: groningen
-
- Lid
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 13 apr 2005, 18:59
- Locatie: heemskerk
echtheid duitse helmen
als ik eenvraag heb over een helm dan mail ik hier naar toe
http://germanhelmetsinc.com/
heb altijd goede antwoorden gehad .
ik ben net lid hier en vind het een erg goede site .
http://germanhelmetsinc.com/
heb altijd goede antwoorden gehad .
ik ben net lid hier en vind het een erg goede site .
intresse zijn omgeving arnhem en ardennen
-
- Lid
- Berichten: 497
- Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38
Kopie helmen:
- Verf, ruikt ie
- Camo hoort geen zand te zijn maar iets van een soort metaalpoeder (werd mij verteld maar geloof het niet)
- Bobbeltjes onder de verf kan niet goed zijn
- Roest op plekken waar het niet kan
- Reflectie van mineralen op een goede helm
- Geen stempels erin
- te grote beluchtingsgaten
- Kras je de verf van de helm af of niet
- hele rand zonder verf. Voorop zit meestal toch een beetje verf als de rest is afgesleten van het liggen.
- Binnenwerken horen geen puntjes vooraan te hebben
- altijd gestempeld kan weg gesleten zijn.
- ruiken aan leer
- binnenring gestempeld is ook altijd meen ik
- zitten de haakjes goed vast in de helm zodat het binnenwerk er nog niet uit is geweest.
Dit is ff snel ingevoerd.
Weet ik wat nog meer. Als je paar goede helmen hebt gehad vergis je je kwa verf, binnenwerk en helm niet meer hoor. Alleen zoals al eerder werd gezegd zijn de decals het probleem en kinriemen worden ook al moeilijker.
- Verf, ruikt ie
- Camo hoort geen zand te zijn maar iets van een soort metaalpoeder (werd mij verteld maar geloof het niet)
- Bobbeltjes onder de verf kan niet goed zijn
- Roest op plekken waar het niet kan
- Reflectie van mineralen op een goede helm
- Geen stempels erin
- te grote beluchtingsgaten
- Kras je de verf van de helm af of niet
- hele rand zonder verf. Voorop zit meestal toch een beetje verf als de rest is afgesleten van het liggen.
- Binnenwerken horen geen puntjes vooraan te hebben
- altijd gestempeld kan weg gesleten zijn.
- ruiken aan leer
- binnenring gestempeld is ook altijd meen ik
- zitten de haakjes goed vast in de helm zodat het binnenwerk er nog niet uit is geweest.
Dit is ff snel ingevoerd.
Weet ik wat nog meer. Als je paar goede helmen hebt gehad vergis je je kwa verf, binnenwerk en helm niet meer hoor. Alleen zoals al eerder werd gezegd zijn de decals het probleem en kinriemen worden ook al moeilijker.
-
- Lid
- Berichten: 291
- Lid geworden op: 21 okt 2003, 21:14
- Locatie: Belgium
Hello
Lees boeken.
En leer vooral van andere forumleden.
Plaats uw helm hier of ergens anders en vraag wat er goed of fout aan is.
Das de beste methode.
De prijzen in USA zijn idd iets duurder maar dat begint snel gelijk te komen.
Probeer vooral fouten te ontdekken op foto's. Ik weet wel dat dit niet altijd mogelijk is en dat een 'in de hand' beoordeling nog altijd het best is. Maar als je nu éénmaal een iets zeldzamere helm wil, dan zal je die veel sneller in de US vinden dan hier in Europa.
Mvg
Nick
Lees boeken.
En leer vooral van andere forumleden.
Plaats uw helm hier of ergens anders en vraag wat er goed of fout aan is.
Das de beste methode.
De prijzen in USA zijn idd iets duurder maar dat begint snel gelijk te komen.
Probeer vooral fouten te ontdekken op foto's. Ik weet wel dat dit niet altijd mogelijk is en dat een 'in de hand' beoordeling nog altijd het best is. Maar als je nu éénmaal een iets zeldzamere helm wil, dan zal je die veel sneller in de US vinden dan hier in Europa.
Mvg
Nick
-
- Lid
- Berichten: 497
- Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38
- www.ww-2.tk
- Lid
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 01 mar 2005, 13:47
- Locatie: groningen