Wat zal er later met je collectie gebeuren...????!!

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Tank Destroyer
Lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 19 sep 2004, 20:35

Bericht door Tank Destroyer »

Hier heb ik nog niet over nagedacht... maar ik denk dat mn familie wel de waarde van de spullen inziet en er iets leuks mee doet.

Zo heb ik aardig wat vrienden in de verzamelaars/re-enacment wereld die wel een deel zouden krijgen enzo...

Ik hoop dat het nog heel lang duurt :P
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Tank Destroyer schreef:Hier heb ik nog niet over nagedacht... maar ik denk dat mn familie wel de waarde van de spullen inziet en er iets leuks mee doet.

Zo heb ik aardig wat vrienden in de verzamelaars/re-enacment wereld die wel een deel zouden krijgen enzo...

Ik hoop dat het nog heel lang duurt :P
je bent 81, het zal niet meer zo lang duren hoor :evil:


Wat ik ga doen, mijn broer zal wel weten wat te doen, en omgekeerd ook 8)
Tank Destroyer
Lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 19 sep 2004, 20:35

Bericht door Tank Destroyer »

jaja, 81 maar nog erg lenig voor mijn leeftijd hoor.
Deze foto is gisteren nog gemaakt:

Afbeelding

:wink:
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Ik denk als ik op vroegere leeftijd kom te overlijden.. wie weet.. denk ik dat het wel in de familie blijft. in ieder geval dat hoop ik. anders hoop ik dat bevriende verzamelaars zich melden om het te vereeuwigen in hun collectie.. laten we hier nog maar niet aan denken!
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

Mocht ik onverwachts komen te overlijden zonder dat ik iets geregeld heb dan ben ik ervan overtuigd dat mijn familie wel weet wat ze ermee moeten, ik heb lijsten van wat alles heeft gekost dus de beslissing is aan hun. Trouwens...het is niet eens echt van mij ik heb het in bruikleen om door tegeven aan de volgende generatie.. Ik kan me er eerlijk gezegd ook niet druk om maken.
326_medic
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 apr 2005, 18:27
Locatie: Omg Eindh
Contacteer:

museum

Bericht door 326_medic »

FELIX schreef:Waar ligt dat museum dan? En verkopen ze dingen die ze niet nodig hebben, of gewoon alle schenkingen?

Groeten R.
Nee ze verkopen wat ze denken dat ze niet kunnen gebruiken, maar het maakt niet uit of het geschonken is of niet.
Sorry maar de plaats zet ik niet op dit forum.
Ik ga hier niemand zwart maken Sorry

mvg Dennis
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Kan je dat misschien wel pm'en?
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
FELIX
Lid
Berichten: 980
Lid geworden op: 25 feb 2005, 14:51
Locatie: Nederland

Re: museum

Bericht door FELIX »

326_medic schreef:
FELIX schreef:Waar ligt dat museum dan? En verkopen ze dingen die ze niet nodig hebben, of gewoon alle schenkingen?

Groeten R.
Nee ze verkopen wat ze denken dat ze niet kunnen gebruiken, maar het maakt niet uit of het geschonken is of niet.
Sorry maar de plaats zet ik niet op dit forum.
Ik ga hier niemand zwart maken Sorry

mvg Dennis
Maakt niet uit hoor :P
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Ik heb enkele familieleden die het wel over zouden willen nemen, dus dan zou ik het aan hen schenken, mits ze er zuinig mee omgaan. Anders zou ik het aan een museum schenken. Zolang het maar niet verkocht word aan andere verzamelaars/handelaars... Wie weet wat er dan gebeurd. Verkopen ze misschien een stuk apart, verkopen ze misschien de items die ik van veteranen heb gekregen... Neen, gewoon mijn verzameling in zijn geheel aan iemand in mijn familie schenken of aan een museum verkopen/schenken.
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

ik zou het denk ik aan een museum schenken
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

Mmmm... Amai... Wat een nobele gedachten allemaal... :zapped: _/-\o-

Nu ben ik toch eens nieuwsgierig.... Wanneer sommigen onder jullie binnen enkele jaren wat meer bloed, zweet en tranen en VOORAL wat meer duizenden euro's in de verzameling hebben gestopt, zal men dan nog steeds alles aan een museum wegschenken ?? :roll: :?
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Tja, daar kan ik nog niets over zeggen. Zal vast wel zo zijn. Alleen als ik nu (of binnen enkele jaren) overlijd, zal dit, wat ik net heb gezegd, met mijn verzameling gebeuren.
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

willysproject schreef:Mmmm... Amai... Wat een nobele gedachten allemaal... :zapped: _/-\o-

Nu ben ik toch eens nieuwsgierig.... Wanneer sommigen onder jullie binnen enkele jaren wat meer bloed, zweet en tranen en VOORAL wat meer duizenden euro's in de verzameling hebben gestopt, zal men dan nog steeds alles aan een museum wegschenken ?? :roll: :?
nou zo denk ik ook hoor een deel zou ik verdelen onder mijn collegaverzamelaars vrienden (dingen die ze echt zeer graag zouden willen) rest gewoon verkopen als ik de pijp uit ben wil ik ook wel een goede begrafenis natuurlijk en die zijn ook niet zo goedkoop je hebt duizenden als niet 10.000 euro's in je verzameling gestopt en dat zomaar weggeven aan een museum :s moet ook denken aan je familie dat achterblijft zij moeten ook geld hebben om verder te kunnen leven
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

willysproject schreef:
seabee schreef:Schenken aan een museum klinkt leuk, maar die stoppen het ook alleen maar in depot, of verkopen jouw spullen. Dat kan je zelf toch ook?
Ja, dan zal het museum wel jouw originele stukken verkopen en vervangen door replica... Leuk voor het museum: $$$ :lol: :lol:

Zelf verkopen non de dju !!! :!:
Ja Gerd dat denk ik ook!!!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

Ik zou het ook nooit geven aan een museum.
Als je bv. naar het bastogne historical museum gaat of whatever, damn, ik walg ervan
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Plaats reactie