Wat zal er later met je collectie gebeuren...????!!

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

wat heb je aan je verzameling als het dood is? En bedoel jij bent er in al die jaren mee bezig geweest om alles bij elkaar te zoeken en is het ook weer zoiets om alles los te verkopen
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Ik zal ooit eens een lijst opmaken met waardes e.d, dan mogen mijn nabestaanden nog kiezen. Ik zal er in ieder geval niet meer zijn om wegschenking te voorkomen.
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Goh...gek...daar heb ik nog nooit aan gedacht :lol: Nu ja, ben nog maar 17 en mijn "collectie" is nog maar zo klein. Ik denk later dat mijn collectie in de familie zal blijven als er iemand is die het ook interesseert en anders zoeken ze maar uit wat er mee gaat gebeuren.....zeiken om je geld doen ze toch wel wanneer je dood bent :|
Gebruikersavatar
Jelle H.
Lid
Lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 03 okt 2004, 16:00
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Maak je niet druk Johan, je kinderen verkopen het wel voor je..
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

of we beginnen ons eigen museum/verzamelhonk en brengen daar alles onder wanneer we te seniel worden.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Jelle H. schreef:Maak je niet druk Johan, je kinderen verkopen het wel voor je..
Ik maak me helemaal niet druk..... :lol:
Ik hou wel van al dat jeugdig idealisme... 8)


Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

Jelle H. schreef:Maak je niet druk Johan, je kinderen verkopen het wel voor je..
Hij heeft er maar 1... :lol:

... (voorlopig toch) :roll:

:lol: :lol:

gerd
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Ik ga een deel van m'n collectie onder een stolp van kogelvrij glas naast mijn graf zetten, eens zien hoeveel mensen plots mijn graf gaan bezoeken! :lol:
Jr.
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Wisten jullie dat Wim (gestorven op de beurs toen...) begraven is in z'n originele Parachute Regt BD en AB trousers......


Johan
29th Let's Go!!!!!
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Voor een AB-verzamelaar is dit zeer symbolisch. Klinkt misschien een beetje gek maar zijn er geen 'lijkepikkers' geweest?

Junior
johan willaert schreef:Wisten jullie dat Wim (gestorven op de beurs toen...) begraven is in z'n originele Parachute Regt BD en AB trousers......


Johan
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

jonges jongens luister !!

ik zie hier vaak staan aan een museum schenken !
is het niet zo dat jij als verzamelaar menig zakcentje hebt besteed aan het kopen van je materiaal ????

why in the hell zou je het dan gratis weg geven ? waarom niet genieten op je oude dag van het geld wat je hebt verdient met je verzameling ???
lijkt me niks meer dan normaal
nu zal de omvang per verzameling ook wel wat verschillen en hoef ik er dan misschien niet de hoofdprijs voor te hebben maar dan nog ga ik een verzameling van 50.000 euro ( en daar zit je sneller aan dan je denkt als je tot je 60st goed hebt verzameld ) ( laat staan wat het dan kost ) niet zomaar weg geven aan een museum die er vervolgens toch mee doet wat ze zelf willen !
het is anders bij mede verzamelaar ! dan kun je nog iets regelen

zolang dat ik geen sinterklaar heet gaat er niks gratis de deur uit !

op het moment dat ik me komende week kapot rijdt op de napoleonseweg ergens of zo ( dodenweg nummer 1 in nederland ( lopend door ons dorp dus goed mogelijk ) gaat alles naar het museum waar het nu ligt en mogen jeroen1944 en roel rijks er mee doen wat ze willen ! al verbranden ze het ritueel in hun achter tuin het zal me dan echt niet meer doen omdraaien in mijn graf !!!



ik denk dat mijn mening duidelijk is !

gr niels

Jeroen en Roel dit geld niet als jullie MIJ dood rijden ![/u][/b]
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Jeroen en Roel dit geld niet als jullie MIJ dood rijden !


Hahaha :lol:
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

:D
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

:lol: !!!

:)
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
marc
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 01 feb 2005, 17:36
Locatie: Vlaanderen
Contacteer:

Re: Wat zal er later met je collectie gebeuren...????!!

Bericht door marc »

johan willaert schreef: Die dag ben ik begonnen met een inventaris van mijn collectie, eerst op een schrijfmachine, daarna in Word en nu in een Excel bladje.... met aankoopprijs en huidige (Ebay)waarde....
Johan
Sinds ik begonnen ben met verzamelen 17 jaar geleden (ergens vorige eeuw :P ) Heb ik van begin af altijd alles opgeschreven wat ik kocht/kreeg/verkocht met prijzen er bij. Alles is genummerd en geïnventariseerd - algoed, ik zou er nu niet meer aan willen beginnen. Niet dat het zoveel is, maar ik zou mn tijd er écht niet kunnen insteken°_0
Zelfde met mijn documentatie: alles in mappen en per map een inhoudsopgave die dus elke keer er iets bijkomt aangevuld wordt.

Wie er wat "later" (of "morgen" als ik vóór de bus ipv er op zou stappen :lol: ) mee gebeurt, daar heb ik het raden naar, maar een aantal dingen (orden en eretekens) zijn gereserveerd (voor wat het waard is), en dat staat wel op die inventaris genoteerd. Dit alles natuurlijk indien ik morgen de pijp aan maarten geef.
Mocht ik ewa langer blijven leven (who knows) >
Weggeven: nee. Heeft mij ook tijd en moeite en mn ziel en zaligheid gekost wat sommige stukken betreft en zomaar wegschenken vind ik dan geen optie.
Verkopen: misschienst als mijn pensioentje wat klein is :lol:
Ken een verzamelaar wiens kinderen noch zijn kleinkinderen geïnteresseerd zijn. En hij heeft er zich in berust ze van de hand te doen. In één keer, korte pijn. Enkel orden en eretekens, sorry gasten :P
I finally found the perfect girl, I could not ask for more
She's deaf and dumb and overs*x*d and owns a liquor store
Plaats reactie