Wo2 Camo

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

sander vw schreef:
k98s schreef:Tres Bien!! Allemaal heel erg leuk. Vooral die helm is mooi Peter. Mocht je je bedenken... :P

Hier is nog een helm van mij. Hij heeft een gele camo. Deze is als niet origineel geruild echter zijn er nu al verschillende mensen bij me geweest die zeiden dat het een echte was. Het binnenwerk zit er origineel in en de binnen- en buitenverf zijn ook echt.

Afbeelding
sorry maar ik betwijfel het ten zeerste dat dit een echt is, de camo lijkt net gespoten en met een airbruch voor modelvliegtuigjes, heb je foto's van de binnenkant?

hier is mijn bijdrage
omkeerbare gebirgsjäger anorak (bruin/wit)


Afbeelding

sumpfmünster -43 en 44 tarnjacke (links)in het midden een omkeerbare wintebroek (wit/grijs)
Afbeelding
zeeer mooi Sander! (maar dat wist ge wel al :P )
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Hier nog wat fotos. Binnenin is gewoon goed, dat staat vast dus daar hoef ik niks over te weten.
Vind het wel gek dat er 1 kennis is geweest die al langer dan 25 jaar verzamelt en zei dat dit wel 's goed kan zijn en dat jij nu gelijk zegt nep. Maarja, ik sluit het niet uit.
Heb ook nog deze en dies 100% echt. Ik weet waar die vandaan komt en al dus.

Afbeelding Afbeelding
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

Oja foto laat de helm mooie uit zien dan dat ie eigenlijk is!
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Ja dat is die helm van LEO ...buitenkant = nep binnenwerk is goed gewoon
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

Nope dat heeft idioot Leo ervan gemaakt. Hij zei zelfs dat binnenwerk nep is. Daar klopt dus niks van. Zelfs binnenwerk zit er origineel in/ Blijkt alweer hoe 1 kereltje zoveel mensen op verkeerde dingen brengt...
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

k98s schreef:Nope dat heeft idioot Leo ervan gemaakt. Hij zei zelfs dat binnenwerk nep is. Daar klopt dus niks van. Zelfs binnenwerk zit er origineel in/ Blijkt alweer hoe 1 kereltje zoveel mensen op verkeerde dingen brengt...
Geen idee wie Leo is, maar die helm ziet er overtuigend uit, ik zie niet in waarom die nep zou moeten zijn....
Daar is 'ie weer!
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

Wees in elk geval maar blij dat je hem niet kent ;)
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

Peter wat denk je van de 2e helm? Volgens het verhaal erachter en weet ik het allemaal is ie origineel.

Hier nog 4 andere fotos van die helm:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

En nog een ander soort camo:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Is gewoon een helm netje (eventueel splittercamo overtrek) met muskietennet en splittertarn stukken ertussen. Gewoon id van mezelf, weet niet of dit ook echt werd gedaan.
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Zal ik de Duitse camo ook maar eens vanuit mijn verzamelgebied belichten :)

Zelf vind ik veldcamouflage het leukst.
Op deze foto is veldcamo te zien op de helmen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

En iets helemaal anders: gecamoufleerde bunker in Eben Emael 1940.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Geïmproviseerde camouflage van een Funkwagen (seinwagen) in Moerbeke, België, eind mei 1940. Deze Funkwagen werd telkens gecamoufleerd als er een tijdje halt gehouden werd.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

De tweede helm is moeilijk te zeggen, ik zou zeggen dat de schildering van de naam me wel orgineel lijkt.... wat de camou betreft weet ik het niet. De Duitsers ( mind you, ik ben geen expert ) hielden er verschillende methodes op na wat helmcamou betreft maar een net met reepjes splittertarnstof heb ik nog nooit gezien! De decal maakt me wel erg nieuwsgierig! Een zonnenwiel i.p.v. een "recht" hakenkruis werd bij sommige SS eenheden gebruikt, en ik meen me te herinneren dat ik ze ook ooit op foto's heb gezien dat ze in een dergelijke helmdecal ( wappen ) voorkwamen. Heb je meer en duidelijke foto's van de wappen en de helm? Bij dit soort camera's kun je beter bij natuurlijk licht fotograferen! ( Ik fotografeerde tot voor kort ook met een goedkope kamera... )

Groetjes, Peter.
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

prachtige helm!

zo'n camo helmen hebben wel iets prachtigs!
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

Idd de duitse camos zijn perfect. Eigenlijk beter dan die van nu. Word tijd dat ze stippel camo invoeren in het nederlandse leger:P Ik had dat van die reepjes stof ook maar verzonnen. Had nog wat resten liggen en tsja... dan schieten de ideen binnen. Het decal was trouwens foutje. Was een sauerland decal maar niet meer in mijn bezit. Gelukkig maar, want had me twijfels erover.

Grappig is op de laatst geposte foto boven dit bericht dat ze sloffen aanhebben. En kijk eens goed naar de overeenkomsten met de pantoffels op je kamer ;)
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Hier nog eentje uit de oude (forum)doos:

Afbeelding
Plaats reactie