Wo2 Camo

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Zouden jullie dit eventueel kunnen verderzetten in de babbelbox? een geintje van tijd tot tijd kan geen kwaad, maar er mag ook nog iets van het topic overeind blijven...
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

hahah

akkoord !
ik zal het maar verklappen
Als ik deze foto maak kan ik nooit 300 meter verder op ook op de foto staan ! ;)

hij was wel echt leuk :D

Afbeelding
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

k98s schreef:Sander Vw. Het binnenwerk is 100% origineel en hoort erin. Is ook nog nooit eruit geweest. Nooit gehoord dat leer bruin kleurt bij gebruik? Hou nu er maar over op. Weet er genoeg van en ben niet achterlijk. Je verzamelt nu net enkele jaren en dan zou je iemand die al 25 jaar verzamelt voor gek verklaren (die kennissen dus). Mail german helmets maar en vraag je het die of leer je huiswerk beter voor je iets zegt!
nee sorry, maar het zijn fakes, ik heb ze al eens aan Nick Herpoel laten zien, een helm expert (bekend op dit forum als fritz) en die zegt ook dat ze fake's zijn, wat die 25jaar betreft, pfiew kan me echt niet schelen, die zou beter z'n huiwerk studeren

aan de mods. ,sorry maar als het over zulke dingen gaat kan ik echt niet ophouden
eb28btoi
Lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 20 feb 2005, 23:22

Bericht door eb28btoi »

Hier mijn m42 die nu zo,n 17 jaar in mijn bezit is
komt uit frankrijk en heb ik zelf gevonden bij een boer bij het plaatsje Trevoux zo,n 25 km van Lion
zo als je op de foto kunt zien is het binnenwerk zeer slecht en is het leer hier en daar gebroken ook is de kinriem verloren gegaan
[img][IMG]http://img110.echo.cx
[/img][url=http;//img110.echo.cx/my.php/image=front2mm.jpg][IMG]http://img110.echo.cx
Laatst gewijzigd door eb28btoi op 18 apr 2005, 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Fons
Lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 15 aug 2004, 23:16
Locatie: Huizen

Bericht door Fons »

Ik zie geen foto?
eb28btoi
Lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 20 feb 2005, 23:22

Bericht door eb28btoi »

als het goed is zie je nu een link voor een foto
heb nog twee fotos maar krijg ze met geen mogelijkheid op dit forum
Gebruikersavatar
Fons
Lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 15 aug 2004, 23:16
Locatie: Huizen

Bericht door Fons »

Via de link kan ik hem nu inderdaad zien, mooie helm!
Ben benieuwd naar het binnenwerk, gewoon blijven proberen op imageshack.
Fritz
Lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 21 okt 2003, 21:14
Locatie: Belgium

Bericht door Fritz »

k98s schreef:Sander Vw. Het binnenwerk is 100% origineel en hoort erin. Is ook nog nooit eruit geweest. Nooit gehoord dat leer bruin kleurt bij gebruik? Hou nu er maar over op. Weet er genoeg van en ben niet achterlijk. Je verzamelt nu net enkele jaren en dan zou je iemand die al 25 jaar verzamelt voor gek verklaren (die kennissen dus). Mail german helmets maar en vraag je het die of leer je huiswerk beter voor je iets zegt!
Hallo

Geen reden om nerveus te reageren.
Sander vroeg me inderdaad om een reactie over deze camo helmen.
Ze zien er inderdaad niet goed uit. Om niet te zeggen zeer slecht. De eerste is een goeie poging maar die 2de is een echte ramp. Ik weet dat niemand graag zo'n reacties hoort maar iedereen moet wel eens door deze zure appel bijten.
Die 25 jaar verzamelen heeft daar weinig mee te maken. Ik ken mensen die al 30+ jaar verzamelen maar nog nooit 1 originele helm in hun bezit gehad hebben. Dezez mensen zijn dan ook zeer moeilijk te overtuigen maar, wat heb je eraan wanneer mensen u iets voorliegen?

Wat het binnenwerk van die eerst helm betrefd. Ziet er volgens mij goed uit (wel geen te beste foto's). Je zou eens moeten nakijken of the spanringen nog aanwezig zijn op de splitpinnen. Probeer ook eens te kijken welke datum er op de linerband staat. Kan interessant zijn. Kijk ook eens of er geen stempel onderaan het leer staat.
Dit zou een origineel verprutste model 42 helm kunnen zijn. Word de dag van vandaag enorm veel gedaan, jammer genoeg.

Gelieve uw opmerkingen of negatieve uitlatingen via PM te doen, want ik heb niet weer eens zin om opmerkingen te krijgen waar niemand mee geholpen word. Dus pm me gerust als je daar nood aan hebt :)

Hier is mijn bijdrage aan de topic.

Een M35 DD HEER Normandy camo helm. Grote maat 68

Groeten
Nick

Afbeelding

Afbeelding
eb28btoi
Lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 20 feb 2005, 23:22

Bericht door eb28btoi »

Afbeelding

Afbeelding

[/img]Afbeelding

Hier zijn ze dan
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

Sander Vw hier is toch ook het binnenwerk bruin. Ik ben er van overtuigd dat mijn binnenwerk klopt op die m42 alleen had ik me twijfels bij de gele strepen.
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

jup, da klop, mijn fout, maar nick heeft wel bevestigd dat het gier om 2 fakes gaat enof herwerkte na de oorlog....
einde discusie :wink:

laten we nog wat andere camo gaan bekijken
eb28btoi
Lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 20 feb 2005, 23:22

Bericht door eb28btoi »

hallo k98s

dit binnenwerk is volgens mij niet altijd zo bruin geweest
de helm heeft tot 17 jaar geleden altijd in een schuur/boerderij gelegen
in een vochtige en koude ruimte het leer is en was in een zeer slechte staat het eenigste wat ik er mee gedaan heb is het stof en stro vrij maken
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

Was alleen maar voorbeeld en hij heeft al gezegd dat ie zich vergiste.

Mooie helm trouwens
Fritz
Lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 21 okt 2003, 21:14
Locatie: Belgium

Bericht door Fritz »

Nog een camo helm.

Deze is een M40 SD LW helm

Deze is in zeer goeie staat wat meestal tot bijna altijd niet het geval is bij camo helmen. Camo helmen hebben meestal als kenmerk sterk gebruikt te zijn, zoals verf er bijna af, binnenwerk versleten, kapot, etc...
Maar deze is in zeeg goeie staat.

Groeten
Nick

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Zeer mooie helm, ik neem aan dat gezien de staat deze al lang in je bezit is? Zo zie je ze niet veel.
Daar is 'ie weer!
Plaats reactie