Een nieuwe paus

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

k98s schreef:
Laten we nu wel niet vergeten dat de vorige paus heel veel heeft gedaan voor de wereldvrede, dus daar zit je mis.


Staat wel dat ik dat heb geschreve maar dat was Tim.

Heb zelf echt niks met de paus te doen dus en ben er eigenlijk meer tegen. Maarja, laat het maar zijn gangetje gaan denk ik dan maar.
Gebruikersavatar
marc
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 01 feb 2005, 17:36
Locatie: Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door marc »

Harro schreef:
Marc 82 Recon schreef:kijk hij is lid geweest van de hitlerjugend en heeft gediend in het duitse leger

ik vind niet dat iemand die mensenlevens op zijn geweten heeft zo een taak kan vervullen
- HJ, dus? Is dat een misdaad dan?

- In 1944 in het Duitse leger. Eens zien, geboren in 1927 dus dat was gewoon als dienstplichtige. Wat is daar misdadig aan?

- Jij hebt hard bewijs dat hij mensenlevens op zijn geweten heeft? Wow, deel het met ons dan! Dat is unieke informatie!

Veder ben ik wel tegen deze paus maar niet om zijn "oorlogsverleden" (het is die heisa nauwelijks waard) maar vanwege zijn uitgesproken conservatieve standpunten m.b.t. aids, voorbehoedsmiddelen, verkrachting, abortus, feminisme, etc.
Volledig mee eens Harro.
Op die manier kan je voormalig dictator Honecker (die titel geef ik hem opzettelijk) van de DDR ook beschuldigen van dienst gedaan te hebben in het Duits leger, en zie hoe hij terecht is gekomen...En voormalige Bondskanseliers Brandt en Helmut Kohl dan?
Als het al of niet dienst nemen in Wehrmacht of HJ of wat dan ook al de norm is om een rechtschapen mens te zijn (of worden) - wat van een paus wel verwacht mag worden - dan vind ik het ver gekomen en dan hebben we hier echt wel alleswetende filosofen met een alles afwijzend vingertje in ons midden...°_0 Het hoeft dan niet eens meer te gaan of men tegen dan wel voor een leider van een Kerk is.
Trouwens,het hangt er allemaal van af aan welke kant je staat als de oorlog voorbij is:-)
De hiervoor opgesomde personen konden er toch ook niet aan doen dat ze niet in die tijd geboren zijn en dienst moesten nemen en wat weet ik nog. Hoe noemen ze dat? "Kind van zijn tijd?"
I finally found the perfect girl, I could not ask for more
She's deaf and dumb and overs*x*d and owns a liquor store
Gebruikersavatar
Mich
Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: 28 mar 2004, 22:43
Locatie: Haarlem

Bericht door Mich »

k98s schreef:
Stop aids now, tsja gaat moeilijk als al die mafkezen naar de paus lijstere.
en
Hij wel misschien, maar die in de oorlog niet. Daars trouwens een goede waargebeurde film over. Triest, als het erop aan komt doen ze niks.
Aangezien je klaar was voor kritiek, zijn dit twee punten waar ik me erg aan stoor. Ten eerste zijn de mensen die de paus aanhangen geen mafkezen. Juist met zo'n instelling gaat het fout.
En dan begin jij te klagen over het feit dat de paus in de oorlog niet genoeg voor de joden heeft gedaan. Een mening moet je niets slechts baseren op een (Hollywood) film die al dan niet waar gebeurt schijnt te zijn. Paus Pius XII heeft zich wel degelijk ingezet voor de Joden en andere vluchtelingen.

Verder vraag ik mij af of de tegenstanders van Ratzinger (als ik het zo maar even noem) wel alle geplaatste berichten lezen. Ratzinger moést vechten voor zijn vaderland. En er is een groot verschil tussen moeten en willen.
"They'll know that you've fought for your country
And no one will worry a bit..."

Siegfried Sassoon
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

Ik wist dat er wel een zon reactie zou komen. Ik vind de volgelingen die tegen aids zijn maar wel de paus volgen maar mafkezen. Zoiets hoort gewoon niet. Ook de paus moet deze problemen inzien en dit probleem toegeven! En ik snap ook best dat die films vaak worden opgefokt maar dan nog... Hij had zijn best 100x beter kunnen doen!
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Misschien baseer je je beter op feitenmateriaal ipv Hollywoodfilms ?
Want geef nu toe, het enige dat je over die paus weet zal wel zijn omdat je die film hebt gezien.
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

Over Ratzinger: In het derde rijk werd je gewoon meegesleept. Ik kan dat begrijpen en vind dit ook niet zon erg punt. Hoeveel andere belangrijke mensen hadden een taak in de wehrmacht die nu belangrijk functies voeren! En tsja... het was kiezen tussen je eigen dood of mee vechten en hij heeft echt nie met zijn 14e gedacht... Ik doe niet mee want dat mag niet. Verplaats jezelf even in zijn situatie!
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

Ik wil niet meer weten over de paus dan dat ik nu al weet. Het boeit me eigenlijk ook totaal niet. Die film is gebaseerd op keiharde feiten dus ontken dit maar niet... Vind het alleen erg jammer dat we weer zon ouderwetse hebben met zon ouderwetse ideeen..
Gebruikersavatar
Mich
Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: 28 mar 2004, 22:43
Locatie: Haarlem

Bericht door Mich »

k98s schreef:
Ik wil niet meer weten over de paus dan dat ik nu al weet. Het boeit me eigenlijk ook totaal niet. Die film is gebaseerd op keiharde feiten dus ontken dit maar niet...
Dit is een stomme houding en niet gepast op een forum waar je de zaken van een andere kant leert bekijken. Je bent totaal niet objectief omdat je je slechts conentreet op wat jij belangrijke informatie vind en wat niet. Maar ieder zijn mening natuurlijk.

Natuurlijk, ook ik ben niet erg blij met nog een conservatieve paus. De kerk moet met de tijd meegaan (tot op zekere hoogte natuurlijk, er zijn extreme uitzonderingen...) en met Ratzinger zullen we dit niet bereiken.
Er wordt echter al wel over hem gesproken als een soort van overgangspaus. Dus misschien is de volgende paus in sommige zaken (een stuk) milder.
"They'll know that you've fought for your country
And no one will worry a bit..."

Siegfried Sassoon
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Ze moeten gewoon een paus van 24 uitzoeken!!
Die ouwe die er nu zit is over een paar jaar toch weer de pijp uit, al die polen kunnen daar net zo goed in Rome blijven scheelt ze straks weer reiskosten!
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

Ik snap niet waarom ik alleen berichten naar me kop krijg gegooit. ik dacht dat het ook volgens de paus zijn principe was om mensen in zijn waarde te laten. Dit doe jij dus niet! Ik heb mijn mening en jij de jouwe en je hoeft me echt niet over te halen! Het is juist niet gepast op het forum dat jij telkens zit te zeuren. Repecteer mijn mening want het is gewoon zo! En natuurlijk kijk ik naar de dingen die meer slecht zijn dan goed. Dat gebeurt zo vaak bij iedereen! Ik snap ook wel dat ze genoeg goede dingen hebben gedaan maar dat van wo2 is gewoon zo! En juist, wat ik belangrijke info vind. Want dat is het ook!

Ps Stravers: ZO denk ik er ook over. En dan graag een van 24 die mordern is. En nee, kom niet aankakken dat dat niet nodig is. Hij hoeft niet op nikes te lopen ofzo maar heb het over zijn gedachten.
Gebruikersavatar
Mich
Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: 28 mar 2004, 22:43
Locatie: Haarlem

Bericht door Mich »

Ik heb geen zin en tijd om mensen die oogkleppen op hebben, zoals jijzelf, over te halen. Ik zie niet in hoe jij dit uit mijn vorige berichten weet af te lezen. En te zeuren zit ik al helemaal niet. Ik erger mij aan jou eenzijdige houding en daar heb ik commentaar op gegeven. Commentaar waar jij, volgens dit citaat, zelf om gevraagd heb.
Nouja, laat de reacties maar weer komen op mijn bericht. Ik ben er klaar voor!
"They'll know that you've fought for your country
And no one will worry a bit..."

Siegfried Sassoon
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

Dat staat er inderdaad maar er zijn genoeg andere die zelfde mening hier geven waar niks over word gezegd. En dat vind ik weer juist zwaar iritant! Ik laat mijn mening weten en haak niet af als wat word gezegd. Ik weet dat dat misschien niet leuk voor je is maarja... En wat betreft mijn 'eenzijdige houding' Het klopt wat er staat en toen is gebeurd en dat valt gewoon niet meer goed te praten. Ik pik nu het ergste ding eruit wat er de vorige eeuw wat betreft de paus is gebeurt eruit. En nog eens, ik weet ook wel dat die goede dingen heeft gedaan! Maarja laten we dan NU maar stoppen als je geen zin erin hebt, want dat he ik dus ook niet meer.
aklaw0748
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 apr 2005, 17:45

Bericht door aklaw0748 »

Ik heb gelezen dat aan het front ook geestelijken zaten en die moetsen niet mevechten, misschien was hij wel zoon iemand.
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Nogmaals
In 1943, at the age of 16 he was, along with the rest of his class, drafted into the Flak or anti-aircraft corps, responsible for the guarding of a BMW plant outside Munich. He was then sent for basic infantry training and was posted to Hungary, where he worked setting up anti-tank defences until he deserted in April 1944 (an offence punishable by death). In 1945 he was briefly held in an Allied POW camp. By June he was released, and he and his brother (Georg) entered a Catholic seminary.
http://en.wikipedia.org/wiki/Joseph_Cardinal_Ratzinger

Hij is hem gepeert...en daar stond de doodstraf op....;)
verellen
Lid
Berichten: 256
Lid geworden op: 26 sep 2004, 14:25
Locatie: geel

Bericht door verellen »

Stravers schreef:Ze moeten gewoon een paus van 24 uitzoeken!!
Die ouwe die er nu zit is over een paar jaar toch weer de pijp uit, al die polen kunnen daar net zo goed in Rome blijven scheelt ze straks weer reiskosten!
dat is waar,maar dan zit je met het probleem dat die paus dan waarschijnlijk zeer lang aan de macht is. dan zouden ze ook om de zoveel jaar terug verkiezingen moeten houden. dat vindt ik nog het beste. om da 5-10jaar verkiezingen van wie de paus wordt. is de huidige goed zal hij wel opnieuw verkozen worden, is hij slecht,dan niet
Plaats reactie