HJ m34 DubbelDecal?

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
militaria_assen
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 apr 2005, 15:41
Locatie: assen

Bericht door militaria_assen »

nou ik heb liever sinterklaas als buurman... :lol: heb zelf nog allerlei
helmen op mn verlanglijstje staan 8)
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

Ff vraagje tussendoor:

Wie weet wie een luftschutz (m38) helm uit aluminium droeg. Ik zou het echt niet weten. De gewone LS helmen zijn al enorm licht maar deze is nog lichter. Is wel zeker een ander metaalsoort. Is ook achterin niet met RL en cijfer gestanst zoals bij LS helmen. Ik dacht zelf aan Sa helm ofzo???

En wou ook graag weten of 250 - 350 duur is voor een SD Nskk helm waarvan het plaatje niet getekend maar echt decal is. Wel zijn de lijntjes van de vleugels niet meer zo mooi enzo.
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Bericht door Michael_Wittmann »

Sluit deze topic maar!
aub.
Mehr Sein Als Scheinen!
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: De HJ-Fw-Helm DD

Bericht door Peter »

militaria_assen schreef:Hallo verzamelaars :)

De HJ-Fw-Helm DD is van mij. Leuk om jullie reacties te lezen, Mimi, geinig, decals slecht qua opmaak?
kopie-decals? nee hoor. K98s: ja ik ken Ludwig Bear, heb tijdje terug de laatste 100 gedrukte helmboeken
(de bekende donkerrode boeken) gekocht en bij hem opgehaald. Ik verzamel al heel lang duitse helmen, ja
dan ken je een hoop verzamelaars in de wereld.
Peter, twijvel hoeft niet, deze helm met dubbeldecal bestond. Roep niet direct hard dat
het een nepperd is, volkomen flauwekul :lol: . Doe je lees- en huiswerk beter :!:
Nou, voor verdere info over deze helm, :arrow: mail mij of nog beter, naar bear of helmut weitze, die heb ik voor de volledigheid
hieronder vermeld. Zij kennen deze helm en weten er van.

Hello, thank you for your message. Yes, this helmet did exist. It is the helmet for HJ-Feuerwehrscharen. Most of the HJ boys were wearing either Luftschutz or Feuerwehr helmets, but this type we could purchase already a couple of times from private homes too. Best regards, Helmut Weitze

Met vriendelijke groet, en bedank. :?
Kun je me dan meer info geven over deze helm ( periode, materialen en foto's uit de oorlogsjaren van de helm in dracht )? Als ik het mis heb geef ik dat onmiddelijk toe :) Maar je ziet zoveel fantasie ontwerpen.... Kortom: foto's en artikelen over de helm graag! Ik ben benieuwd, en bovendien niet te beroerd om van m,n fouten te leren! :wink:
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: De HJ-Fw-Helm DD

Bericht door Peter »

Peter schreef:
militaria_assen schreef:Hallo verzamelaars :)

De HJ-Fw-Helm DD is van mij. Leuk om jullie reacties te lezen, Mimi, geinig, decals slecht qua opmaak?
kopie-decals? nee hoor. K98s: ja ik ken Ludwig Bear, heb tijdje terug de laatste 100 gedrukte helmboeken
(de bekende donkerrode boeken) gekocht en bij hem opgehaald. Ik verzamel al heel lang duitse helmen, ja
dan ken je een hoop verzamelaars in de wereld.
Peter, twijvel hoeft niet, deze helm met dubbeldecal bestond. Roep niet direct hard dat
het een nepperd is, volkomen flauwekul :lol: . Doe je lees- en huiswerk beter :!:
Nou, voor verdere info over deze helm, :arrow: mail mij of nog beter, naar bear of helmut weitze, die heb ik voor de volledigheid
hieronder vermeld. Zij kennen deze helm en weten er van.

Hello, thank you for your message. Yes, this helmet did exist. It is the helmet for HJ-Feuerwehrscharen. Most of the HJ boys were wearing either Luftschutz or Feuerwehr helmets, but this type we could purchase already a couple of times from private homes too. Best regards, Helmut Weitze

Met vriendelijke groet, en bedank. :?
Kun je me dan meer info geven over deze helm ( periode, materialen en foto's uit de oorlogsjaren van de helm in dracht )? Als ik het mis heb geef ik dat onmiddelijk toe :) Maar je ziet zoveel fantasie ontwerpen.... Kortom: foto's en artikelen over de helm graag! Ik ben benieuwd, en bovendien niet te beroerd om van m,n fouten te leren! :wink:
Te snel geoordeeld: :oops: :oops: dit soort helmen hebben inderdaad bestaan!!! Militaria-Assen, bedankt voor de info! :wink:
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Bericht door Michael_Wittmann »

(***) ook DD?
Mehr Sein Als Scheinen!
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Bericht door Michael_Wittmann »

of alleen SD
Mehr Sein Als Scheinen!
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Ook DD! Fotografisch bewijs en uitleg gehad, spijkerhard bewezen! Ze hebben bestaan, met dank aan Assen-Militaria.
Daar is 'ie weer!
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

Ja maar nu moet ie ook nog echt zijn!
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Tja, dat is vanaf een foto moeilijk te zeggen. Dan moet ik het live zien ( eerste keer dat ik een dergelijke helm live zie overigens.. ) maar als het 100% orgineel is dan heb je een mooi item! :P
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Bericht door Michael_Wittmann »

Ma heb al geruil;t en niks meer om er tegenover te zette:|:(
Mehr Sein Als Scheinen!
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Bericht door Michael_Wittmann »

Sluit deze topic maar! aub

mvg
Mehr Sein Als Scheinen!
Plaats reactie