Een nieuwe paus

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Hoe ouder men is, hoe meer ervaring men heeft, zon jonge heeft zeker niet zoveel ervaring als een oudere.
Infanterie: Königin aller Waffen!
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Marc 82 Recon schreef:kijk hij is lid geweest van de hitlerjugend

en heeft gediend in het duitse leger

ik vind niet dat iemand die mensenlevens op zijn geweten heeft zo een taak kan vervullen
een mens die oprecht berouw toont kan in die functie meer waard zijn dan elk ander....

Theoretisch...
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
de loos
Lid
Berichten: 163
Lid geworden op: 19 apr 2005, 19:22
Locatie: Duffel, Belgie
Contacteer:

Bericht door de loos »

Arjen schreef:
Marc 82 Recon schreef:kijk hij is lid geweest van de hitlerjugend

en heeft gediend in het duitse leger

ik vind niet dat iemand die mensenlevens op zijn geweten heeft zo een taak kan vervullen
een mens die oprecht berouw toont kan in die functie meer waard zijn dan elk ander....

Theoretisch...
ik vind persoonlijk dat marc 82 recon gelijk heeft
ik vind dat niet kunne :?
http://www.remaindersofww2.tk ! (forten rond antwerpen)
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Misschien kan "de loos" dan reageren op mijn vragen aan "Marc 82 recon"...

- HJ, dus? Is dat een misdaad dan?

- In 1944 in het Duitse leger. Eens zien, geboren in 1927 dus dat was gewoon als dienstplichtige. Wat is daar misdadig aan?

- Jij hebt hard bewijs dat hij mensenlevens op zijn geweten heeft? Wow, deel het met ons dan! Dat is unieke informatie!

Verschillende bronnen zeggen dat Radzinger in 1945 deserteerde!

Arjen: Verder ben ik wel tegen deze paus maar niet om zijn "oorlogsverleden" (het is die heisa nauwelijks waard) maar vanwege zijn uitgesproken conservatieve standpunten m.b.t. aids, voorbehoedsmiddelen, verkrachting, abortus, feminisme, etc.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

de loos schreef:ik vind persoonlijk dat marc 82 recon gelijk heeft
ik vind dat niet kunne :?
Waarom niet? Heeft hij gezondigd volgens jouw? In welk opzicht? En als hij gezondigd heeft, is hij dan geen goed christen meer?
Gebruikersavatar
de loos
Lid
Berichten: 163
Lid geworden op: 19 apr 2005, 19:22
Locatie: Duffel, Belgie
Contacteer:

Bericht door de loos »

antwerpx schreef:
de loos schreef:ik vind persoonlijk dat marc 82 recon gelijk heeft
ik vind dat niet kunne :?
Waarom niet? Heeft hij gezondigd volgens jouw? In welk opzicht? En als hij gezondigd heeft, is hij dan geen goed christen meer?
dat nog wel, zo zijn er nog wel denk ik
maar het is nu ook niet dat ik de paus haat é :?
ik snap het gewoon niet dat hij de paus kan worden :?
http://www.remaindersofww2.tk ! (forten rond antwerpen)
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Let vooral op de onderstreepte zinnen en woorden!!!

http://en.wikipedia.org/wiki/Joseph_Cardinal_Ratzinger

When Ratzinger turned 14 in 1941, he joined the Hitler Youth, in which membership was legally required after 1938. National Catholic Reporter correspondent and biographer John Allen writes that Ratzinger was an unenthusiastic member who refused to attend meetings. Ratzinger has mentioned that a Nazi mathematics professor arranged reduced tuition payments for him at seminary. While this normally required documentation of attendance at Hitler Youth activities, according to Ratzinger, his professor arranged that the young seminary student did not need to attend those gatherings to receive a scholarship.

In 1943, when he was 16, Ratzinger was drafted into the German Army. He and many of his classmates were drafted into the Flak or anti-aircraft corps. They were posted first to Ludwigsfeld, north of Munich, as part of a detachment responsible for guarding a BMW aircraft engine plant that used slave labour from Dachau. Next they were sent to Unterföhring, northwest of Munich, and briefly to Innsbruck. From Innsbruck their unit went to Gilching to protect the jet fighter base and to attack Allied bombers as they massed to begin their runs towards Munich. At Gilching, Ratzinger served in telephone communications.

On September 10, 1944 his class was released from the Flak Corps. Returning home, Ratzinger had already received a new draft notice for the Reichsarbeitdienst. He was posted to the Hungarian border area of Austria which had been annexed by Germany in the Anschluss of 1938. Here he was trained in the "cult of the spade" and upon the surrender of Hungary to Russia was put to work setting up anti-tank defences in preparation for the expected Red Army offensive. November 20, 1944 his unit was released from service.
Ratzinger again returned home. After three weeks passed, he was drafted into the army at Munich and assigned to the infantry barracks in the center of Traunstein, the city near which his family lived. After basic infantry training, his unit was sent to various posts around the city. They were never sent to the front.

In late April or early May, days or weeks before the German surrender, Ratzinger deserted. He left the city of Traunstein and returned to his village on the outskirts. Desertion was widespread during the last weeks of the war, even though in principle punishable by death; executions, frequently extrajudicial, continued to the end.
He was briefly interned in an open air prisoner of war camp near Ulm and was released on June 19, 1945.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Mich
Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: 28 mar 2004, 22:43
Locatie: Haarlem

Bericht door Mich »

Ik ben het volledig met Harro eens en juig zijn vorige bericht van harte toe! :)
Ik blijf erbij dat willen en moeten twee totaal verschillende zaken zijn.
"They'll know that you've fought for your country
And no one will worry a bit..."

Siegfried Sassoon
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

De paus in andere tijden...

Afbeelding
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Harro schreef: Arjen: Verder ben ik wel tegen deze paus maar niet om zijn "oorlogsverleden" (het is die heisa nauwelijks waard) maar vanwege zijn uitgesproken conservatieve standpunten m.b.t. aids, voorbehoedsmiddelen, verkrachting, abortus, feminisme, etc.
Oei; klinkt niet zo goed die paus.
Conservatief mbt aids,voorbehoedsmiddelen,verkrachting,abortus???
da's vrij ziek vind ik.

Wat dat betreft ben ik het met je eens en tegen de paus, wat betreft zijn verleden in het duitse leger: hij deed het niet met plezier dus...
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Harro schreef:De paus in andere tijden...

Afbeelding
Mooie HJ ski cap :) :P
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
John Rambo
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 14 sep 2004, 15:45
Locatie: Apeldoorn

Bericht door John Rambo »

zou hij die nog hebben? :P
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

jopie popie jahaaaa, och dat was die andere.. :lol: :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Brianlinden schreef:
In 1943, at the age of 16 he was, along with the rest of his class, drafted into the Flak or anti-aircraft corps, responsible for the guarding of a BMW plant outside Munich. He was then sent for basic infantry training and was posted to Hungary, where he worked setting up anti-tank defences until he deserted in April 1944 (an offence punishable by death). In 1945 he was briefly held in an Allied POW camp. By June he was released, and he and his brother (Georg) entered a Catholic seminary.
http://en.wikipedia.org/wiki/Joseph_Cardinal_Ratzinger
Vergelijk eens met de huidige tekst op wikipedia:
In late April or early May, days or weeks before the German surrender, Ratzinger deserted. He left the city of Traunstein and returned to his village on the outskirts. Desertion was widespread during the last weeks of the war, even though punishable by death; executions, frequently extrajudicial, continued to the end. In the days preceding imminent German defeat, however, many deserted for fear of the more salient Allied threat. Diminished morale, and the greatly diminished risk of execution from a preoccupied German military, also contributed notably to pervasive desertion. He was briefly interned in an open air prisoner of war camp near Ulm and was released on June 19, 1945.
Het verhaal dat hij al in '44 was gedeserteerd viel me eerst niet op...tot we gisteren op school tijdens godsdienst een artikel van 'De Standaard' behandelden waarin ook doodleuk april 1944 als desertieperiode werd aangegeven. Vrij onlogisch leek mij, want in dat geval moest hij zichzelf nog een jaar staande zien te houden in toch een zeer lastig klimaat. De lerares had er een andere mening over, maar ik heb vandaag maar even een briefje afgegeven waarin de oncorrectheid uit de doeken werd gedaan.
Ik verwacht mij aan een zwaar mondeling examen :)
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

Harro schreef:Misschien kan "de loos" dan reageren op mijn vragen aan "Marc 82 recon"...

- HJ, dus? Is dat een misdaad dan?

- In 1944 in het Duitse leger. Eens zien, geboren in 1927 dus dat was gewoon als dienstplichtige. Wat is daar misdadig aan?

- Jij hebt hard bewijs dat hij mensenlevens op zijn geweten heeft? Wow, deel het met ons dan! Dat is unieke informatie!

Verschillende bronnen zeggen dat Radzinger in 1945 deserteerde!

Arjen: Verder ben ik wel tegen deze paus maar niet om zijn "oorlogsverleden" (het is die heisa nauwelijks waard) maar vanwege zijn uitgesproken conservatieve standpunten m.b.t. aids, voorbehoedsmiddelen, verkrachting, abortus, feminisme, etc.
Is het een misdaad goh in de ogen van duitsland die tijd was het zeker geen misdaad maar zelfs iets goed, was ook maar de enige jongerenbeweging die nog toegelaten was.

Sjah hij is ingelijfd in het leger zoals zovelen is dat misdadig nou in die tijd was dat normaal voor jonge mannen om in oorlogstijd te moeten dienen in het leger (toevallig wel het leger van Hitler maarja kan hij niet aan doen dat zijn legerleiding zo een idiote gedachten er op nahield)

er kleeft misschien geen bloed aan zijn handen maar de kans is ontzettend groot dat er piloten en aircrews omgekomen zijn door zijn hulp.

mijn probleem met de paus is dat hij met wil of met tegenzin hier aan mee heeft gewerkt en ik vind niet dat zo een persoon de juiste persoon is om zo een wereldlijke macht uit te oefenen aangezien het eigenlijk een voorbeeldfunctie is.
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Plaats reactie