[Centraal] Storingen/Bereikbaarheid etc.

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Gesloten
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Het forum is van 12.30 tot circa 19.00 uur niet bereikbaar geweest. Bezoekers kregen de foutmelding dat een van de database tabellen "kwijt" was.

Deze tabel was niet kwijt maar geblokkeerd. De server was gecrashed en automatisch opnieuw opgestart. Die crash heeft echter midden in een bewerking plaatsgevonden, waardoor de tabel werd gesloten en niet meer door de forumsoftware kon worden geopend.

Welnu, alle forumtabellen zijn gecontroleerd en de bewuste tabel is weer geactiveerd, waardoor het forum direct weer operationeel was.

De crash die de server in de eerste instantie deed herstarten is niet gemakkelijk na te pluizen. In ieder geval heb ik een aantal dingen veranderd en geupdate. Het is even afwachten of dat een oplossing is of dat de crash terugkomt: als dat zo is zal het hier te lezen zijn.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Het heeft er de schijn van dat ik inmiddels het stukje software gevonden heb dat verantwoordelijk is voor de crash. Deze is nu geupdate en we wachten even af hoe dat zich houdt. Werkt het niet, dan flikker ik het gehele softwaredingetje eraf en pak ik een andere leverancier voor wat betreft die software.

Over welke software het gaat kan veiligheidshalve hier niet worden geetaleerd.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Circa 17.30 tot 17.50 niet bereikbaar geweest. Oorzaak was stroomuitval. Hoewel de server voorzien is van noodstroomvoorziening, is de internetverbinding wel gevoelig voor stroomuitval, waardoor het forum enige tijd niet bereikbaar is geweest.

Excuses voor het ongemak
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Zoals aangekondigd is de server vanaf half 1 's nachts niet bereikbaar geweest. De server was down in verband met een migratie. De oude server is vervangen met een nieuwe.

Dit draaiden we voorheen:
iPentium 800MHz
512MB SD-RAM
80GB 1x2 RAID1
300VA UPS

En dit draaien we nu:
iPentium 530 HT 3.0GHz
2GB (400MHz DDR, dualchannel)
200GB 1x2 RAID1
1000VA UPS

Rond een uur of half drie kwam een en ander weer online, om met enige regelmaat niet beschikbaar te zijn in verband met het configureren. Omstreeks 05.00 uur waren de meeste handelingen afgerond.

Wanneer er iets anders is dan voorheen, bijvoorbeeld dat iets niet meer werkt, terwijl het gisteren nog functioneerde, neem dan even contact op met Proos, via het bekende emailadres:

Afbeelding

Ik ga nu slapen, ik hoor het wel wat er allemaal niet werkt :+
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Morgen (2 augustus 2005) zijn we tussen 14.00 en 15.00 uur ergens even vijf tot tien minuten uit de lucht. Reden is 't omschakelen op een andere lijn.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Het forum is van ongeveer 12.45u tot iets voor 13.30u niet te bereiken geweest.

De reden was een verplaatsing van wat elektronische apparaten.
Alles is weer opnieuw opgestart en we zijn er weer.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Martijn schreef: Alles is weer opnieuw opgestart en we zijn er weer.
Mooi zo! :) _/-\o_
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Kon zelf afgelopen donderdag, 11 augustus, niet op het forum komen, lag dat aan de bereikbaarheid van het forum of was er aan mijn zijde iets mis?.
Collector of uniforms of the enemy
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Mooyman schreef:Kon zelf afgelopen donderdag, 11 augustus, niet op het forum komen, lag dat aan de bereikbaarheid van het forum of was er aan mijn zijde iets mis?.
http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=9642

Zie het bericht van Martijn.
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Goed, ik word binnenkort gebeld.... op een nog onbekend tijdstip. Na dat belletje moet ik binnen twee uur een aantal instellingen op de server veranderen om bereikbaar te blijven. Aangezien ik niet weet wanneer ik gebeld ga worden en ook niet altijd internet bij de hand heb kan het dus misschien gebeuren dat ik niet op tijd ben. Daarvoor alvast op voorhand mijn excuses.

Het bovenstaande heeft alles te maken met de twee maal onbereikbaarheid gedurende mijn vakantie. Als het goed is verhelpen we mogelijke herhaling door deze aanpassingen.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gesloten