luik-bastenaken-luik

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Kilroy
Lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 16 jan 2005, 20:35
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Kilroy »

Euh, wat stelt Nederland dan eigenlijk voor in de wielrennerij ?
Een zaak is niet noodzakelijkerwijs rechtvaardig omdat een mens er voor sterft (Oscar Wilde).
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Nederland nog minder, maar niet veel minder. Doet dat er toe? Narco heeft het over de Belgen en dat er niet veel goede renners meer uit België komen. En op basis van één renner die veel wint en een handvol die ook redelijk meekomen moet ik hem gelijk geven.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Kilroy
Lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 16 jan 2005, 20:35
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Kilroy »

Harro schreef:"redelijk meekomen"
:roll:
Een zaak is niet noodzakelijkerwijs rechtvaardig omdat een mens er voor sterft (Oscar Wilde).
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

MaximusAurelius schreef:Niet veel goede renners meer? Tom Boonen is toch een Belg.....
Daar kunnen de meeste nederlanders nog wel wat van leren.

Ben ik het niet helemaal mee eens. Boonen is een hele goede renner, hij kan goed sprinten en aanvallen. Maar als jij hem in een bergetape tegen Boogerd laat rijden dan wordt Boonen eraf gereden. :)
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Harro schreef:Maakt Tom Boonen dan in zijn eentje dat er wel veel goede Belgische renners zijn? Ik begrijp Nacro wel. Boonen, Nuyens, maar veel meer is er op het moment niet.
Als je meer wielrennen kijkt/volgt dan zie je vanzelf wel dat er nog veel jong Belgisch talent rondrijd. Zoals Björn Leukemans, Preben van Hecke, Pieter Mertens en zo nog wel paar jongens. Niet jong meer , maar wat te denken van Nico Eeckhout?
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

Toch niet gewoon omdat hij in Humo heeft gestaan bij Jonge Leeuwen? :)
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Kilroy schreef:
Harro schreef:"redelijk meekomen"
:roll:
Tsja, b.v. de Australiërs, Amerikanen, Duitsers, Italianen en Spanjaarden hebben zoveel toppers, daar kunnen Nederland en België gewoon niet aan tippen. Ergo, de Belgen en Nederlanders kunnen aardig meekomen maar zitten niet aan de top. Dat kan een topper als Boonen niet verbloemen. Kijk naar het grote en kleine rondewerk en naar de grote klimkoersen. Waar zijn al die Belgen in San Remo, Luik, Lombardije, Zwitserland, Baskenland, de Giro, de Tour?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Harro schreef:
Kilroy schreef:
Harro schreef:"redelijk meekomen"
:roll:
Tsja, b.v. "knip", Amerikanen, "knip" zoveel toppers, daar kunnen Nederland en België gewoon niet aan tippen. ?
Bobby Julich, George Hincapie en Lance...wie volgens jou dan nog meer?
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

b.v. Landis, Danielson, Zabriskie, e.a.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Kilroy
Lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 16 jan 2005, 20:35
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Kilroy »

Harro schreef:Waar zijn al die Belgen in San Remo, Luik, Lombardije, Zwitserland, Baskenland, de Giro, de Tour?
Je vergeet er nog 'n paar, Parijs - Roubaix en Ronde Van Vlaanderen... :P
Een zaak is niet noodzakelijkerwijs rechtvaardig omdat een mens er voor sterft (Oscar Wilde).
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Harro schreef:b.v. Landis, Danielson, Zabriskie, e.a.
Ik vind deze rijders niet boven bepaalde Nederlandse rijders uitsteken hoor. Hoewel Danielson wel te boek staat als een talent en je hier later misschien nog veel over zal horen.
Laatst gewijzigd door Skylighter op 25 apr 2005, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Nee, die vergeet ik helemaal niet. Of zijn dat plotseling grote klimkoersen?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Maar moet ik nu opeens de mening van Narcolepticus gaan verdedigen?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Kilroy
Lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 16 jan 2005, 20:35
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Kilroy »

Harro schreef:Nee, die vergeet ik helemaal niet. Of zijn dat plotseling grote klimkoersen?
Grote klimkoersen niet, maar als je die op je palmares mag bijschrijven betekent dat wel iets. 8)
Een zaak is niet noodzakelijkerwijs rechtvaardig omdat een mens er voor sterft (Oscar Wilde).
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Harro schreef:Maar moet ik nu opeens de mening van Narcolepticus gaan verdedigen?
Je gaat er zelf op in ;)
Gesloten