Zweeds jasje met SS emblemen

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

jah, wat is daarmee?
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

(wegens dubbele post verwijderd...)
Laatst gewijzigd door willysproject op 25 apr 2005, 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Heb je een foto van hoe het wel moet zijn dan? Ik ben niet zo into Duits spul...
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

Ik blijf er bij dat die adelaar repro is... Zo'n patroon van adelaar heb ik immers nog nooit als origineel gezien.... Dingen zoals 'patronen' en vormen van kentekens kun je steeds op foto zien en hoef je niet in je handen te hebben om te zien...

Doe zelf de vergelijking...

Adelaar op de Zweedse vest:
Afbeelding

Enkele originele adelaars:
Afbeelding
Afbeelding

Kraagspiegel op Zweedse vest:
Afbeelding

Originele Bevo rune kraagspiegel:
Afbeelding

Ik denk dat iedereen wel de merkelijke verschillen ziet...

Moest men mij die vest te koop aanbieden, dan zou ik passen...

MvG,
Gerd
Gebruikersavatar
Fons
Lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 15 aug 2004, 23:16
Locatie: Huizen

Bericht door Fons »

killingspree schreef:hoi iedereen !
dit is in elk geval niet zo'n pruts frank witte jasje en ook een ander model wat hij iedereen aan smeert !

niels
FF wat anders, ik vind het niet zo netjes om die jongen hier af te kraken. Ik heb verschillende keren zaken gedaan met Frank, mij heeft hij nog nooit iets aangesmeerd!
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

FF wat anders, ik vind het niet zo netjes om die jongen hier af te kraken. Ik heb verschillende keren zaken gedaan met Frank, mij heeft hij nog nooit iets aangesmeerd!
nou ik weet trouwens wel wat die spullen hem kosten !
zweeds nep jasje voor 85€ vind ik behoorlijk wat
en als je met hem zaken doet moet je altijd wat van je prijs doen. nee hoor sorry maar dat werkt zo niet vandaar mijn post !
Ik denk dat iedereen wel de merkelijke verschillen ziet...

Moest men mij die vest te koop aanbieden, dan zou ik passen...

MvG,
Gerd
gert, niet verkeerd bedoeld en zoveel verstand heb ik er ook niet van maar is het niet dat er meedere soorten ss rune zijn ? je laat nu 1 voorbeeld zien maar er zijn misschien wel 20 verschillende makers geweest ( die allemaal wel aan eisen moeten voldoen ) maar ik kan me niet voor stellen dat IEDERE ss'er de zelfde rune op zijn kraag heeft ! toch ?

gr van niels
Gebruikersavatar
Fons
Lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 15 aug 2004, 23:16
Locatie: Huizen

Bericht door Fons »

killingspree schreef:
FF wat anders, ik vind het niet zo netjes om die jongen hier af te kraken. Ik heb verschillende keren zaken gedaan met Frank, mij heeft hij nog nooit iets aangesmeerd!
nou ik weet trouwens wel wat die spullen hem kosten !
zweeds nep jasje voor 85€ vind ik behoorlijk wat
en als je met hem zaken doet moet je altijd wat van je prijs doen. nee hoor sorry maar dat werkt zo niet vandaar mijn post !

Ik kom dagelijks items tegen die te duur zijn, dan moet je ze gewoon niet kopen vind ik. Maar het gaat me er om dat je op dit forum meteen zijn voor-en achternaam vermeld, als iemand dat bij mij zomaar zou doen met de vermelding er bij dat ik rotzooi verkoop zou me dat behoorlijk kwaad maken!
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

Niels,

Het gaat hem hier om het 'type'... Het exemplaar op het zweedse jasje is niet correct...

Hier zijn enkele andere correcte Bevo kraagspiegels... Er zitten enkele tussen die nog op een stuk kraag zitten... Let eens op HOE de wol van een GEDRAGEN vest er zou moeten uitzien... (En vergelijk dat eens met de toestand van de geposte zweedse vest...)

Me dunkt dat, indien deze vest werkelijk zou gedragen zijn... , ze niet veel actie gezien heeft...
(Of is dat typisch aan een vest van de Nederlandse Waffen-SS gevechtseenheden...??? :roll: :evil: :evil: :evil: :wink: )

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gerd
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

tja dat risico loop je als je zoiets verkoopt !
ik ben niet de enige die er zo over denkt hoor !ik zeg niet dat frank slecht is ! dat heb je me niet horen zeggen alleen de jasjes met die prijs ! ik heb me daar toen gewoon mee gekloot klaar ! mag ik toch wel zeggen of niet dan !
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Natuurlijk zijn er verschillende soorten runen. Ik denk dat Gerd wou aantonen dat de rune op de vest een nagemaakte Bevo rune is, en daarom heeft gij daarbij ook een echte Bevo gepost.
killingspree schreef:
FF wat anders, ik vind het niet zo netjes om die jongen hier af te kraken. Ik heb verschillende keren zaken gedaan met Frank, mij heeft hij nog nooit iets aangesmeerd!
nou ik weet trouwens wel wat die spullen hem kosten !
zweeds nep jasje voor 85€ vind ik behoorlijk wat
en als je met hem zaken doet moet je altijd wat van je prijs doen. nee hoor sorry maar dat werkt zo niet vandaar mijn post !
Ik denk dat iedereen wel de merkelijke verschillen ziet...

Moest men mij die vest te koop aanbieden, dan zou ik passen...

MvG,
Gerd
gert, niet verkeerd bedoeld en zoveel verstand heb ik er ook niet van maar is het niet dat er meedere soorten ss rune zijn ? je laat nu 1 voorbeeld zien maar er zijn misschien wel 20 verschillende makers geweest ( die allemaal wel aan eisen moeten voldoen ) maar ik kan me niet voor stellen dat IEDERE ss'er de zelfde rune op zijn kraag heeft ! toch ?

gr van niels
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

ik ben volledig overtuigd ! van de foto's !
is wel erg jammer

maar ja een duitser blijft een duitser ;) hahahah
wel erg jammer voor darryl !
waarom verzint zo iemand zoiets vraag je je dan af !
hij had ook nog een ss zeltbahn liggen die aan flarde was gescheurd zou die dan ook nep zijn !
hmm minder

gr niels
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Uhhh watblief!

Ik heb helemaal niets verzonnen!!!!
Dan moet je bij de veteraan zijn en niet bij mij!!
Het is een oude kennis van mijn opa en die belde op een dag, mijn opa vertelde hem dat zijn kleinzoon wo2 verzamelde, nou kom dan maar eens met die kleinzoon naar mij was het antwoord!!

Hij heeft nog een ss zeltbahn liggen (tenminste het lijkt op een ss zeltbahn) en een fotoboek!
en idd die ss zeltbahn is kapot!

Nu zie ik ook dat de runen en de aderlaar niet goed zijn...jammer. In ieder geval bedankt voor je hulp Willy's project :) Ik weet niet of je de close-up van de rode bies nog wil zien?
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

Uhhh watblief!

Ik heb helemaal niets verzonnen!!!!
Dan moet je bij de veteraan zijn en niet bij mij!!
uiteraard bij die veteraan en niet bij jou he ! kom zeg ik ga jou hier van niks verwijten, haah zou vraai worden

nee darryl

jou ( fout ) is het niet

unne pruus blief unne pruus darryl
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

killingspree schreef: waarom verzint zo iemand zoiets vraag je je dan af !
Is dit niet voor mij bedoeld dan?

Nou oke, dan heb ik de zin verkeerd begrepen....Na dit alles ga ik toch nog eens ff langs bij die veteraan...
Ik wil nou wel eens het ''echte'' verhaal horen!
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Darryl schreef:
Ik bel hem vanavond nog voor zijn naam en..............

Wat ik nog vergeten ben te zeggen het jasje is van een oudoom...
Het "verhaal" wordt steeds ingewikkelder, als ik het goed begrijp weet je niet hoe je oudoom heet :? :roll: .
Collector of uniforms of the enemy
Plaats reactie