Wat zit er in een webingset en hoe duur is het??

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Ik kan je aanraden te kijken op site's al marktplaats.nl, ebay(.com, .nl, .de, .be enz; enz.), speurders.nl, qoop.nl en al dit soort site's. Daar kun je veel spullen goedkoper vinden dan bovenstaande prijzen.
Hier is het echter wel opletten geblazen daar er wel replica als orgineel wordt aangeboden, na-oorlogs als orgineel, bijv. geen Duits maar Zweeds spul toch als Duits aangeboden en zo zijn er nog wel wat dingen op te noemen. Je moet je dus wel verdiepen in bepaald spul dat je hebben wil voordat je daar gaat lopen bieden. Daarnaast kun je natuurlijk altijd hier op het forum spullen waarin je geinteresseerd bent plaatsen om het te laten 'keuren'. Je krijgt hier vanzelf meer ervaring in. :) 8)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

precies.. ook als je je verzamelkring groter maakt zie je dat je meer krijgt aangeboden, en meestal is dat toch wat goedkoper dan een handelaar..
Gebruikersavatar
WO2 Joost
Lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 mar 2005, 17:40
Locatie: Beek en Donk

Bericht door WO2 Joost »

Bedankt allemaal ik zal eens gaan kijken en ik zeg wel waneer ik iets gekocht heb.


Joost
Gebruikersavatar
WO2 Joost
Lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 mar 2005, 17:40
Locatie: Beek en Donk

Bericht door WO2 Joost »

Heeft iemand een foto van een webingset waar je duidelijk op kunt zien hoe het allemaal in elkaar zit?

Joost
Gebruikersavatar
lt. Tim
Lid
Berichten: 120
Lid geworden op: 13 jan 2005, 21:25
Locatie: kerkrade

Bericht door lt. Tim »

Is inderdaad best wel duur jah, voor k98 pouch heb ik 10 euro betaald (was wel een klein scheurtje in het klepje).
-A man is not dead, until he is forgotten-
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

http://www.mp44.nl is zeker aan te raden.

Pas trouwens op met de benaming 'webbing' als je het over Duits hebt...de Duitsers habben ook wel uitrusting uit webbing, maar over het algemeen zullen die stukken duurder uitvallen dan de standaard uitrusting.
Gebruikersavatar
WO2 Joost
Lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 mar 2005, 17:40
Locatie: Beek en Donk

Bericht door WO2 Joost »

Eh dat begrijp ik niet helemaal wat bedoel je daarmee Antwerpx? :? :?

Joost
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

WO2 Joost schreef:Eh dat begrijp ik niet helemaal wat bedoel je daarmee Antwerpx? :? :?

Joost
Webbing is in principe een dikke, stevige kaki stof. De Britse WOII (en WOI) uitrusting bestaat voor het grootste deel uit deze stof - Duitse uitrusting daarentegen is voornamelijk van leer gemaakt. Meer er bestonden ook van veel Duitse uitrsutingstukken uitvoeringen in webbing (aanvankelijk bedoeld voor gebruik in Afrika). Voorbeelden zijn koppels, 'Y-riemen', bajonethouders...
Die dingen zijn vaak duurder dan hun leren broertjes.
Gebruikersavatar
WO2 Joost
Lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 mar 2005, 17:40
Locatie: Beek en Donk

Bericht door WO2 Joost »

Oh dus als ik iets vraag moet ik gewoon vragen om uitrsting stukken van leer? En heeft iemand van een uitrustings set :P foto's ofzo?

Joost
Plaats reactie