welke groepen?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Over Overloon? betekend dit dat jullie uit de buurt komen van Overloon? gaat het dan over de slag om Overloon of om het museum zelf?
Gebruikersavatar
max
Lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 17 jan 2005, 23:25
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door max »

Zou beter een werkstuk maken over 'hoe schrijf ik nederlands' !

artikel 12 forumreglement: Probeer spelfouten uit je bericht te halen. Neem de tijd voor een post. Iedereen maakt spelfoutjes, maar laat gewoon zien dat je de taal serieus neemt. BreEzAh-taal is voorts niet toegestaan
Aprés moi, le déluge
http://www.dambusters.be
Doccy

werkstuk

Bericht door Doccy »

Ik moet ook een werkstuk maken over Overloon.
Dat moet i.v.m. 21 maart, 4/5 mei en 9 mei.

Hebben jullie misschien ook antwoord op de vragen:
En waarom waren deze groepen het mikpunt van de haat?
Welke nazorg word er aan de overledenen geboden zinds WO2?

Alvast hartelijk bedankt,
groetjes doccy.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Zorg voor de overledenen??? Bedoel je niet de nabestaanden of de overlevenden?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Doccy

Bericht door Doccy »

Nee,
zo staat de vraag op het blaadje, ik snap het zelf ook niet laat staan dat ik het aan u kan uitleggen.

doei, ik kijk wel even
Doccy

Bericht door Doccy »

Ik heb het nog eens na gevragen het moet wel overlevenden zijn, typ fout.

Zijn dat iets van uitkeringen en monumenten??

doei
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Bij overlevenden bedoelen ze neem ik aan joden die terug kwamen uit de kampen en uit de onderduik. Die hadden het over het algemeen helemaal niet goed. psychische problemen en het grote verdriet over de vele mensen die ze verloren en in Nederland was er bijna geen berip voor hun situatie. De meeste mensen hadden geen idee van de verschrikkingen in de kampen en dat was natuurlijk ook bijna niet te bevatten. Om die reden vonden veel Nederlanders dat de joden vooral niet moesten zeuren. In Nederland, vonden de mensen hier, hadden de mensen het immers ook niet makkelijk gehad. Bezetting en vooral hongerwinter waren natuurlijk ook heel zwaar geweest en ze konden niet geloven, niet bevatten dat het in de kampen nog veel erger was geweest. Ook met de overheid kregen ze veel problemen. Zo konden nabestaanden van mensen die in de kampen waren omgebracht niet bewijzen dat deze mensen dood waren. Ook dat spullen die de Duitsers en de NSB hadden afgepakt van hun waren konden ze niet of bijna niet bewijzen en daarom kregen ze niets uit de erfenissen, en kregen ze hun huizen en bezittingen van voor deportatie niet of met zeer veel moeite terug. Soms leidde dit tot vreselijke situaties. Soms wisten de nieuwe bewoners van hun huis verdomde goed dat dit huis van de teruggekeerde joodse meneer was geweest maar dan deden ze alsof hun neus bloedde omdat hij toch niets kon bewijzen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Plaats reactie