Simon Wiesenthal Centrum is twintig nazi-collaborateurs...

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
thedutchdevilo
Lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 09 apr 2005, 23:08
Locatie: Groningen

Bericht door thedutchdevilo »

sterven doe je niet opgesloten, maar het liefst met familie en vrienden e.d. naar mijn mening. [...] Vandaag is er bij ons op de afdeling een bewoner overleden, gelukkig met familie e.d. erbij en op een voor die mevrouw vertrouwde omgeving


Wat een onzin zeg.....vertel dat maar eens aan de familie van de slachtoffers van deze beulen !
Ik weet wel dat er ook enkelen waren die niet beter wisten,MAAR.....
er waren ook zeer veel fanatieke mensen jagers/beulen bij !
Zoals bijvoorbeeld die Bikker ,deze man vond het ook nog wel meevallen wat hij heeft aangericht.
Terwijl zij drommels goed wisten dat de slachtoffers vreselijk gemarteld werden voor ze naar het kamp gingen of werden doodgeschoten.
There can be only one...!
180cc
Lid
Lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 12 okt 2004, 16:11
Locatie: Denhaag

Bericht door 180cc »

Jezus waarom moeten die wraakzuchtige Joden nou weer achter 90+ mensen afgaan! Laat die oude-SS sukkels maar lekker creperen in hun eigen huisje of wat dan ook. Let it gooo
-Hi im high-
Gebruikersavatar
Zitadelle
Lid
Berichten: 798
Lid geworden op: 22 jul 2004, 19:03
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Zitadelle »

Ik zet mijn vraagtekens bij het vervolgen van deze hoogbejaarde mannen. De helft van de tijd zijn die kerels toch al dement als een deur en herinneren zich überhaupt niets meer van wat ze hebben gedaan. Hoe vreselijk dat ook is, vervolging vind ik nu een beetje te laat. :roll:
http://www.t-kwadraat.nl/

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
Gebruikersavatar
thedutchdevilo
Lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 09 apr 2005, 23:08
Locatie: Groningen

Bericht door thedutchdevilo »

Jezus waarom moeten die wraakzuchtige Joden nou weer achter 90+ mensen afgaan

Wat hebben joden hier nu mee te maken ???
Ik ben geen jood ,maar ik krijg van je antwoord een rare smaak in mijn mond.....
There can be only one...!
KätheHelfrich
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 17 aug 2004, 10:57
Contacteer:

Bericht door KätheHelfrich »

Miesjel schreef:Ik vind het persoonlijk een beetje raar om mensen nu nog te gaan straffen voor het verraden van joden etc. in de tweede wereldoorlog. Veel mensen wisten toendertijd niet wat er gebeurde met de mensen die zij verraadde, ze hadden het misschien wel eens ergens horen zeggen, maar bijna niemand wist wat er echt met ze ging gebeuren.
Verder kregen zij voor het verraden van die mensen een (in die economisch gezien moeilijke tijd) riante beloning.

Dit is natuurlijk geen rede om mensen 'de dood in te jagen', maar je zou je misschien wel eens even in die mensen, en hun kennis van zaken toendertijd inleven.

Michel.
Sprakeloos...
KätheHelfrich
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 17 aug 2004, 10:57
Contacteer:

Bericht door KätheHelfrich »

180cc schreef:Jezus waarom moeten die wraakzuchtige Joden nou weer achter 90+ mensen afgaan! Laat die oude-SS sukkels maar lekker creperen in hun eigen huisje of wat dan ook. Let it gooo
Nog een keer sprakeloos...
KätheHelfrich
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 17 aug 2004, 10:57
Contacteer:

Bericht door KätheHelfrich »

Ach, ik kan wel aan het quoten blijven...
Wat een topic... ben niet snel stil, maar nu wel, heel stil.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

180cc schreef:Jezus waarom moeten die wraakzuchtige Joden nou weer achter 90+ mensen afgaan! Laat die oude-SS sukkels maar lekker creperen in hun eigen huisje of wat dan ook. Let it gooo
Wraakzuchtig in welke zin?
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ik wil niet eens reageren op de quotes die uit mijn post gehaald werden... niet eens onderbouwd gewoon.
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Ik vind het belachelijk, sommige reacties hier. Hoe kun je het nu ooit in je hoofd halen het opsluiten van deze mannen te vergelijken met de daden van Nazi's. Indien deze mensen schuldig zijn horen ze minimaal achter slot en grendel. De mannen zijn vermoedelijk schuldig, Joden in de Tweede Wereldoorlog helemaal niet. Ik had van dit forum een wat andere houding verwacht maar ik heb me blijkbaar vergist.

Kom, laten we over 40 jaar Osama ook lekker lopen, het is zo'n oude man...
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Hauptmann schreef:Indien deze mensen schuldig zijn horen ze minimaal achter slot en grendel.
Vind je dat echt niet onmenselijk?

Ik had gehoopt dat de mensheid anders was geworden, ook ik heb mij vergist.
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

antwerpx schreef:
Hauptmann schreef:Indien deze mensen schuldig zijn horen ze minimaal achter slot en grendel.
Vind je dat echt niet onmenselijk?

Ik had gehoopt dat de mensheid anders was geworden, ook ik heb mij vergist.
Hoezo zou dat onmenselijk zijn?
Misdadigers horen gestraft te worden. Of geldt dat niet meer na 60 jaar of 40 of 20 of 5 of 1 jaar? Waar wil je de grens trekken?
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

antwerpx schreef:
Hauptmann schreef:Indien deze mensen schuldig zijn horen ze minimaal achter slot en grendel.
Vind je dat echt niet onmenselijk?

Ik had gehoopt dat de mensheid anders was geworden, ook ik heb mij vergist.
In principe ben ik er ook tegen om mensen een straf te geven die hen in hun cel laat sterven. Er zijn echter bepaalde categorieën die daar wat mij betreft een uitzondering op vormen. Te weten pedofielen, terroristen en Nazibeulen.

Ik ben het er mee eens dat de vervolging een beetje aan de late kant is, en dat valt niet goed te praten. Maar de slachtoffers van deze types die de oorlog hebben overleefd, hebben het er vaak tot op de dag van vandaag zéér moeilijk mee.
Dan vindt ik een (zware) celstraf, ook op hoge leeftijd, wel gepast. Al is het alleen maar om de slachtoffers erkenning te geven van datgene wat hen is aangedaan.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Hauptmann schreef:Hoezo zou dat onmenselijk zijn?
Misdadigers horen gestraft te worden. Of geldt dat niet meer na 60 jaar of 40 of 20 of 5 of 1 jaar? Waar wil je de grens trekken?
Straffen kan op verschillende manieren. Minderjarigen en ouderlingen moet men van mij niet in cellen gaan steken. Ik vind het natuurlijk een goed werk, het opsporen van de oude oorlogsmisdadigers. Als men hun namen al kent zullen die mensen het al hard genoeg te verduren hebben in hun publieke leven. Of dit schandpaal-zetten humaan is valt natuurlijk te bediscussiëren, maar het blijft in mijn ogen beter dan iemand te laten wegrotten.
KätheHelfrich
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 17 aug 2004, 10:57
Contacteer:

Bericht door KätheHelfrich »

Hauptmann schreef:
antwerpx schreef:
Hauptmann schreef:Indien deze mensen schuldig zijn horen ze minimaal achter slot en grendel.
Vind je dat echt niet onmenselijk?

Ik had gehoopt dat de mensheid anders was geworden, ook ik heb mij vergist.
Hoezo zou dat onmenselijk zijn?
Misdadigers horen gestraft te worden. Of geldt dat niet meer na 60 jaar of 40 of 20 of 5 of 1 jaar? Waar wil je de grens trekken?
Inderdaad, WAAR ligt de grens,
och kijk die Osama, hij is nu zo'n vriendelijke oude baas, laten we hem sparen...
Plaats reactie